X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
אדלינה קליין משוררת, מבקרת ופובליציסטית, עורכת
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עידן הזהב של יהודי מצרים, עקירה ותקומה בישראל, תיעוד סיפור עקירת קהילות, יהודי מצרים במחצית המאה ה-20, הוצאת ספרים "אוריון" 2014, ד"ר עדה אהרוני, בשיתוף הנהלת הספר
▪  ▪  ▪

מאחורי כל רעיון מסתתר אדם שהגה אותו. מאחורי הפרויקט הענק הזה שראה אור לאחרונה במהדורה מהודרת ואיכותית, ספונים ופועלים נפשות בעלי רגשות עזים בעלי זיכרונות וגעגועים לתקופה חשובה בחייהם שהייתה ואיננה עוד, עומדת ד"ר עדה אהרוני, אשת אשכולות אשר פועלת בתעוזה, במרץ, בתושייה ובכישרון מנהיגותי נדיר, לבצע כמעט את הבלתי ניתן, ועושה זאת בנחישות ובהתמדה.
ד"ר אהרוני, בעלת שם עולמי בספרות ובחקר יהדות מצרים וארצות ערב וחקר ספרות יהודי ארצות הברית. עד היום פרסמה 28 ספרים בתחום הספציפי בתחומים אלה ובתחומים אחרים. נושא 'השלום' הוא אחד הנושאים העיקריים בהם היא מתרכזת בספריה ובו הטביעה חותמה האישי.
כבר בהיותה סגנית יו"ר האגודה הארצית של הסופרים העברים, ארגנה 'כנס של סופרים יהודים וערבים' באגודת הסופרים. לכנס שהתקיים בבית-הסופר בתל אביב, הגיעו סופרים רבים מחיפה, מנצרת ומהכפרים הערביים והדרוזיים ואף מרמאללה.
בשנת 2012 הוזמנה לברך במסגד האחמדים בחיפה בכנס השנתי שלהם בנושא: 'קירוב לבבות' (כשם ספרה: 'קירוב לבבות - רומן היסטורי על יהודי מצרים'). היא האישה הראשונה שהוזמנה להרצות ולברך במסגד.
ד"ר עדה אהרוני היא המייסדת והנשיאה של עמותת "איפלק - הפורום הישראלי והבינלאומי לספרות ותרבות השלום", אשר יסדה בשנת 1999. העמותה חרטה על דיגלה ערכים של תרבות, שלום, הרמוניה ושוויון בין עמים, דתות, תרבויות, מינים ומגזרים.
החברים בעמותה פועלים להפצת ערכים אלו, למיגור אלימות על כל צורותיה. לעמותת איפלק, יש תחנת רדיו והיא משדרת בעולם בשפות: אנגלית, צרפתית, עברית ובשפות נוספות. מחקריה וספריה תורגמו לשפות רבות וזיכו אותה בפרסים בינלאומיים. כן קיבלה את 'אות הנשיא שמעון פרס למתנדב לשנת תשע"ב - 2012.
בשנת 2006 יזמה בשותפות עם בעלה פרופ' חיים אהרוני ז"ל, את 'הקונגרס העולמי השני של יהודי מצרים': WCJE אשר התקיים באוניברסיטת חיפה ועדה כיהנה בו כנשיאתו. בקונגרס נכחו 300 נציגים מראשי 14 קהילות יהודיות מישראל ומהעולם. הקונגרס נערך קרוב לשבוע ימים, בהם קיימו הרצאות, פאנלים ודיונים מעמיקים לשימור והפצה של זכר קהילות יהודי מצרים שנעקרה.
בעקבות הקונגרס הזה, מארגנת עדה עוד שלושה כנסים של 'יציאת מצרים השנייה' ו'ההיסטוריה והתרבות של יהודי מצרים' באוניברסיטת חיפה (2008); ובאוניברסיטת בר-אילן (בשנים 2009 ו-2011) אשר אף הם זכו לתהודה ולהכרה נרחבת בישראל, במצרים, ובעולם.
בקונגרס השני (הנ"ל), הוחלט להוציא את הספר: עידן הזהב של יהודי מצרים' אשר נועד להציג בפני הציבור, סיפורים אישיים שמתארים את יציאת מצרים השנייה.
בשל סגולותיה החיוביות ואופייה הנחרץ להגשים את המטרה שלנגד עיניה - למען תיעוד הנרטיב של העקירה האכזרית וחסרת הרחמים של קהילת יהודי מצרים במחצית המאה ה-20 אהרוני אינה מניחה לנושא לגווע. היא מערבת 'ברעיון' שלה, אישים בכירים בתרבות הישראלית (ילידי מצרים). מקימה הנהלה וצוות המונה 11 חברים פעילים בעלי אינטרסים משותפים, אשר מאמינים ברעיון, ונותנים גיבוי מלא בהירתמותם להגשמתו והם: דוד שאול, עתליה רוזנברג, דליה רהב, ליליאן עבאדה, לאה לגזיאל (קבריט), יעקב יהב, דוד כהן, ד"ר (ג'ו) יוסף דורון, אלי פטאן, ציונה אוזצקיר-מסרי ויורם רבי.
ד"ר עדה אהרוני רואה מעבר לאופק כיצד 'הרעיון' הולך וקורם עור וגידים ואינה מרפה. היא מובילה את הצוות כמרכזת וכעורכת ראשית של הספר עד הוצאת 'הערך ההיסטורי' המהודר לאור.
הסיפורים האישיים המובאים בקובץ יחד עם ראיונות שמנהלים אחים, נכדים, קרובי משפחה ואפילו נינים עם המבוגרים - נכללים באופן מסודר ומרתק באוטוביוגרפיות מלאות תוכן ועניין. כמו-כן, יש הנצחת דמותם של יחידי סגולה שהיו בעלי פעלים מרשימים בתחום הביטחון, ועשו רבות למען העם והמדינה.
בספר זה מובאים מקורות המורשת בשושלת הדורות, וכן השלכות תוצר מלחמת העולם הראשונה והשנייה, על היהודים. 'הפרעות' בארץ ישראל עד לחסימת והשבתת הרכבת שהובילה נוסעים ממצרים לישראל וחוזר חלילה. השלטון העותומני, השלטון הבריטי, מלחמות ישראל על עצמאותה והקמת המדינה. מלחמות ישראל עם מצרים, הקשיים והאלימות, רדיפות, שנאה ואנטישמיות אליהן נקלעו היהודים בתוך מצרים, בעל כורחם.
עוד בספר סיפורי משפחות - ייחוסיהם, מורשתם, השכלתם, מקצועם, פרנסתם ביומיום ואופן ניהול חייהם בקהילה במצרים, עד גירושם הסופי ונטישתם את ביתם, ואת אדמת הולדתם אשר אהבו בכל לב. את רכושם אשר צברו כל השנים בעמל רב, הלאימו מהם השלטונות המצריים.
בהמשך הספר נתוודע, לחשיפת פרשת ריגול ישראלית במחתרת - 'הפרשה', והעלאתם לגרדום של: ד"ר משה מרזוק; ושמואל עזר וכן אלי כהן שנתפס והועלה לגרדום בדמשק, וגלגוליהם של פעילים ציונים רבים אחרים ששהו בבתי הכלא המצריים (שנודעו לשמצה), לגילויי גבורה ועוז במעשיהם שנשתמרו לדורות. לימים, רוב הפעילים שנאסרו והשתחררו בגין חילופי שבויים בין מצרים לישראל, הוכרו על-ידי המדינה 'כאסירי ציון'.
לעלייתם לישראל של ילדים ובני-נוער יהודים ממצרים בהמוניהם בעידודם של פעילי הסוכנות היהודית, שפעלה עם המוסד לעליה ב' בתוככי מצרים - בשיתוף פעולה עם מדריכים מוכשרים בתנועות הנוער הרבות שיסדו, הם אלה שאפשרו את הברחתם באופן לא-לגאלי לישראל. כל בני הנוער עברו הכשרה על-ידי מדריכים מוסמכים במחנות שהתנהלו לרוב במרסי שבצרפת, בהם הכשירו את בני הנוער לחיי קיבוץ, והם עלו מתוך אידיאולוגיה ואמונה מלאה בציונות ובמולדת החדשה.
מבין 73 הסיפורים שבספר, מובא להלן

סיפור חייהם של ד"ר עדה אהרוני ובעלה פרופ' חיים אהרוני ע"ה

System.String[]

התזה שלה הייתה על הסופר: 'הנרי פילדינג'

System.String[]

חיי הקהילה היהודית - במצרים

System.String[]

חינוך ולימודים

System.String[]

מקצועות ומקורות פרנסה

System.String[]

המיעוט היהודי מול הרוב המוסלמי

System.String[]

התנועה הציונית

System.String[]

המרכז לתרבות יהודית

System.String[]

הגיבורים עולי הגרדום

System.String[]

מחנות ההכשרה
'המוסד לעליה ב'' והסוכנות היהודית:
▪  ▪  ▪

System.String[]

הברחת היהודים ממצרים:

System.String[]

ישראל - עליה וקליטה
התיישבות בקיבוצים ובערים
▪  ▪  ▪

System.String[]

לימודים ותעסוקה בישראל

System.String[]

'מפעל חיים' פריצת דרך ועשייה
הכרה והוקרה במדינת ישראל
▪  ▪  ▪

System.String[]

תאריך:  11/08/2014   |   עודכן:  11/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלום, השבר, החזון וההגשמה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מקיף על הספר
חיים ספטי  |  13/08/14 17:57
2
החלום, השבר, החזון וההגשמה
אביבה גולן  |  16/08/14 11:56
3
בתגובה לסקירה
סיידוף מזרחי רחל  |  18/08/14 11:22
4
סקירתה המקיפהשל אדלינה קליין
פנינה עתיר  |  23/08/14 16:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
יוסי ברנע
מדובר בספר רב חשיבות מעצם הצבעתו על פגם מהותי בדמוקרטיה הליברלית וישראל למעשה אינה כזו - הרשעת חפים מפשע העלולים לשהות שנים רבות תחת סוגר ובריח. יש לקוות שספר זה כמו גם סרטים שנעשו על פרשית רצח: דני כץ, רחל הלר ודפנה כרמון יתרמו לדיון ציבורי
ציפי לוין
זהו סיפור על חברות אמיצה ולא שגרתית בין ילד לעורב - ליעד בן ה-10 ועורבני העורב, שניהם מתגוררים ברמת אביב ג'    על הקשר הייחודי בין השניים מאיימים אירועים שונים מעולמם של העורבים
ד"ר חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
ציפי לוין
מדוע ג'ורג' הוא נהג אוטובוס וג'ים יהיה או לא יהיה סנטור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il