X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו לא מספיק עשירים על-מנת לשים את כספי הדירות על שולחן הרולטה של שר האוצר על מוסדות המדינה ועל רשויות השלטון הבכירות לנהוג באחריות יתר
▪  ▪  ▪
שר האוצר, יאיר לפיד. איך אני נראה? [צילום: פלאש 90]

תמיד חשבתי שוב לחיות באגן המזרחי של הים התיכון, כאן לא הכול לפי הספר, כאן מסתכלים לבן אדם בעיניים לפני שאומרים לו כן או לא, אבל לכל דבר יש גבולות, יש מוסדות ששיטת מצליח אסור שתעבור את סף דלתם.
יש רפובליקות בננות שם כל דאלים גבר, יש גם רפובליקות של סדר מוחלט ורגישות אפס כמו כמה מדינות באירופה, אנחנו באמצע לא בשר ולא חלב, יש חוק, יש סדר, אבל הרבה פעמים מדובר בהמלצות חמות אשר מצווה לקיימן, ולעיתים עקרונות מוסר גוברים בצדק, לעיתים פועלים לפנים משורת הדין בצדק.
והפשרה הזו בין עבודה לפי הספר לבין הפעלת שיקול דעת המאפשרת לעיתים חריגה מהספר היא מאוד מסוכנת כי כאשר הולכים על קו הגבול, בייחוד באזורנו אפשר לעלות על מוקשים.
ולכן על הציבור בהחלטותיו, על מוסדות המדינה ועל רשויות השלטון הבכירות לנהוג באחריות יתר, בשיקול דעת מוגבר, בריסון, כך שהגמישות שהיא חלק בלתי נפרד מחיינו לא תהרוג אותנו.
ובואו נתחיל מהסוף להתחלה.
שר אוצרנו המלומד והלא יהיר לחלוטין מציע לנו להפעיל את חוק מע"מ אפס לפני שהכנסת מחליטה עליו, שיטת מצליח בלב לבה של הכלכלה, סכין בלב הציבור, זלזול מחפיר בסמכות הכנסת לקבוע את חוקי חיינו, זלזול מחפיר במערכת האשראי ובילדינו צרכני הדירות. וזאת על-מנת לחפות על מחדל אחר שהוא עצם הרעיון של מע"מ אפס שכמעט כולם קוטלים אותו, ואשר הכניס כצפוי את השוק לקיפאון, וכמובן יכניס אותו לאינפלציית מחירים עם תום הקיפאון. הכול תוך בזבוז זמן ענקי לפקידי האוצר, לועדות הכנסת ולשרי הממשלה במים שכל דקה שלהם נחוצה.
נח בשבע שגיאת, חלם הם גאונים לעומתנו.
ואין כל בושה, כבודו מודה שמדובר בשיטת מצליח, אם החוק לא יעבור אז יבוטלו החוזים.
כך כבוד השר הזה פועל בממשלה, כך הוא פועל במפלגה, כך הוא פעל באולפן שישי לא חשוב מה אני עושה, חשוב איך אני נראה, לא חשוב החוק, מקסימום נבטל רטרואקטיבית ואלה ששילמו מיליונים? או קיבלו מיליונים ולא יכולים להחזיר? זו כנראה כבר לא בעיה של כבוד השר.
ואת הטעות הגדולה מכולן עשה הציבור כאשר נתן בבחירות האחרונות לשיטת מצליח, שיטת "איך אני נראה", להשתלט על האג'נדה הציבורית שלנו.
על ראש הממשלה לעשות מעשה, כלומר את המעשה הראשון, ואת השלב השני חייב הציבור לעשות בבחירות הקרובות, הנביא של שיטת מצליח אמור לשוב לביתו, אין לו מקום בחיינו הממלכתיים.
אין לנו די קרדיט לשיטת מצליח, אנחנו לא מספיק עשירים על-מנת לשים את כספי הדירות על שולחן הרולטה של שר האוצר, אנו צריכים מנהיגים ראויים, אלה שיש להם יכולת מוכחת לעשות וחשובות להם התוצאות, ודאי לא אלה שאין להם שום יכולת מוכת למעש, וכל מה שחשוב להם זה איך הם נראים.
וכמובן התוצאות מדברות בעד עצמן.

תאריך:  15/08/2014   |   עודכן:  15/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עצם הרעיון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיטת מצליח עובדת?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על סמך מה אמרת שר הוצר במלומד?
בבר   |  15/08/14 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
נשיא על הכוונת - הפרסומים השיקריים על-אודות הנשיא ריבלין גרמו עוולה רבה לנשיא שלא נתבקש להגיב על הפרסום המגמתי    רה"מ לשעבר במצור - עבור אולמרט הנהנתן עונש עיכוב היציאה מן הארץ - הינו כבד מנשוא    מצוקת העותרים הציבוריים - המדיניות החדשה של הנשיא אשר גרוניס מצמצמת את העתירות הציבוריות בבג"ץ ופוגעת בזכות המידע שלהם    פרשת רונאל - מעלליו היכו בתדהמה לא רק את הציבור אלא גם את לקוחותיו שביניהם אנשי עסקים ידועים
הרב ישראל רוזן
אני חש טעם לפגם בברכת הגומל ע"י רבבת חיילים המברכים על 'שחרורם' האישי, כאשר חבריהם נותרו בקו החזית הלאומית, וטרם הוכרז על סיום המערכה
עו"ד יואב ברקאי
...לא רק מקום לבילוי, אלא גם אתר פוטנציאלי לפגיעות - וכך גם בריכות. מהן הסכנות העיקריות ומי נושא באחריות אם חלילה נפגע אחד הרוחצים
עו"ד חיים שטנגר
תגיד יא אחוי, למה יש אזעקה אצל היהוד? מי ירה עכשיו לכיוון של הקיבוצים רקטות? מישהו התבלבל? אני צריך לירות רק בעוד חצי שעה ופתאום מישהו נכנס לי לתוך הברנסה. אני הולך להתלונן. לא יכול להיות ככה כל אחד יפריע לי להתברנס
אלעזר לוין
הילדים שיוולדו להם יהיו יהודים על-פי ההלכה, ומוסלמים על-פי הדין המוסלמי    יזם נדל"ן מוסלמי שנקלע למקרה דומה בעבר אומר: "זה באמת עסק ביש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il