X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנקודת הראות של התמורה שמקבלים הצופים האוהדים, יהיה זה חבל מאוד אם התוכנית של לונדון וקירשנבאום לא תמשיך להתקיים
▪  ▪  ▪
ירון לונדון [צילום: פלאש 90]

מזה זמן אני עוקב בסקרנות מסוימת אחרי חידת עולמו של ירון לונדון ומנסה למצוא הגדרה שתאפיין את קיומו של האיש רב העיסוקים הזה. האם הוא רק עיתונאי שגם כותב מאמרי-דעה, או אולי הוא רק מנחה טלוויזיה היודע לשאול אך לא תמיד מקשיב לתשובות המרואיינים, או אולי הוא רק פזמונאי-חרזן, שחקן מעת לעת, שדרן רדיו, אוהב נשים וחופש מיני בכלל, בעל עבר עשיר של בגידות באשתו, כולל הורות לבן שהוליד מאשה אחרת.
והנה עתה, מתוך עיון בראיון בידיעות אחרונות שבו מופיעות כול ההגדרות שמניתי, ושפרסומן נועד לקידום מכירות ספר זיכרונותיו, נפתרה לי התעלומה: לונדון ניתן להגדרה בתואר Jack of all trades and master of none שמשמעותו - האדם בעל הכישורים הרבים, היודע מעט על כול דבר וסופו שהוא מגיע לדרגת מיומנות של אדם מוכשר היודע הכול על לא כלום.
למרות השם הטוב שיצא ללונדון מן הבחינה העיתונאית, הרי דווקא בתפקיד המראיין ירון הוא כישלון, שהוא עצמו מיטיב להבין את משמעותו יותר מרבים אחרים. את האוקסימורון הזה מגדיר לונדון כך: "אני נתפס כמי שבא מתוך הקבוצה החברתית בת המזל. חזותי היא של אדם מדושן. אני לא אשם בפרצופי העגול ובכרס הקטנה השלי, אבל זאת עובדה. זאת אומרת - אשכנזי, שמנמן, בעל עור ורדרד, דובר עברית רהוטה מדי, הנתפסת כניסיון להשפיל את זולתך, שאיננו שולט בשפה כמוך. זה יוצר מרחק בינך לבין בן שיחך. אני נראה משכיל מדי, או מתפאר בהשכלתי, אף כי אין לי שום השכלה".
לירון לונדון אומנם אין השכלה פורמלית, אך הוא משכיל אוטודידקט. מתוך ניתוח השאלות של לונדון במבחר תוכניות עולה בבירור שלפני השידור הוא לומד היטב את נושא הראיון שעל סדר היום ומכין שיעורי בית. עובדה זו יוצרת את הרושם שלונדון ממש שוחה כדג במים בכל נושא שהוא עוסק בו. אבל הבעיה האמתית של לונדון "הצנוע הידוע" איננה שהוא נתפס כמי שמנסה להשפיל את מרואייניו. הבעיה מצויה בתחום אחר לחלוטין.
על-פי מה שנראה על מסך הטלוויזיה כנראה שלירון לונדון פשוט אין עניין לשמוע את התשובות אלא רק את עצמו, ולכן הוא מרבה לקטוע את מרואייניו, ומונע מהם להשלים את דבריהם. וזה חבל, כי פעמים רבות מועלים בתוכנית נושאים מעניינים, ומוזמנים מרואיינים שיש להם מה לומר.
למזלו יושב לידו בן זוגו לתוכנית, מוטי קירשנבאום, שאותו כנראה מעניינות גם התשובות. ואולי דווקא קירשנבאום - ולא לונדון - הוא העוגן התקשורתי האמתי והסיבה להצלחתה של התוכנית, שרכשה קהל צופים נאמן בעקבות הבחירה הלא שגרתית של הנושאים שייכללו בשידור, סגנון ההנחיה הייחודי של הצמד, שלעתים מזומנות כלולה בו אירוניה עצמית משעשעת.
לונדון וגם קירשנבאום, על-פי דעותיהם ונטיית ליבם, יכולים להיחשב כשמאלנים. ואולי בגלל עובדה זו קיים סוג אחד של מרואיינים שזוכה להקשבה וליחס של כבוד אצל הצמד מערוץ 10 - ערבים אזרחי ישראל או פלשתינים. דברי המרואיינים מן המגזרים האלה בדרך כלל אינם נקטעים באמצע המשפט והם יכולים להביע את עצמם פחות או יותר באופן מלא המקל על הבנת הטיעונים.
איש אינו יודע כיום מה צופן העתיד הקרוב לערוץ 10 שבמסגרתו משודרת התוכנית לונדון אנד קירשנבאום. התקשורת הכתובה מרבה לדווח כי בגלל ההצטברות המכבידה של ההפסדים עתידו של הערוץ לוט בערפל וככל הנראה דינו לרדת מן האוויר.
יהיה אשר יהיה סוף חייו התקשורתיים של הערוץ במתכונתו הנוכחית, מנקודת הראות של התמורה שמקבלים הצופים האוהדים, יהיה זה חבל מאוד אם התוכנית לא תמשיך להתקיים. גם אם המופע התקשורתי, התיאטרלי לעתים, שבו מככבים לונדון וקירשנבאום מעצבן לא פעם, מגיעה לישראל תוכנית חורגת משגרת הבינוניות המקובלת בערוצים המסחריים, עבדי הרייטינג הבידורי מבוסס הריאליטי, שמגישיה "לא עושים חשבון" ומצליחים להעלות לשידור את מה שחשוב בעיניהם ואולי גם את מה שצריך להיות מעניין ובעל ערך לכולנו.

תאריך:  06/09/2014   |   עודכן:  06/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירון לונדון "הצנוע הידוע"
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
לא נכון
יוסיז  |  6/09/14 19:23
2
דברים תמוהים של הכותב. 3/4
מן הרשימה הזו  |  6/09/14 21:21
3
עזמי בשארה לימד את הצמד=======
יוד יוד  |  6/09/14 21:28
4
מה שלונדון לא הזכיר בראיון
חברות  |  6/09/14 21:30
5
נשאלת השאלה: אם לונדון הוא
אוטודידקט ומעולם  |  6/09/14 22:31
6
תוכנית לונדון-ערוץ מרץ
יגאל הירושלמי  |  6/09/14 23:07
7
לונדון גזען חסר תקנה.  ל"ת
ירש זאת מאימו  |  6/09/14 23:23
 
- לא ידעתי שהוא מקושר לכלב
שבץ חלובה  |  7/09/14 06:13
8
ירון לונדון די נמאסת....
רונית מזרחי  |  7/09/14 01:32
9
אין כמו קירשנבאום.
אהוד פרלסמן  |  7/09/14 02:35
 
- נא לדייק,נכון שקירשנבאום
בני בנקר  |  7/09/14 10:44
 
- לונדון וקירשנבאום
צבי מרחב  |  7/09/14 13:16
10
בלתי נסבל!
akdib  |  7/09/14 06:36
11
לונדון ריקשנבאום גרורה ממורשת ל"ת
רבין הממאירה  |  7/09/14 07:35
12
ירון לונדון המופרע
אהרון רול2  |  7/09/14 07:58
13
כדבר עיתונאי על עיתונאי
רפי לאופרט  |  7/09/14 10:13
14
אשמאי זקן ...
עמוס-  |  7/09/14 11:52
15
ומה עם שאר המראיינים
אליצור  |  7/09/14 13:11
16
מזרחים רוצים בישול וקוחב נולד ל"ת
נשמה קפרה  |  8/09/14 09:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
חלק נכבד בשיקולי התביעה לאסור את אולמרט בעוד הערעור מתנהל - אינו אלא מאמץ לשפר הסיכוי להותיר על-כנה את הרשעתו בבית המשפט המחוזי
יוסי שחר
ממשלות ישראל וראשיהן יצרו במשך 9 השנים האחרונות מציאות הפוכה, סוריאליסטית ובלתי נתפסת, שהצבא החזק ביותר במזרח התיכון, אחרי שטיפת המוח והניצחון המרשים הסוחף וההרואי של צה"ל על תושבי גוש-קטיף, הוצב מאחורי חומת מגן אנושית של אזרחים, ילדים, נשים וזקנים
צ'לו רוזנברג
ההתעלמות מזעקת הצעירים, המתקפה הרבתי עליהם והיחס המחפיר כלפי דרישותיהם, כל אלה לא סייעו, וגם לא יסייעו להחזרתם ארצה. צעירים אינם מתביישים יותר לומר שהמצב הכלכלי, יוקר המחיה, העתיד הלוט בערפל באשר לתעסוקה, כל אלה מטריפים את הצעירים
יחיאל אמיתי
אני מציע מלווה-חובה, כזה שיהיה כאמור מלווה עממיי ושלא יפגע קשה בהכנסותיהם ובחיי היום יום של הציבור. חשוב להדגיש כי הממשלה תהיה חייבת להחזיר לתושבים את כספי המלווה בצירוף הצמדה למדד
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הבלגה והתדרדרות, טועים, לא רוצים, אימונים ואיסורים    שבת שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il