X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונים מתכוננים להחרפה בתקיפות צה"ל בן-דרור ימיני מסית נגד שמאלנים ב"הפלס" זוכרים מיהו האויב האמיתי
▪  ▪  ▪
טנקים ליד רצועת עזה [צילום: AP]

מהלך ערכי מהמעלה הראשונה
סוף-השבוע הראשון של מבצע "צוק איתן" הסתיים באיומי הסלמה הדדיים. אמש, עם פתיחת מהדורות החדשות המרכזיות בטלוויזיה, הודיע ארגון חמאס כי בתוך שעה ישגר מטח רקטות נרחב לעבר תל אביב. הרקטות שוגרו, ויורטו, ובעקבות זאת הודיע צה"ל כי בכוונתו להביא להרס אזורים נרחבים ברצועת עזה.
"נהפוך את סג'עייה לדאחייה", מאיים צה"ל בכותרת הראשית של מעריב. "את המסר הזה העבירו אתמול כמה בכירים בצה"ל, בהתבטאויות פנימיות", מדווח בן כספית בפנים העיתון. ההתבטאויות הפנימיות כנראה דלפו, כך שכספית יודע לספר כי "בצה"ל סימנו את סג'עייה כשכונה שממנה יוצאים רוב שיגורי הרקטות לישראל, והחליטו שאם חמאס ימשיך בהסלמה, צה"ל יהרוס את השכונה עד היסוד וישטח אותה, כפי שעשה בדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות, לפני שמונה שנים בדיוק".
לא רק אל אוזנו של כספית הגיעו הציטוטים מהשיחות הפנימיות של בכירי צה"ל. גם אל אוזני כתבים בכל כלי התקשורת האחרים, אם כי הם אינם מציינים כי מדובר ב"התבטאויות פנימיות".
"צה"ל לא ביזבז זמן", מדווחים כתבי ידיעות אחרונות יוסי יהושוע ואיתמר אייכנר. "כבר אמש הגביר באופן משמעותי את פעילותו בעזה וביצע ירי תותחים, מסוקים ומטוסי קרב על עשרות יעדים". לפי דיווחם, במקביל לכוונה לשטח את שכונת סג'עייה, הודיע צה"ל כי על תושבי צפון הרצועה להתפנות מהאזור, לקראת תקיפה מסיבית. גורם צבאי מסביר בידיעה כי פעולה זו עשויה "להגדיל באופן משמעותי את הנפגעים".
אדם המכונה "קצין בכיר בצה"ל" מצוטט בידיעה מאת לילך שובל ודניאל סיריוטי המתפרסמת בכפולה הפותחת של ישראל היום ומוקדשת גם היא להסלמה הצפויה. "אני משוכנע מהניסיון שלנו שהאזרחים ייענו ויתפנו", הוא אומר. בידיעה המתפרסמת בכפולה הפותחת של הארץ מצוטט "קצין במטה הכללי" שאומר: "זהו מהלך ערכי מהמעלה הראשונה, שמבקש מהאזרחים להתפנות מאזור שמנוצל על-ידי פעילי טרור, אחרי אזהרה מספקת בזמן ואיתותים".
ההודעה של צה"ל כי בכוונתו להפציץ הפצצה נרחבת אזורים מאוכלסים בצפיפות משנה את הדגש בסיקור מבצע "צוק איתן". הבוקר, במקום להתמקד בפגיעות של הרקטות העזתיות בישראל, מקדישים העיתונים תשומת לב גם לפגיעות הישראליות בעזה. עם זאת, הדגש במרבית העיתונים הוא על הפגיעה בחמאס. המחיר שמשלמים תושבי עזה שאינם נוטלים חלק בלחימה - מוצנע.
"כותשים את עזה", קוראת הכותרת בכפולה הפותחת של ישראל היום, לצד תצלום גדול של מסגד שנהרס אתמול עד היסוד כתוצאה מפגיעת פצצות צה"ל. במסגד, מסביר כיתוב התצלום, "הוסתרו טילים" (הכוונה ככל הנראה לרקטות). בכותרת המשנה מדווח על 120 הרוגים בעזה עד כה. "מנתוני צה"ל עולה כי יותר מ-60 מהם היו פעילי חמאס, כ-20 פעילי ארגונים אחרים והיתר בלתי מעורבים", כותב יואב לימור במאמר צמוד. המשמעות היא שבין ההרוגים גם 40, כשליש, בלתי מעורבים. נשים וילדים כלל אינם מוזכרים בידיעות של ישראל היום.
בידיעות אחרונות מדווח אליאור לוי על למעלה מ-150 הרוגים ו-1,000 פצועים בעזה, כולל 15 הרוגים בתקיפת ביתו של מפקד משטרת עזה, ו-6 הרוגים בתקיפת הבית השייך לאחותו של ראש ממשלת חמאס איסמאעיל הנייה (שלושה מהם היו פעילי טרור, לטענת ישראל). אלכס פישמן טוען כי כמחצית מההרוגים בעזה הם פעילים צבאיים, 30%-40% מההרוגים הם "אזרחים בלתי מעורבים שנהרגו בשגגה", ואילו כל היתר, 10%-20% מההרוגים, "נפגעו משום שלא נענו לקריאות צה"ל לצאת מהמבנים". במלים אחרות, גם הם אזרחים, אך דמם הותר לאחר שהוזהרו.
בהארץ מציין עמוס הראל כי לפי הערכת האו"ם, כ-70% מההרוגים בעזה הם אזרחים ("זה אומנם בערך ממוצע ההרג של יום לחימה במלחמת האזרחים בסוריה, אבל בעזה העולם עדיין מזהה יכולת להתערב ולעצור את האש", הוא כותב).
בתחתית שער מעריב מתפרסמת כותרת צרה המבשרת כי אמש נהרגו לפחות 15 ילדים בהפצצת מסגד ובית בעזה. מדובר ככל הנראה בטעות בניסוח. בידיעה המלאה שבפנים העיתון מדווח יאסר עוקבי על 15 הרוגים ועשרות פצועים כתוצאה מהפצצת המסגד והבית, בלי הטענה שכולם ילדים. עם זאת, עוקבי מדווח כי "לטענת החמאס, רוב ההרוגים הינם אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה".
לפי דיווח מאת ג'קי חורי ועמירה הס בהארץ, בין ההרוגים מהפצצת המסגד והבית שלידו גם נשים וילדים. כמו-כן נטען מפי פלשתינים כי קרובי משפחתו של הנייה, שנהרגו בהפצצת בית אחותו, לא עסקו בטרור, אלא במכירת פירות וירקות. "אירוע קשה נוסף התרחש אתמול לפנות בוקר בבית לאהיא", נכתב. "לפי עדי ראייה, מטוס ישראלי ירה טיל לעבר מוסד לבעלי מוגבלויות. במקום נהרגו שתי צעירות, ועוד כמה מהדיירים נפגעו". לצד הדיווח מביאה עמירה הס לקוראי הארץ סדרת עדויות מפי תושבי עזה, המספרים על האימה שהם חיים בה בימים האחרונים.
בעומק מעריב מתפרסם ראיון קצר שערך רפי ג'רבי עם סא"ל מ', מפקד טייסת F-15, המדגיש את השמירה של צה"ל על חיי הפלשתינים הבלתי מעורבים בלחימה. "הם עושים הכל כדי שנתקוף היכן שיש אזרחים", אומר מפקד הטייסת. "כל מטרה עוברת מעגל רב של מאשרים כדי לוודא שאין טעויות. לעתים אנו נאלצים לבטל גיחות כדי לא לפגוע בבלתי מעורבים. יש יותר הקפדה אצלנו בנושא הזה מאשר בדין הבינלאומי. אנחנו משלמים על זה מחיר כבד, אבל יודעים שאנו הצבא המוסרי בעולם".
בהארץ חולקים על כך. אייל גרוס מזכיר מה ההבדל בין פעולה מלחמתית לגיטימית לפשע מלחמה. אחרי הקביעה הברורה כי חמאס מבצע פשעי מלחמה, מנתח גרוס את מעשי ישראל. "אף כי יש לבדוק כל מקרה לגופו בזהירות, הרי שהנתונים המעידים כי רבים מההרוגים בעזה הם אזרחים, בצירוף הפרסומים עד כה על נסיבות מותם של אזרחים אלו, מעוררים חשש לביצוע מעשים אסורים על-ידי ישראל - שחלקם עלול להגיע לכדי פשעי מלחמה", הוא כותב. "[...] לפי הנתונים שהתפרסמו עד כה, יותר מחמישית מההרוגים בעזה הם ילדים, ורבים אחרים הם אזרחים לא מעורבים. חלק מהמקרים מדאיגים במיוחד".

דברים בשם אומרם

"אנשי הדרום נמצאים כבר 13 שנים תחת הפגזות! רק על העובדה הזאת היה ראוי לשטח את כל עזה. ובכל זאת אנחנו רחמנים בני רחמנים, מבקשים מהתושבים לצאת לפני שנפגע בבתים המשמשים מפקדות טרור (...) זכרו: כל טיל שיורט שווה אזרחים ישראלים שהיו – לא עלינו – עלולים להיפגע. תנו לצה"ל לנצח!" (דרור אידר, ישראל היום).
"הישראלי אינו מקבל חיזוק מבית. כלי תקשורת אלקטרוניים לרוב, ומי מהם – וכמה – הקדישו שעה אחת של שירים לחיזוק ידיים רפות? כמה גייסו את חיים נחמן ביאליק ורבי נחמן מברסלב ונתן אלתרמן ונעמי שמר ולחניהם? קרוב לאפס" (דן מרגלית, ישראל היום).
"ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עומד לבדו, בבדידות מזהרת, בצומת קבלת החלטה משמעותית בעניין המשך המערכה בדרום. (...) בכל ימי המערכה עד כה גילה ראש הממשלה תבונה מדינית, שיקול דעת, מיומנות ומנהיגות. (...) בטוחני שראש הממשלה, מכוח אחריותו, יעמוד עמידה איתנה על משמר האינטרסים הקיומיים של מדינת ישראל. בטוחני שיקבל את ההחלטות הנכונות בנחישות ובעוז רוח, כולל החלטה על-כניסה קרקעית" (חיים שיין, ישראל היום).

לא פרשנות ולא הערכה

בהארץ מדווח כי פעילי ימין היכו אתמול פעילי שמאל שערכו הפגנה נגד מבצע "צוק איתן" בתל אביב. לפי הדיווח מאת ירדן סקופ, מפגין שמאל אחד פונה לאיכילוב ונזקק לטיפול רפואי לאחר שהוכה על-ידי פעילי ימין.
"לפינת הרחובות המלך ג'ורג' ובן-ציון הגיעו כמה עשרות פעילי ימין על אופנועים עם אלות, מקלות וביצים, והחלו לתקוף אותנו", מצוטט אחד המפגינים, רותם בן-נון. "זה היה פחד אלוהים. מעולם לא חוויתי כזו אלימות בתל אביב בהפגנת שמאל". המוזיקאי יואב אליאסי, המכונה "הצל", נכח בהפגנת הימין והודה לפעילי הימין שהיו לצדו. "ביחד אנחנו כוח מול האויב האמיתי שמסתובב בינינו, השמאל הרדיקלי", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. דיווח נרחב על ההפגנה, מאת חגי מטר, ניתן לקרוא באתר "שיחה מקומית".
בעיתונים שאינם הארץ לא מדווח על ההפגנה והאלימות נגד פעילי השמאל. עם זאת, אפשר למצוא קריאות הסתה נגד פעילי שמאל. תחת הכותרת "המריונטות של חמאס" מתפרסם בידיעות אחרונות טור דעה מאת בן-דרור ימיני, המוקדש לכל מי שהביע בימים האחרונים רצון להפסיק את הלחימה בעזה בהקדם האפשרי.
"קשה להבין את חמאס, שמעדיף אלימות, הסתה ותעשיית רקטות על פני שגשוג ותקווה", כותב ימיני. "קשה יותר להבין את ה'ליברלים ופעילי זכויות' שמתגייסים לשירות חמאס. אפשר לבקר את מדיניות ישראל. זה לא הסיפור של חברי הלהקה הנודדת בין עצומות להפגנות. הם אינם מקדמים זכויות אדם. להפך. הם מחמירים את המצב. הם משרתים את האידיאולוגיה הרצחנית של חמאס. זו לא פרשנות ולא הערכה. זה בדיוק מה שהנייה אומר: אתם תעסקו בהסברה, בשיח זכויות אדם, בהפגנות, כדי שחמאס יוכל להתפנות למאבק המזוין.
"(...) חמאס יודע שיש לו ביד מאגר עצום של מריונטות. בישראל ובעולם. הן פועלות בדיוק לפי הוראות איסמאעיל הנייה. קיבלנו את השלב הראשון. הנייה יודע שיש לו על מי לסמוך. השלבים באים בדרך".
לפי ימיני, אם כן, פעילי זכויות אדם הקוראים להפסקת אש בעזה הם חיילים בצבא חמאס, פועלים לפי הוראות מנהיגי הארגון, מרעים את מצבם של הישראלים ועתידים להרע אותו עוד יותר. במלים אחרות, הם בוגדים ומשתפי-פעולה עם האויב הנאלח. ניחוש: בפעם הבאה שפעיל ימין ירצח פעיל שמאל, ימיני יביע מעל דפי ידיעות אחרונות זעזוע עמוק ויקרא לחשבון נפש.

כי צוררים הם לכם

במדור הדעות של "מקור ראשון" תוהה עורך המדור ואחד מעורכי העיתון היומי, אסף גולן, מדוע עיתונאים מסוימים בתקשורת הישראלית מחפשים מוצא של פשרה למבצע "צוק איתן". "מה מביא אנשים לתפיסת עולם אובדנית?", הוא שואל. לדבריו, אין זו אלא "סוג של פתולוגיה פסיכוטית. שיבוש התנהגותי שביסודו ככל הנראה משאלת מוות. וקשה גם שלא לראות קשר בין חוסר הילודה במערב, שהגיע לרף התאבדותי כשלעצמו, להתאהבות המשונה שלו גם באיסלאם הרצחני". הסיבה, לדעת גולן, היא "אובדן האמונה באלוהים".
"המודיע" מסכם את אירועי סוף-השבוע באמצעות הכותרת הבאה: "שרשרת נסים וחסדים גלויים בצל עוד יומיים של מתקפת טילים בכל רחבי הארץ".
"המציאות שנחזית לעין כל בכל רחבי הארץ מעידה בעצם הווייתה כי הבורא יתברך, ברחמו ובחסדיו, שומר את עמו ישראל מיד זדים שקמו עליו לפגוע בו נפש", נכתב במאמר המערכת של "המודיע". "מאות טילים, בבודדים ובמטחים מאורגנים, משוגרים ללא אבחנה וללא רחמים, והם לא גורמים, ב"ה, למה שהם מסוגלים לגרום. זו המציאות ואלו הן העובדות". מערכת כיפת-ברזל והוראות פיקוד העורף אינם מוזכרים במאמר. למעשה, צה"ל כלל אינו מוזכר בו. במקום זאת קורא "המודיע" למנהיגי ישראל להודות לקדוש-ברוך-הוא על הנסים שהעניק לעמו ברוב חסדו.
בראש שער "המבשר" לא רק מודים לשם, אלא גם נוטלים קרדיט על הסיוע במאמץ המלחמתי. תחת הכותרת "רבבות אלפי ישראל ממשיכים לעורר רחמי שמים בתפילה ובתחנונים" מדווח הכתב א' למל כי בעקבות קריאת "מרנן גדולי ישראל שליט"א" נערכו בשבת האחרונה תפילות ותחנונים ברחבי תבל כדי "להפר עצת אויבינו ולמנוע כל צער ונזק מהמוני בית ישראל".
ב"הפלס" לא שוכחים מי הוא האויב האמיתי. במאמר המערכת של העיתון מוזהרים הקוראים לבל יקשיבו ל"גורמים ממשלתיים" שטוענים כי זו "שעת חרום" המחייבת "להתאחד ולהתלכד". לפי המאמר, "מתוך כך הם מבקשים להתגמש עמהם ולסייע בעדם לחזק שלטונם והשפעתם, בדרך להשגת מזימותיהם הידועות". הכוונה, כמובן, לחילון החרדים.
על כן, מוסבר בהמשך המאמר, "בעיצומם של ימים טרופים אלה עלינו לזכור כי המלחמה הקיומית האמיתית מתמקדת במאבק על קיומם של היכלי התורה ועל טהרת נפשו של ציבור היראים, מפני כל מיני ניסיונות לצנן את השאיפות הנשגבות לתורה ולבולל אותנו בתרבות אנשים חטאים של אידיאות זרות. כל אלה אשר שמו להם למגמה לשנות את פני הציבור החרדי, הם-הם האויבים שעליהם נאמר 'כי צוררים הם לכם'!".

תאריך:  14/07/2014   |   עודכן:  14/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רחמנים בני רחמנים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
הדמגוגיה של מר פרסיקו
jdt  |  14/07/14 11:02
2
הדברים המובאים כאן הם
מהשקפת עולמו של  |  14/07/14 11:07
3
הסתה
שמ  |  14/07/14 13:21
4
NATO
אורי פ  |  14/07/14 16:35
 
- אפסות
שמ  |  14/07/14 18:38
5
דין עזה כדין דרזדן
זוכרות  |  14/07/14 17:37
6
הכינוי שמאלן לרפש הכותב הוא
צורי  |  14/07/14 20:21
 
- לצורי. ל"ת
אכן דייקת.  |  14/07/14 23:15
7
וואלה=הארץ
תמיד ציוני  |  14/07/14 20:28
8
האשמים האמיתים?
ronen20400  |  14/07/14 20:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי גנני
אין לי ספק שאם היה מדובר בפתרון לבעיה של הגנת החיים או הרכוש של אדם פרטי - כולל של המפתחים והמחליטים על "כיפת ברזל" - הם היו הללו בודקים שוב ושוב גם את הפן המבצעי וגם את הפן הכלכלי של החלופות המוצעות
אפרים כהנא
"הפסקת אש" תבוא מעצמה ככל שיכולותיו של החמאס והארגונים תשחק ואם היא תשחק עד הוק, הפסקת האש תהיה ארוכה יותר. לפיכך, הדיבורים על הפסקת אש מיותרים
חגי הוברמן
ההיסטוריה הצבאית של מדינת ישראל מלמדת, שבכל פעם שהושגה הפסקת אש ללא צריבה תודעתית של הצד הערבי, היא שימשה בסיס לקראת הסיבוב הבא
איתן קלינסקי
אני מתקומם נגד כל מי שנטל על עצמו זכות להיות דוברו של אלוהים, וכשכזה הוא פונה אל חייליו    אותה דרישה ובאותה חומרה נאמרת בשם אללה אל אכבר בדרישה ליישמה על פני כל מרחבי מדינת ישראל
יורם אטינגר
לוחמה יעילה בטרור חייבת להיות התקפית וצבאית יותר מהגנתית ודיפלומטית; מניעתית ולא תגובתית; כוללת, בלתי-פרופורציונלית ומתמשכת ככל הנדרש ולא נקודתית, מרוסנת ומוגבלת בזמן. לכן, הפסקת אש אינה עוד אופציה!
רשימות נוספות
למה אפשר לצפות מעיתונאי  /  אורן פרסיקו
ללא כוונה להקניט  /  אורן פרסיקו
חטאים קדומים  /  אורן פרסיקו
נוק-אאוט  /  אורן פרסיקו
עוד שלייקס  /  אורן פרסיקו
הנהלת one - מפלה נוספת  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il