X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יש לדרוש לחייב את חברות הגז הספקיות באחזקה השוטפת של תשתית הגז מיכל גז נטוש הוא פצצה מתקתקת
▪  ▪  ▪
פצצה מתקתקת [צילום: דרור עמית]

כמעט בכל שכונה זה קיים. בית נטוש שלא בשימוש עשרות בשנים, מגודר, מסוגר וממתין לגואל שיחדש ימיו כקדם. ואולם מאחורי מראה הקירות המתפוררים המעורר רחמים מסתתרת סכנה. מדובר במיכלי גז אשר שימשו את דיירי הבית בעת שהיה בשימוש ועם נטישתו הושארו וננטשו גם כן. המיכלים הלכאורה תמימים הללו, מלאים לפעמים עדיין באופן חלקי בגז בישול (גפ"מ - גז פחמימני מעובה). ואולם הצנרת הרעועה שמתכלה עם השנים, מתעכלת בשל פגעי הזמן ונסדקת בשל עייפות חומר, יוצרת מצב דליף ודליק - מצב ששקול במחינת הסביבה והסובבים ללשבת על חבית אבק שריפה.
מבחינה חוקית, תקנות הגז קובעות כי האחריות לתקינות צנרת גז והתשתית הינה באחריות הלקוח והמשתמש. חובה עליו לערוך בדיקה כל כמה שנים על-ידי טכנאי מוסמך ולהחליף את צינורית הגומי הנסדקת בקלות אשר מחברת בין צינור הנחושת לתנור הגז הביתי מפעם לפעם. ואולם הדברים נועדו פשוט לגלגל ולהעביר את הטיפול לאזרח ולפטור בכך את חברות הגז הספקיות תוך כדי גביה של תשלום עבור ביקור טכנאי.
במקרה של בניין נטוש או דירה נטושה - כגון דירות המוחזקות על-ידי תושבים זרים ואינן מאויישות בפועל וכיו"ב, החייב בתחזוקה קיים על הנייר בלבד. בשטח בפועל אין מי אשר יקבל עליו את האחריות וידאג לאחזקה השוטפת.
נוצר מצב של מלכוד צפוי וידוע מראש. חברות הגז אינן מטפלות בתשתית הגז כיוון שאין פניה מטעם האזרח. האזרח החייב והאחראי חוקית, איננו קיים, איננו בנמצא ולא ישלח פניה לחברות הגז. מכאן שכמו הבניין עצמו, כך גם תשתית הגז נידונה לעמוד בשיממונה מבלי טיפול נאות.
ההשלכות הן הרות אסון. גז הבישול התמים בשימושו הביתי, הוא גז מסוכן במיוחד. תכונתו העיקרית הינה שהוא דליק. כשהוא במצבור של מיכלי גז צמודים הוא פוטנציאלית מסוגל בעת התלקחות לגרום להתמוטטות בניין ולגרום נזק חמור ואף פגיעה בנפש.
לאור הזקנות שכונות רבות והעמדה של בניינים רבים כיום במצב של נטישה בשלבי התדיינות על היתרי בניה, תמ"א 38 וכיו"ב, נדרש להוסיף תיקון לחוק הגז ולתקנות ולהעביר את האחריות לטיפול בתשתית גז שלגביה לא נתקבלה פניית אזרח במשך זמן ארוך במיוחד בחזרה לחברות הגז הספקיות. כל זמן שהדבר לא נעשה, מיכלי הגז הנטושים מהווים פצצת זמן מתקתקת.

הכותב הוא מהנדס בניין
תאריך:  27/10/2014   |   עודכן:  27/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בבית הפלמ"ח בתל אביב נערך בסוף השבוע אירוע השקה לספר "מאירקה" - ספר ביוגרפי על חבר הכנסת לשעבר וההיסטוריון ד"ר מאיר פעיל. היה זה גם אירוע הצדעה והוקרה לאיש אמיץ ומיוחד זה
צילה שיר-אל
עקרבים, הקשיבו לקול הפנימי שלכם בכל פעם שתרצו להחליט החלטות    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
אדלינה קליין
בעודה בחיים - בעקבות ספר שיריה: "אש לבנה", על כתיבתה והשגותיה בתחומי היצירה    ליקוטים ממקורות שונים על דמותה של המשוררת ש. ויינשטוק-אשכול
עליס בליטנטל
התיאטרון הקאמרי מעז להעביר ביקורת בעזרת הסאטירה של קישון על הפרטצ'ניקיות שלנו מאז ועד היום
טולי פיקרש
שופטי בג"ץ ירגישו בהם היטב: 'התנועה למדינה יהודית' הוא גוף משפטי חדש שפועל בצורה יסודית בסוגיות דת ומדינה, בשיטות ששימשו עד כה את השמאל: עתירות לבג"ץ, עריכת דיונים פומביים וכנסים וכו'    ציפי לבני לא תינצל מפעילותם המשפטית - אבל גם לא בנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il