X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעל ראשה של ישראל, מדינות העולם מחליטות לנהל, דה-פקטו, מו"מ עקיף עם חמאס באמצעות אבו מאזן, ומבחינתה של ישראל אין שום בעיה בכך
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. מדיניות שעלולה להמיט אסון [צילום: AP]

ממשלת ישראל משחקת באש. זחיחותו של ראש הממשלה לאחר הביקור בארה"ב והנאום באו"ם, ואלה המלווים אותו בתרועות על עמידתו האיתנה, כביכול, בפני נשיא ארה"ב והעולם, כל אלה מהווים סיכון משמעותי עבור ישראל. קריאות ראש הממשלה לעולם המערבי והערבי לשתף פעולה עם ישראל במאבקה נגד הטרור התפוגגו בחלל האוויר.
התעקשותו של ראש הממשלה ושל שריו הסהרורים ההולכים על הקצה ממש, עלולה להמיט אסון על ישראל. זו לא העת לשחק גבר-גבר, להתעמת עם ארה"ב ואירופה. רק לפני כשבוע הודיעה שוודיה על כוונתה להכיר במדינה הפלשתינית במתכונת שאבו מאזן מציע. גם רוסיה הצטרפה למהלך ואין להקל ראש בכך. הפרלמנט הבריטי אמור לתמוך במהלך של אבו מאזן אם כי ראש הממשלה, קמרון, הודיע שאין זו החלטה המחייבת אותו. גם אם נכונה קביעתו של קמרון, עצם ההחלטה של הפרלמנט הבריטי עלולה להוביל להצטרפותן של עוד ועוד מדינות. זה מסכן את ישראל, זה מבודד אותה, זו פגיעה בביטחון ישראל שראש הממשלה כה מתפאר בעשייתו בתחום זה.
הזירה הערבית
גם בזירה הערבית יש התעלמות מישראל. ועידת המדינות התורמות לשיקומה של עזה וגיוס 5 מיליארד דולר, הגם שיתכן שהמספר מופרז, זו הצלחה מדינית מאוד משמעותית עבור אבו מאזן, ולא פחות מכך עבור חמאס. ישראל הדירה את רגליה מן הוועידה על-אף העובדה שלפי הדיווחים, שר החוץ, ליברמן, רצה כן להשתתף.
נתניהו החליט אחרת. ימים יגידו אם זו החלטה נבונה או לא. מה שבטוח שמעל ראשה של ישראל, מדינות העולם מחליטות לנהל, דה-פקטו, מו"מ עקיף עם חמאס באמצעות אבו מאזן, ומבחינתה של ישראל אין שום בעיה בכך. ראש הממשלה הסכים שפירוז הרצועה לא יעלה לדיון כלל בוועידה בקהיר ובכך הפר את הבטחותיו. אליבא דנתניהו, הרי פירוז עזה היה אמור לבוא לפני כל דיון בשיקומה של הרצועה, אלא שנתניהו כמו נתניהו, שינה את עמדתו. האם זו הוכחה ניצחת לעמידתו האיתנה של ראש הממשלה על משמר הביטחון הלאומי? זו שאלה רטורית ואין צורך שמגיבים מטעם או סתם אנשים שטופי מוח יגיבו כאן.
נתניהו מתעלם, או שמא זו מדיניותו, ממה שחבריו השרים והח"כים מן הימין מבצעים. הטלת האשם בשלום עכשיו על גילוי התוכנית לבנות בירושלים והסקנדל שפרץ לאחר שעות ספורות של פגישת אובמה-נתניהו, זו גוזמה, לכל היותר. אינני אוהב כלל את פעילות שלום עכשיו לא רק בעניין גילוי התוכניות לבנות בירושלים המזרחית וגם לא בעניינים אחרים. הם מסמלים, לדידי, הקצנה והליכה עם ראש בקיר בדומה לארגונים הימניים הקיצוניים.
נתניהו, במו-פיו, הצליח להרים את מצב רוחו של הארגון. נניח ששלום עכשיו לא היו מגלים את הסודות של ממשלת ישראל לגבי הבנייה במזרח ירושלים, כי אז ניתן היה לבנות אלפי יחידות דיור מבלי שהאמריקנים ידעו על כך? באמת. יכול נתניהו לזעוק על השמיים שמא אובמה וממשלו, שלום עכשיו וכל ארגוני השמאל הם אנטי הבנייה בירושלים המזרחית או בהתנחלויות.
האמת היא אחת ויחידה: לא היה נשיא אמריקני אחד, ממש כך, שהכיר בירושלים המזרחים כחלק בלתי נפרד מירושלים רבתי ומאוחדת בריבונות ישראל. לא היה וגם לא יהיה מנהיג אירופאי שיהיה מוכן להכיר בירושלים המזרחית כשייכת לישראל. אז על מה המהומה וההתרעמות של נתניהו? אורי אריאל, ובנט ואנשי גוש אמונים וכד' הם אלה המושכים את נתניהו אל הכיוון שהוא מאמין בו.
אז אם מהומות ואווירה דיפלומטית בלתי אוהדת לישראל, ראוי שנתניהו יבוא בטענות, בראש ובראשונה, לעצמו ולחבריו. הוא אינו עושה זאת משום שזו מדיניותו. ארה"ב וכל העולם המערבי והערבי יודע זאת, לכן נתניהו מוצא את עצמו במאבק דיפלומטי מתמיד. רבים יהיה אלה אשר יטענו שכך צריך לנהוג. מצוין. נתניהו נבחר, ככל הנראה גם ייבחר שוב, אז הכל בסדר. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. השאלה היא, מה תהיה התוצאה אם, חלילה, יתברר שנתניהו וממשלתו הימרו לא נכון? הסימנים לכך נראים לעין. כל התזוזה הזו לקראת הכרה בזכות הפלשתינים למדינה מעל ראשה של ישראל, מדאיגה למדי. זהו משחק ברולטה רוסית.
הרשו כמה מילים לגבי התבטאותה החוזרת ונשנית של יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, מירי רגב, נגד המשטרה שלדעתה אינה פועלת כדי לאפשר ליהודים לעלות להר-הבית או למנוע מהומות ערבים באזור.
אין זו הפעם הראשונה שהח"כית עושה זאת. זכורה ההתעמתות עם השר לביטחון פנים מלפני כמה שבועות בעת שזה היה נוכח בוועדת הפנים. רגב גם תוקפת את המשטרה על אוזלת ידה בטיפול במסתננים בדרום תל אביב. לא כאן המקום להביע דעה לגבי הח"כית ופעילותה. נשאיר זאת לפעם אחר. נשאל רק זאת: אם רגב כה תוקפת את המשטרה, מלינה על חידלון פעולותיה, מה המסר הנקלט על-ידי האזרח, ועד כמה המסר מזיק? האמת היא שזה בכלל לא מעניין אותה. עוד כתבה עליה, עוד ראיון ועוד התלהמות יהפכו אותה לשרה, וזה העיקר.

כותב המאמר הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  13/10/2014   |   עודכן:  13/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדיניות הממשלה: רולטה רוסית
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
רולטה רוסית עם אקדח ריק
אהוד פרלסמן  |  14/10/14 17:51
2
אתה קשקשן שלא מוכן לראות
סמך  |  14/10/14 19:49
 
- שמקשקש
מי   |  15/10/14 10:30
3
צ'לו לפעמים נדמה לי ש...
טול קורה מבן עניך  |  14/10/14 22:28
 
- שלך
הבעיה   |  15/10/14 10:23
 
- הפוסל במומו פוסל
מאצ'ו פיצ'ו  |  16/10/14 12:26
4
דיבורים=מחאה, לא יעזרו לאף אחד
עכשיו הכל או כלום  |  14/10/14 22:30
5
צלו כשל וטעה בכל הפרשנויות שלו
ב.ל  |  16/10/14 08:04
 
- שכותב
כנראה  |  16/10/14 10:19
 
- עד רבא בדוק את דברי
ב.ל  |  16/10/14 13:44
 
- לא
זו   |  16/10/14 18:39
 
- בכדי להבין את דברי ההבל של צלו
ב.ל  |  17/10/14 15:13
 
- די
נו  |  17/10/14 17:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
זו גרמניה שהביאה את השואה המרה לכל אירופה, ואף לצפון אפריקה, וזו גם גרמניה שב"עת החדשה" - לאחר הלחמה הנוראה, אין יהודייה חיים ברווחה רוחנית נורמאלית
איתמר לוין
לכשלונותיו של יוחנן דנינו מצטרפת כעת חוצפה תהומית, בדמות התערבות במינוי מחליפו והתעלמות מעליבה מהערתו של השר הממונה. על זה לבד, צריך יצחק אהרונוביץ' לפטר אותו
עו"ד אבי סלע
האם התקנות החדשות לאופניים חשמליים יביאו פתרון אמיתי למצוקת הולכי הרגל? והאם אזרחי המדינה יכבדו את החוק? ומה על הסוגיות שנותרו פתוחות?
הרב אליהו קאופמן
האיש שנפטר לא מכבר שלמה (צי'ץ) להט לא היה רק אחראי לדברים הטובים בפיתוח ת"א (בעיקר בחלקה הצפוני) אלא היה גם אחראי להחלטה הבלתי כתובה, שמאחר שבכל כרך בעולם צריכה להתקיים תופעת ה"דאון טאון" - עיר תחתית לכל ענייני המרעין בישין, הרי שכדי שהמרעין בישין הללו לא יעלו צפונה, ואף יעברו את הירקון ויציפו את העשירונים העשירים, הרי שדרום ת"א יועדה לכך
מתי דוד
כאשר פוליטיקאי בטוח שהוא אחד בדורו, יחיד במינו, המתנשא ולועג על כל סביבתו, מדובר באגו של אדם שמשוכנע שהוא משיח שידיח את כולם וישלוט על כולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il