X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יתכן שהברית בין ארה"ב וישראל עומדת למבחן שלא עמדה בו עשורים רבים, כאשר אף ערבי לא פוחד מארה"ב, אף אחד לא זקוק לה, והיא כבר אינה יכולה להרשים את הערבים ביכולתה להכניע את ישראל ולכפות עליה הסכמי כניעה והפסקת אש
▪  ▪  ▪
ברק אובמה ובנימין נתניהו. ברית במבחן [צילום: AP]

בחינת ההתנהגות ארה"ב בסכסוך הנוכחי יכולה לספק תובנה כי ארה"ב ממלאת תפקיד שלילי בהשפעת נשיאה ובניגוד לדעת רוב האמריקנים. החלטת רשות התעופה האמריקנית מהווה אבן בוחן טובה לעניין זה. תגובת ישראל ללחץ האמריקני מעידה כי תם עידן המתווך ההוגן. ייתכן שהתפשטות האש לחזיתות נוספות תמחיש התדרדרות נוספת במעמדה של ארה"ב באזור.
לפני ימים אחדים הופל מטוס נוסעים בטיל נגד מטוסים מתוצרת רוסית מעל שמי אוקראינה. 300 נוסעיו ואנשי הצוות נהרגו בשחקים עת נחשפו לתנאי חוסר חמצן באוויר הדליל בטמפרטורה של כמינוס 50 מעלות. בתנאים כאלה הדם רותח בעורקים והמוות מידי. רשות התעופה האמריקנית (FAA) שיודעת כי זה המטוס השלישי שהופל לאחרונה באזור לא אסרה על קיום טיסות בינלאומיות מעל אוקראינה.
ארה"ב מעורבת עמוקות במימון הפיתוח והייצור של כיפת ברזל. רמה כזו של מעורבות מחייבת הבנה של האמצעים שנקט ח"א עם מפתחי המערכת כדי למנוע הפלת מטוסי נוסעים בטעות. נשיא ארה"ב מבין בעצמו כי המערכת יכולה להבחין בין מטוסי נוסעים לרקטות, והיא תוכננה לאפשר טיסה למטוסים מסוגים שונים בנתיבי אוויר בתוך שטחי הכיסוי שלה. ח"א עבד על האפשרות הזאת. אחרת כיסוי כל המדינה במערכות כאלו פרושה ביטול יכולת הטיסה של חיל האוויר בעצמו.
רמת השיתוף בתחומי הפיתוח הצבאי בין ישראל לארה"ב מדהימים. ארה"ב מוקסמת ממערכת הבקרה האווירית של ישראל. ביכולתה לאתר חפצים בגודל של טיסנים או ציפורים, ולהנחות אליהם מטוסי קרב או טילים. רק לאחרונה קיבלנו דוגמה לזה עם המזלטי"ם של החיזבאללה והחמאס. ישראל מנטרת את שמי המזה"ת כולו על-ידי מיזוג מידע ממכמי"ם מוטסים, יבשתיים, ימיים, וכדומה. אל המידע הזה מחשבים מתיכים מידע מהאזנות לרשתות תקשורת אזרחיות וצבאיות, ומתקבלת תמונת שמיים הניתנת לניהול. מתאפשר לאתר טייס ערבי מתאבד שסטה ממסלולו בתוך נפח תנועה אווירית אדיר. ארה"ב המוקסמת החליטה למממן לחיל האוויר הישראלי מוצב פיקוד אווירי חדשני בבונקר תת-קרקעי משוכלל, בתנאי שישראל תבנה אחד תאום בארה"ב. לפיכך ידוע לארה"ב כי ישראל מסוגלת לנהל מצבי חרום בתעופה האזרחית.
אם לא די באלה נסע מזכיר המדינה האמריקני לקהיר עם צ'ק בסך 47 מיליון דולר סיוע שרובו צפוי להגיע לידי החמאס אם תיאות מצרים להידחק הצידה ולהניח לקרי להיות המתווך ההוגן בסכסוך העזתי. מצרים המורעבת לא התנפלה על קרי בחיבוק אוהב. בכניסתו לארמון הנשיאות של עבד-אל-פתח א-סיסי הושפל קרי כאשר נאלץ לעבור עם עוזריו חיפוש במגלה מתכות, וצילומי האבטחה של החיפוש הודלפו בכוונה.
מקהיר יצא ג'ון קרי לישראל ונחת עם מטוסו בדיוק שעתיים לאחר שהוכרז נמל התעופה בן-גוריון אסור לטיסה עבור חברות תעופה אמריקניות. הוא ציפה שהלחץ על ראש הממשלה שהוכרז מצור אווירי על מדינתו הזעירה המוקפת אויבים יעניק לו מעמד של מתווך הוגן. בעבר הרחוק מצור כזה היה מאלץ אותנו לסיים את המבצע בזריזות, תוך ויתור על השגת חלק מהיעדים. בצאתו צה"ל המשיך את הלחימה בקצב האיטי וחסכוני בחיי אדם. בריטניה שלחה את שר החוץ שלה במטוס של בריטיש אירווייז. החברה הלאומית הבריטית לא התרגשה מנפילת רקטה ביהוד. בהדרגה החלו חברות אמריקניות ואירופאיות לחדש את הטיסות לישראל. אני משער כי האחרונות לטוס לישראל יפסידו כסף בעתיד.
תעלול הכרזת שדה התעופה הבינלאומי שלנו במסוכן לטיסה יניב בקרוב השקעות בהרחבת שדות תעופה אחרים לקליטת מטוסים רבים. ההתפרעות ההמונית של הערבים בתום הרמדאן במזרח ירושלים, תוך מתן פרוש מעוות לנפילת הרקטה ביהוד תסתיים בכישלון גדול. חידוש המהומות ביהודה ושומרון יאלץ אותנו להקדיש להם טיפול מיוחד. הם יגלו כי ככל שצהל נדרש לטפל בגזרות רבות יותר, כך הוא יעיל וקטלני עוד יותר!
כזכור הנשיא חוסיין ברק אובמה ביקר בארץ, והובל עם רה"מ בנימין נתניהו להתבונן בפלא כיפת ברזל. שניהם הסירו את החליפות ברישול אלגנטי ונשאו נאומים חוצבי להבות על הברית האסטרטגית הבלתי ניתנת לערעור, הבלתי ניתנת לשיבור, והבלתי ניתנת לשיעור. ייתכן שהברית הזאת עומדת למבחן שלא עמדה בו עשורים רבים, כאשר אף ערבי לא פוחד מארה"ב, אף אחד לא זקוק לה, והיא כבר אינה יכולה להרשים את הערבים ביכולתה להכניע את ישראל ולכפות עליה הסכמי כניעה והפסקת אש. לא רק הפוטומק שינה את כיוון זרימתו בוושינגטון, ייתכן כי הירדן שב לאחור.

תאריך:  27/07/2014   |   עודכן:  27/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה מתקשה לתווך בשכונה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אחלה כתבה
תמר ה  |  27/07/14 21:05
2
מה שטויות האלה?אובמה מחוייב
ראיס-פוטין-טיל400  |  28/07/14 09:35
 
- בדיוק כך.
ירון זכאי 1  |  28/07/14 15:09
3
לפי הסרט
אהרון שחר  |  28/07/14 20:49
4
תומכי הטרור החמסי הם מנהיגי
ספוילר  |  29/07/14 22:17
5
מאמר נאה
דאגנית  |  30/07/14 07:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון נריה בר-און
מה עומד מאחורי העמידה הבלתי המתפשרת של חמאס? מה גורם להם להעמיד מאות אלפי אנשים חפים מפשע בסכנה ממשית? לאסמאעיל הניה חלק נכבד בהחלטות הללו. מה מניע אותו? מה החולשות שלו? ומה התכונה הכי חשובה באישיותו? למפה הטארונומרולוגית פתרונים
רועי אורן
כפי שטוען איש הערוץ הראשון דוד ויצטום בספרו "מהדורה מוקדמת" הגיע הזמן שרשתות-השידור ירעננו את הנהלים לגבי שידורים בעת מצב חרום    וכן, שישאלו את אנשי המקצוע שאלות קשות (גם אם זה לא הזמן או המקום)
שרון נריה בר-און
ארגון חמאס גרר את ישראל למערכה שלא רצתה בה וסופג כעת מכה רצינית. כצפוי. מה גרם לארגון הטרור להיכנס במודע לעימות אבוד מראש? המפה הטארונומרולוגית של חמאס משרטטת קווים לדמותו של ארגון טרור צמא דם
שרון נריה בר-און
לעזה יתרון תקשורתי ואפשרות לסחוט רגשית את העולם. וחסרון מערכתי מובהק    אנרגיה הנוטה להשתלט על החלשים, נטייה לאלימות, חוסר ביטחון, התפרצויות זעם ואנרגיה הנוטה למריבות כדרך חיים
שרון נריה בר-און
בימים אלה אנו נמצאים בעיצומו של צוק איתן, מבצע צבאי שמטרתו להחזיר את השקט לתושבי ישראל. מה היה התאריך המושלם מבחינה טארונומרולוגית ליציאה למבצע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il