השבוע קראתי את הידיעה הזו:
"תושבי האזור בדרום ופעילי איכות הסביבה ממשיכים את מחאתם נגד פרויקט הרכבת הממשלתי לבניית גשר יבשתי לחיבור הימים בגלל חששות לפגיעה בסביבה ובתיירות" אם חשבתם שמדובר ברכבת לאילת, אז טעיתם. מדובר ברכבת ממפרץ תאילנד לים אנדמן שלמעשה מחברת את האוקיינוס השקט עם האוקיינוס ההודי. ממשלת תאילנד רוצה להתחרות בתנועה הימית שעוברת במייצרי מלאקה ולכן היא מניחה את מסילת הברזל הזו שתהווה גשר יבשתי בין האוקיינוס השקט לאוקיינוס ההודי.
הרעיון של רכבת כגשר יבשתי גם ממומש במקומות אחרים בעולם. לדוגמה, ערב הסעודית מניחה מסילת רכבת כגשר יבשתי בין המפרץ הפרסי לים סוף. קניה, דרום סודן, רפובליקת מרכז אפריקה וקמרון מניחות מסילת רכבת שתהיה גשר יבשתי בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס ההודי וגם בארה"ב כבר קיימת עשרות שנים מסילת רכבת פעילה שמשמשת כגשר יבשתי בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט.
ומי שחשב שרק ישראל שואפת לגשר יבשתי כתחליף לתעלת סואץ, אז כדאי שיתעכן. גם האירנים והטורקים מתכננים במשותף מסילת ברזל שתהיה גשר יבשתי שיעקוף את תעלת סואץ.
אז לכל אלו שחשקה נפשם בכך שמדינת ישראל תהיה מפגרת מבחינת תשתיות ותוקפים את
משרד התחבורה בחריפות, כדאי קצת לראות מה קורה בעולם.