X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במתכונת הקיימת כל החסכונות, הצמצומים ופיטורי העובדים המוצעים על-ידי הנהלת הערוץ ובעליו, חשובים ככל שיהיו, אינם המתכון הנכון לשרידות
▪  ▪  ▪

ערוץ 10 בצרות כלכליות. זה לא סוד. ההפסדים שנצברו מאז החל הערוץ לפעול, כבר מזמן עברו את רף מיליארד השקלים. ועל כן אין זה פלא ששניים מבין המייסדים: - רון לאודר וארנון מילצ' ן - נטשו את מאבק ההישרדות, כשהם משאירים ליד הגה הניהול, בבדידות לא מזהירה, את יוסי מימן, המעוניין אף הוא להשתחרר מההשקעה הכושלת. יהיה אשר יהיה גורל קיומו של הערוץ הגווע - דבר אחד צריך להיות ברור: בתנאים הקיימים המוכתבים על-ידי תנאי הזיכיון שבמסגרתו משדר ערוץ 10, אין סיכוי לחלץ את הערוץ ממצוקתו הכבדה.
במתכונת הקיימת כל החסכונות, הצמצומים ופיטורי העובדים המוצעים על-ידי הנהלת הערוץ ובעליו, חשובים ככל שיהיו, אינם המתכון הנכון לשרידות. הערוץ הפסיד, מפסיד ויפסיד. ולכן, עם כל הצער שבדבר, הפתרון הנכון וההגיוני היחיד הוא לסגור את ערוץ 10 במתכונתו הנוכחית. לסגור ללא שהיות שעלולות להימשך שנים ולגרום הפסדים כבדים נוספים. לסגור עכשיו.
כוונת פתרון הסגירה אינה הפסקת שידורים כוללת שעלולה לגרום היווצרות לא רצויה של מונופול כוחני ומזיק בשוק התקשורת הישראלי. המטרה: לבנות מערך שידור חדש ושונה שבמסגרתו יוכלו להשתלב רבים מעובדי הערוץ הקיים. הנתיב הנכון והנדרש הוא לפרסם מכרז לערוץ חדש שיהיה מסוגל למלא בהצלחה נישה הרבה יותר מתאימה ומכניסה - הפיכת הערוץ לגורם חשוב של תקשורת מקומית המבוססת בעיקר על תכני חדשות ישראלים ותחקירים חושפניים מעוררי שיח ציבורי.
ערוץ חדשות מקומיות ותחקירים שכזה חיוני למדינה כמו ישראל ועל-פי ניתוח צרכי השוק וניהול עסקי תקשורת בו קיים סיכוי טוב להצלחתו החברתית והכלכלית. המכרז החדש יצטרך להעניק הזדמנות שווה לכול מי שירצה לקפוץ אל המים בבריכת התקשורת. אחד מתנאי המכרז חייב להיות - הקצאת חלק משמעותי מהמניות של הגוף החדש לעובדים, לפי מפתח שייקבע מראש, על-מנת ליצור מחויבות עמוקה ויציבה למקום עבודתם החדש.
מנקודת ראות דמוגרפית, ישראל היא חברה רב גונית, עשירה בסיפורים מעניינים ומקוריים, שאותם ניתן לאתר בקלות בכל רחבי הארץ ושעלות הפקתם לא יקרה במיוחד. כל מה שהמכרז החדש צריך לקבוע זה נתיב פעולה שיתמקד בישראל ובסיפוריה ולא יעסוק כלל בכול ענייני העולם כפי שהם באים כיום לידי ביטוי במגרש של "הגדולים". מוצר טלוויזיוני המתבסס על תפיסת עולם תקשורתית "מקומית-ישראלית" כזו יוכל להיות מתחרה ראוי לערוץ 2, למשוך את תשומת ליבו של הציבור הרחב, ולפתח מאוד את תחום הפרסום, במחירים שווים לכל נפש.
כדי שהערוץ החדש יוכל לתפקד ברווחיות וביעילות יש לקבוע מראש רף הוצאות שכר שאותו אסור יהיה לעבור, כדי למנוע השתוללויות דוגמת התשלומים החריגים עד למרומי השחקים במערכת הבנקאית. הגבלה כזו ניתנת למימוש באמצעות קביעת מדרגות שכר שבמסגרתן לא ישולמו לעובדים מן השורה או "כוכבים" תשלומים בשיעור העולה על 50 אלף ש"ח בחודש. אני משתמש במונח "תשלומים" ולא שכר כי הכוונה היא שכול העובדים שעלות העסקתם גבוהה, יתוגמלו על בסיס קבלני, ללא תנאים סוציאליים, כמו חופשות, מילואים, קרנות השתלמות ועוד. שכר ותנאים נלווים לפי הכללים המקובלים בשוק העבודה יקבלו רק העובדים שרמת הכנסתם החודשית תגיע עד 20 אלף ש"ח.
זה המקום לשאול את השאלה - מה יהיו מקורות המימון לערוץ החדש. כאן יכולים העובדים להיכנס לתמונה. במסגרת הסדרי הפירוק של ערוץ 10 יקבעו, בוודאי, מדרגות של פיצויים. במקום לבזבז את הכסף החד-פעמי הזה על מוצרי צריכה עדיף להפנותו לנתיבים יוצרי הכנסה. למשל: להמיר את מענקי הפרישה או הפיצויים במניות שוות ערך בערוץ החדש. מחויבויות ערוץ 10 לעובדיו יכולות להגיע למיליונים רבים שהמדינה, שקבעה את התנאים הבלתי אפשריים של תנאי הזיכיון, תהיה אחראית לתשלומם במקרה של סגירת הערוץ.
נתיב מעשי אפשרי נוסף למימון פעילות הערוץ החדש הוא: גיוס כסף באמצעות הבורסה לניירות ערך בהנפקה מסודרת ואולי אפילו בשילוב משקיע ישראלי, או קבוצת משקיעים שיהוו גרעין שליטה בגוף שיונפק. בהנפקה יוכל להשתתף גם הציבור הרחב, בעיקר הציבור המאמין בחשיבות הציבורית של מוצר טלוויזיוני מקומי, שדוגמתו קיימים בכול רחבי העולם המערבי. משקיעים פוטנציאליים בערוץ החדש יוכלו להיות גם אלה המשוכנעים שהגיעה העת לסיים את עידן ה"טייקונים", שהשקיעו ממון רב רק כדי להשיג השפעה וכוח, וכי הגיע המועד הנכון להשקעה עסקית שמטרתה היא רווח כספי, וגם קיומו של ערוץ טלוויזיה שאיננו תלוי בחסדי הממשלה או בטוב לבם של משקיעים עתירי הון, שבמהלך השנים הצליחו להוכיח שאחד מתחומי התמחותם העיקריים הוא ייצור הפסדי עתק.
פוטנציאל למקור מימון נוסף מצוי באפשרות שילובם של משרדי הפרסום בבעלות על הערוץ החדש, על-פי מפתח של גודל, ותק מקצועי ויציבות פיננסית, תוך קביעת מחסום ברור של אחזקות מוגבלות כדי למנוע אפשרות של השתלטות למטרות שאינן ממין העניין. כדי שניתן יהיה לפקח על פעילותו הציבורית של הערוץ החדש יש לאפשר גם למדינה לרכוש מניות, אבל גם זאת תוך יצירת מגבלה שתוכל לבלום את החשש שהשלטון ינסה להגיע לשליטה משפיעה שתהפוך את הערוץ החדש ל"מדורת השבט" הפוליטית.
על-פי שיטת הפעולה הייחודית של הפוליטיקה הישראלית שאותה ניתן להגדיר כ"אמנות ההימנעות מקבלת החלטות", או כפי שאפיין אותה אבא אבן בלשונו החדה כשאמר כי "מדינות נוהגות בתבונה רק לאחר שניסו את כל האפשרויות האחרות" - סביר להניח כי כאשר תועלה לשולחן הדיונים שאלת עתידו של ערוץ 10 נצטרך לעבור עוד מסכת של ייסורים ולחצים שמטרתם תהיה למנוע את הסגירה או לפחות לעכב אותה ככל הניתן. אבל במסגרת הפשרות שיושגו - והן בוודאי יהיו חלק חשוב מן התהליך - צריך להיזהר מאוד שלא לפעול על-פי המתווה שאותו תיאר וודי אלן כך: "בקליפורניה הם לא משליכים את האשפה - הם הופכים אותה לתוכניות טלוויזיה".

תאריך:  31/08/2014   |   עודכן:  31/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערוץ 10: לסגור עכשיו
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
משלמים כמעט מיליון לחודש======
יוד יוד  |  31/08/14 11:25
2
ערוץ המעסיק עובדים עם א
ע. סגל  |  31/08/14 12:04
3
מר עמי דור-און ממליץ לסגור
מיידית את ערוץ 10  |  31/08/14 12:11
 
- gru. 10
עמידון  |  31/08/14 15:08
 
- למתפלסף שהינו חכם בעיני עצמו
והשואל שאלות  |  31/08/14 21:52
4
ערוץ10 פגע בחוסן הלאומי בזמן
ישע   |  31/08/14 12:57
5
חלומות באספמיה. תחקירים ?
בני בנקר  |  31/08/14 13:10
6
כשלון ערוץ 10
מתתיהו דוד  |  31/08/14 19:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורון בקל-איילון
אין לזלזל בכח התקשורת והמדיה החברתית להשפיע על מערכות צבאיות אך ההבניה התקשורתית רק משלימה של ההישגים הצבאיים ותחושת ההישג. היא חשובה להעצמת ההישגים אך אינה באה במקומם. בואו נרד מתמונות ניצחון ונחזור לנצח. אחרי הכל, הצורך לנצח הוא הסיבה שיצאנו מלכתחילה להילחם
ראובן לייב
שמונה השנים השקטות בגבול ישראל עם לבנון עשויות בהחלט להטעות את כולנו. בשקט-בשקט ממתין שם ארגון חיזבאללה, מחומש מכף-רגל עד ראש, ליום של פקודה שיבוא. כאשר הוא, חלילה, יגיע - תיאלץ ישראל להתמודד עם יריב מסוכן פי כמה מזה שהכרנו בלבוש החמאס
רון בריימן
טוב יעשה נתניהו אם יבהיר לאלתר שבתפקידו כראש הממשלה של מדינת היהודים תפקידו וחובתו הם לדאוג לאופק מדיני ליהודים ולא לאויביהם, גם אם החבורה הנ"ל יוצאת מגדרה כדי לקדם דווקא את מחמוד עבאס ומרעיו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אבדן דרך, אבודה, לאן? באיחור מסוים, מעשים טובים והבריחה הגדולה
איציק סיבוש
אין סיכוי להפוך טרוריסטים לחברי "נשות הדסה העולמית", אך גם קשוחים מהם, כדוגמת הטרוריסט קרלוס, לאחר לחץ מתאים מבינים שלהעיף ילדים לשמים לא דומה כלל לשיגור ילדם שלהם לקייטנת גן העדן...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il