X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
באופן מפתיע גילה "גורם בכיר" על דרך לקצץ בתקציב הביטחון בעזרת "גוף מודיעיני" מסתורי ynet לא יחמיץ את ההזדמנות לחדש את הפחדים בקרב תושבי עוטף עזה
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן. רק הוא יכול לחייך [צילום: פלאש 90]

פחות משבוע אחרי שבמשרד האוצר החלו הבכירים לתלוש את שיער ראשם בייאוש, מאז נודע להם כמה מיליונים ידרוש משרד הביטחון בתקציב 2015, נדמה שאתמול אולי נמצאה דרך להקטין במשהו את תקציב הביטחון. פתאום, ממש ללא הודעה מוקדמת, גילו אמצעי התקשורת ועמם גם אזרחי ישראל המופתעים, כי לצד אמ"ן, השב"כ וה"מוסד", פועלת בישראל בצינעה זרוע מודיעין נוספת.
המשעשע בכל הפרשה הזו - שכאילו נלקחה מאחת מיצירות המופת האפלות של ג'ון לה-קארה - הוא שגוף המודיעין הזה הוא כל כך עלום וחשאי, עד שאפילו בצה"ל שאמור ליהנות מפעילותו, לא שמע עליו. לפחות, עד אתמול.
במה דברים אמורים?
אמצעי התקשורת דיווחו אתמול בהבלטה, כי: 1. החמאס משקם את חפירת מנהרות הטרור לתוך ישראל; 2. החמאס חידש את הברחת האמל"ח דרך גבול מצרים, למרות מאמץ מצרי גדול למנוע זאת; 3. החמאס גם חידש את ייצור הרקטות - הכל במאמץ להתכונן לעימות הבא עם ישראל. וואו!
כל המידע המרעיש הזה הובא מפיו של "גורם מדיני בכיר" (הגדרת ערוץ 10) או סתם "פקיד בכיר" (גירסת הארץ). האמנם נמצאה הדרך לוותר על אגף המודיעין הצה"לי רב-הזכויות, לטובת יכולת איסוף מופלאה של אגף מודיעין מדיני, ובכך לאפשר למשרד הביטחון להקטין בצורה משמעותית את תקציבו?
זה נשמע נורא מפתה אבל הבעיה היא שחוטי המידע הסנסציוני הזה והקשר השקוף שלהם אל המקור האנונימי, תפורים בצורה כה גסה, עד שקל מאוד היה גם לנחש מה תכלית הפרסום.
בעוד ברק רביד, כתבו המדיני של הארץ, הבטאון הפלשתיני בשפה העברית, עוד היה זהיר בייחוס הדברים, היה מואב ורדי, כתבו המדיני של ערוץ 10, מלא התלהבות. בדיווח שלו באתר המקוון של הערוץ לא נזהר והדביק לידיעה שמסר ה"גורם המדיני הבכיר", גם דברים מפיו של שר החוץ אביגדור ליברמן...
הכתב ורדי היה כה מלא התפעלות מגילוייו של המקור האביגדורי הבכיר, עד שבהופעתו בתוכניתם של ירון לונדון ומוטי קירשנבאום, גם דיקלם את הטקסטים ה"מודיעיניים" שכאילו נכתבו על-ידי יועצו הפוליטי של ליברמן, טקסטים שכמובן ערבו מאוד לחיכו הפוליטי של ערוץ 10.
בלי לבדוק על סמך מה וכיצד בדיוק קבע המקור המופלא מה שקבע ביחס להתעצמות החמאס; בלי להרהר ולו לרגע מדוע טרח המקור הפלאי להדגיש כי כל המהלכים הללו של החמאס "שבועיים אחרי סיום מבצע צוק איתן"; בלי כל אלה הזדרז מואב ורדי להזכיר לצופי הערוץ, כי כל המפולת הצבאית הזו מתרחשת בניגוד להכרזות ראש הממשלה נתניהו, במסיבת העתונאים לאחר הפסקת האש האחרונה.
כפי שאפשר היה לצפות, התגובה המפרגנת ביותר לגילוייו של "המקור המדיני הבכיר", הייתה באתר ynet. אומנם גורמים ביטחוניים הכריזו כי אין להם מושג מהיכן שאב המקור האנונימי את המידע שלו ועל סמך מה אמר מה שאמר. אבל ynet לא יחמיץ את ההזדמנות לחדש את הפחדים בקרב תושבי עוטף עזה. העיקר שניתן יהיה לקושש עוד כמה תגובות בגנות הממשלה. האם המידע נכון? זה פחות חשוב.
רק אביגדור ליברמן יכול לחייך. לגבי פוליטיקאי שבוודאי יודע שבערוץ 10 תמיד היה מטרה קבועה ליותר חיצי לגלוג מאשר נתניהו, הוא צבר אתמול בקמפיין הבחירות (בהן איננו רוצה) שלו, כמה נקודות עלובות. אפילו החמאס הופתע מהגילויים.

תאריך:  08/09/2014   |   עודכן:  08/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודית מליק-שירן
מה בין מוזיקה לאמנויות אחרות? מהו חופש ויזואלי עשיר? איך מתקשרת הפיזיולוגיה של המוזיקה עם פילוסופית האמנות?
רו"ח דורון כהן
החובות המוטלות על דירקטורים הופכות את תפקידם למורכב ועמוס אחריות    הקפדה על שורה של פעולות לאורך כל ימות השנה, תקל על הדירקטור למלא את תפקידו כהלכה ולקבל הגנה במקרה של כשל
איתמר לוין, אריאל י. לוין
שתי נקודות חשובות לגבי המאבק נגד דאעש. האחת: ברק אובמה מנותק מהמציאות - או משקר במצח נחושה    השנייה: אין הבדלים של ממש בינו לבין חמאס, חיזבאללה והאחים המוסלמים
אלה עופר-רוזובסקי
כניסתה של ישראל לשוק האנרגיה העולמי    חשוב להיות ערים לבעיות העלולות להביא לאי-הגשמת הפוטנציאל של ישראל להפוך למעצמת אנרגיה
עו"ד גלעד ברון, עו"ד סיימון יניב
על נוהל הגילוי מרצון החדש שפרסמה רשות המיסים: כיצד זה עובד, למי זה מתאים ומה צריך לעשות לפני שמחליטים לנצל אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il