X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעבר פשוט של צרכן סלולר מספקית תקשורת אחת לאחרת הסתבך כאשר רשימת אנשי הקשר שלו לא עברה בהצלחה לכרטיס ה'סים' החדש, וכרטיס ה'סים' הישן כבר אבד לנצח יו-פון פסקה לו 200 שקלים פיצוי; בית המשפט פסק לו פי 10 ויותר...
▪  ▪  ▪
כרטיס ה'סים' הישן נעלם [צילום אילוסטרציה: AP]

סיפור אמיתי. בערב קניות שגרתי בסופר-מרקט מגה - עצר ידידי, העיתונאי אורי אלוני, ליד דלפק מכירה של ספקית התקשורת הסלולרית יו-פון, והתעניין בתנאי ההתקשרות. המוכר הזריז הציג בפניו את מחיר החבילה והציע לו לעשות את ההתקשרות בו במקום.
אלוני שאל את המוכר אם העברת המידע על כרטיס ה'סים', עם כל אנשי הקשר, כלולה במחיר - והמוכר שמח להנהן בחיוב. אלוני הניח את שקיות הניילון עמוסות המצרכים על הרצפה, חתם על המעבר ליו-פון והנציג הנלהב נטל מידו את כרטיס ה'סים', עשה מה שעשה, והודיע: הכל בסדר.
לאלוני, שכבר התנייד בחייו בצורה מוצלחת לפחות פעמיים בין חברות סלולר, לא הייתה סיבה לחשוש שמשהו השתבש. הוא שאל את נציג המכירות אם יש עוד צורך בכרטיס ה'סים' הישן. הנציג השיב שלא, וזרק את ה'סים' לתוך המגירה. רק כשהגיע הביתה גילה אלוני את הקטסטרופה - רשימת אנשי הקשר לא עברה לכרטיס החדש!
מאחר שהשעה כבר הייתה מאוחרת, אלוני חזר לדלפק יו-פון מיד בבוקר. היה נציג חדש. הוא חיפש את ה'סים' הישן במגירה, מצא אותו והעביר שוב את המידע. אלא שאז התברר דבר נורא מקודמו: ה'סים', שממנו הועתק החומר, היה בכלל של מישהו אחר. ה'סים' של אלוני פשוט נעלם!
אלוני היה בשוק, שכן מדובר ברשימה ארוכה של אנשי קשר שדרושים לו לעבודתו כעיתונאי - והכל פרח ונעלם. הוא גם חשב, שבשל רשלנות של יו-פון מגיע לו פיצוי כלשהו. בחברה קבעו, שמגיעים לו 200 שקלים לכל היותר וגם זה בזיכוי עתידי. אלוני הודיע להם: ניפגש בבית המשפט.
רשלנות חוזרת
בית המשפט לתביעות קטנות הוא עזרו ומשענתו של האזרח הדפוק, והנפגע הגיש שם תביעה נגד חברת יו-פון (תיק 24931-02-14). השתלשלות הדברים מאותה נקודה רק השלימה את תמונת הרשלנות של יו-פון: החברה לא הגישה במועד כתב הגנה ואף נציג שלה לא הופיע לדיון. השופט המתין כרבע שעה לאחר המועד שנקבע לדיון - וזיכה את אלוני ב-2,500 שקל פיצויים מיו-פון.
כעבור יומיים התעורר היועץ המשפטי של חברת הסלולר וכתב לשופט כי אי-ההופעה נבע משינוי באולמות הדיון, ולכן הנציג לא הגיע בזמן. הוא ביקש דיון חוזר והשופט - בהליך חריג - החליט לאפשר להגיש שוב את כתב ההגנה, תוך עשרה ימים.
עכשיו כבר אין זה מפליא לשמוע שיו-פון המשיכה לזלזל בהליך המשפטי, ושוב לא הגישה את המסמכים בזמן. את דעתו על כך הביע השופט בכך שחייב אותה לשלם לאלוני תוך 30 יום עוד 250 שקל הוצאות על בזבוז זמנו.
עד לכתיבת שורות אלה - טרם שלחה יו-פון לאלוני צ'ק על סך 2,750 שקל, ואם לשפוט על-פי התנהגותה מתחילת הפרשה - כנראה שהצעד הבא יהיה פנייה של אלוני להוצאה לפועל, בבקשה לחייב את יו-פון גם בתשלום הצמדה וריבית פיגורים.
הלקח: אם עשו לכם עוול, ואתם משוכנעים בצדקתכם - אל תוותרו ופנו לעזרת בית המשפט.

תאריך:  26/10/2014   |   עודכן:  26/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חברות סלולר  סלולר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיעור בתקשורת צודקת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
זהירות
סתם אחד  |  26/10/14 15:41
2
החברות הגדולות פוגעות בנו
יאיר דקל  |  26/10/14 21:19
 
- מקווה שידידך עיתונאי יסודי
אליקום  |  27/10/14 09:21
3
אין כמו גיבוי
מגבה גיבויים  |  27/10/14 11:47
4
לומדים לקחים מטעויות
יאיר דקל   |  3/11/14 23:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הון מסמא של חברת ענק, בעלת יכולות כספיות רבות, במקום לגלות רגישות מיוחדת לעיר ערד ומצוקותיה הוא מתנער מכל אחריות. במקום להגדיל את מספר ההזמנות מחברת הקבלן, מפסיקים לשלוח לה הזמנות
נסים ישעיהו
לאחרונה, יותר ויותר משתרשת תופעה שלא הכרנו קודם, מתאמצים לעשות לעצמם שם במעשה כאשר מדובר ביהודים, תג מחיר כמשל, אבל מצד שני, כדי לעשות לעצמם שם טוב (בעיני הגויים והתשקורת) הם מקפידים שלא לעשות שום דבר נגד מחבלים הפורעים ביהודים
חגי הוברמן
הכישלון ההסברתי המהדהד של ישראל בעולם במשך 40 שנהנבע מכך שישראל דיברה על ביטחון, והפלשתינים דיברו על זכויות היסטוריות. כך השתכנע העולם שלערבים, בניגוד ליהודים, יש זכויות היסטוריות ביהודה ושומרון
רפי לאופרט
אחרי "תרגיל לפיד" בבחירות הקודמות, אחרי שהציבור הבין שערכו הראלי של "האינטגרל" המכונה "יש עתיד" הוא "אפס", כחלון כבר אינו יכול לעורר בציבור שוב אותה התלהבות ואמונה עיוורת, אלא אם יוכיח הציבור שהוא הרבה פחות פיקח ממה שאני סבור. דומה שהציבור התקדם עוד שלב לקראת ההבנה שמבחן התוצאה הוא המבחן הנכון
משה חסדאי
דאעש, אל-קאעידה, בוקו חראם, אל שבאב בסומליה, הטאליבן, חמאס, הפתח, אש"ף, חיזבאללה, כולם נוצרו בתוך האיסלאם. עד שהעולם המוסלמי לא יתמודד עם האיסלאם, ויבחר בדרכי חכמי האיסלאם המפרשים את הג'יהאד כמלחמת קודש נגד המידות הרעות באישיות המאמין, והשאהיד הוא זה אשר תיקן את מידותיו, פרשנות אוהבת אדם ודוגלת בכבוד האדם וחירותו, - לא יסתיים מעגל הטרור המוסלמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il