X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: פרשת רצון לא לכתות מה בער למשטרה לרוץ לספר לחבר'ה? ביבי גלאט כושר? שני הכובעים של הילרי קלינטון רבנים לתפארת התערוכה ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
גואל רצון. העונש הוא גורם הרתעה מובהק [צילום: בוצ'צ'ו]

עונש מרתיע
העונש החמור, חסר התקדים, שקיבל ראש הכת, גואל רצון, 30 שנות מאסר, חשוב לא רק בכך שהוא משקף את חומרת מעשיו של האיש, אלא לא פחות יש לו השפעה מרחיקת לכת, החורגת מעֵבר לנאשם הספציפי. בעידן שבו רבו הכתות למיניהן, השונות והמשונות, אשר צצות כפטריות אחר הגשם ומהוות כלי רודני לפורקן יצרים ועשיית כסף לבעליהן, העונש הוא גורם הרתעה מובהק להם ולכל מי שמתכנן הקמת כת בעתיד.
בראיון בגלי צה"ל אמר ג'וניור רצון, כי אם יתאפשר לו בחייו גם הוא יקים כת בדומה לאביו. אם הבן אינו מבין את חומרת הדבר, יש לקוות שלפחות הישיבה הממושכת מאחורי סורג ובריח תרתיע אותו ותמנע ממנו לבצע את זממו. ובא לנשות ציון וילדיהן גואל.
לספר לחבר'ה?
מה בער למשטרה לרוץ לספר לחבר'ה על התפתחות דרמטית בפרשת רצח הנערה, נועה אייל, למרות צו איסור הפרסום שהוטל על פרטי הפרשה?
נכון שהתדמית של המשטרה בשפל. פרשות השחיתות בצמרת המשטרה, אוזלת ידה מול גל הטרור בירושלים ועוד, והיא זקוקה אפוא לניעור תדמיתה השלילית כאוויר לנשימה. אך מדוע, אחרי 16 שנים של אי-פענוח הרצח, המשטרה לא יכלה לחכות עוד קצת, ולהביא את הנושא לידיעת הציבור עִם התרת צו הפרסום?
התקשורת מצידה צריכה לדווח, וכך עשתה. אך דומה שלא מדובר רק בהשארת הציבור במתח. גם מבחינה חדשותית יש טעם לפגם בהצגת הכותרת בלבד בלי פרטי הכתבה בתוך מהדורת החדשות, ולא כפרומו לתוכנית. עם זאת, יש לברך על תפיסת הרוצחים, ככל הנראה, גם אם באיחור רב. ואולי זו תהיה סנונית לפענוח פרשות רצח נוספות הממתינות בתור לניעור האבק רב השנים מעליהן. ימים יגידו.
ביבי כושר?
בניגוד למיתוס הרווח בציבור, שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אוכל לא כשר, וזה כבר סוד גלוי, בראיון שהעניק לאחרונה לערוץ 2, הכחיש נתניהו שמועות אלו מכל וכל וטען שהוא אוכל כשר בלבד.
אתם יודעים מה? בואו נאמין לו. אז איך זה שראש ממשלתנו נראה לא אחת, לא רק בחו"ל, אלא גם בארצנו הקטנטונת, ובעיר הקודש ירושלים, סועד במסעדות לא כשרות? כאישיות ממלכתית וייצוגית ליהודי הארץ והתפוצות, העומד בראש מדינת ישראל, מדוע הוא אינו מקפיד לפחות על מראית עין, ואז יחסוך מעצמו רינונים מאחורי גבו והתנצלויות מיותרות? המזון הכשר צריך לא רק להיעשות, אלא גם להיראות. הבנת את זה ביבי?
אין כמו משפחה
חידה: מי אמר שהתואר סבתא הוא הטייטל המכובד ביותר? אם עוד לא ניחשתם, הדוברת היא לא אחרת מהילרי קלינטון, אשתו של נשיא ארה"ב לשעבר, מזכירת המדינה והמועמדת בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לנשיאוּתה מטעם המפלגה הדמוקרטית. הגברת הראשונה הכריזה על כך קבל עם ועולם, לרגל המאורע המרגש של לידת נכדתה, ואף נתנה עדיפות לתואר הכבוד סבתאוּת על פני תואר הנשיאוּת.
דומה כי בעידן הפמיניסטי, והתפוררות התא המשפחתי, יש להצהרה זו, מפי אישיות רמת דרג, חשיבות סמלית ביותר על ערך חיי המשפחה, העומדים בראש סולם הערכים, אף לפני הקריירה. דבריה עשויים לשמש מודל לנשים רבות בעולם, שלא לזנוח את המשפחה לטובת הקריירה. אולי לא פחות הצהרה זו היא שיעור לבעלה ביל נגד תעלוליו כנשיא בעבר.
הבהרה
ברשימה הקודמת "כבוד לאומי", בהסתמך על כתבה עיתונאית, הבעתי פליאה על העדר דמות רבנית בתערוכה 'זקני השבט' בכנסת. ולא היא. הובא לידיעתי כי שתי דמויות רבניות מככבות בה: הרב דרוקמן והרב עדין שטיינזלץ. לתפארת כנסת ישראל.
פסוקו
שוברים: שובָר קופות חולים, המַפנות לבית חולים אחד, תוך שלילת חופש הבחירה מהמבוטחים.
שובר שתיקה - שובר שירות (לאומי).
מפל בנפאל - תרדו מזה.
האיש והכת: בלי רצון גואל נשותיו מיסוריהן.
שירת העומר: בעומר וּבצליל.
הידעתם? רימון מתכון להון - גַּרְגֵר כדי שתתעשר.

תאריך:  02/11/2014   |   עודכן:  02/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
העיתון הפוסט ציוני אינו מבחין בין קרבן לתוקפן    המאמץ הנואל להשוות בין קרבנות פוגרום קישינב להרוגים העזתים
איציק סיבוש
הארץ אינו מהסס להשתמש במונח: "אקט אלים" על כל ציוץ, אפילו להבעת דעה המנסה לבטל דעה אחרת (שאינה מתיישרת עם אג'נדת בית מדרשוקן). הוא מתיימר להיות מגן החלשים בכלל ו"מגן נשים" בפרט, בעוד שאינו מהסס להשתמש בגופן לממכר מרכולתו
ראובן לייב
האם קרוב סופו של החינמון רב התפוצה? מבחנו הגדול יהיה רק אם וכאשר יידרש למכור את עצמו לציבור הקוראים. או אז ייחשף סוף-סוף הסוד הגדול ויתגלה לעין כל כמה מקוראיו הנאמנים בהווה ימשיכו לשמור לו אמונים גם להבא
ציפי לידר
ההינתקות לא מה שחשבתם: אברהם אבינו, אבי היהדות המונותאיסטית, שנפרד מסביבתו האלילית, מתקן את העולם.    וגם תכירו: גיל המעשים. הכל על הפרשה
יובל ברנדשטטר
קבוצת אוכלוסייה המפעילה אלימות רצחנית כלפי קבוצות אחרות באוכלוסייה היא הגורם העיקרי לדירוג הגרוע של ישראל במדד היציבות של מדינות בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il