X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צבי שוב עורך דין שוב ושות', משרד עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בניית חדרי יציאה לגג מול אפשרות לביצוע תמ"א 38 - מה גובר? ועדת הערר בתל אביב קובעת, כי העדיפות לתמ"א תינתן רק כאשר קיימת כוונת ביצוע ממשית
▪  ▪  ▪
עולי הגרדום 17 ת"א [צילום: סטריט וויו]

ערר זה יסודו בהחלטתה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, לדחות את בקשת העוררים להיתר בנייה להרחבת דירה שבבעלותם, בקומה ראשונה של הבניין ברחוב עולי הגרדום 17 תל אביב, על-ידי הוספת ממ"ד והקמת חדר יציאה לגג. הערר התקבל בתנאים.
יו"ר הוועדה, מיכה גדרון, ציין, כי הרחבת דירות בבתים משותפים בשלבים, ובעיקר כאשר בעלי הקומות הגבוהות מרחיבים את דירותיהם לפני בעלי הדירות בקומות הנמוכות, ותוך חריגה מקונטור הבניין הקיים, פוגעת לעיתים קרובות בבעלי הדירות הנמוכות בשל הבנייה המתבצעת לפני דירתם.
עם זאת, יש לאפשר בדרך כלל לבעלי דירות המעוניינים להרחיב את דירותיהם לעשות כן, גם אם הדבר פוגע במידה מסוימת בבעלי הדירות האחרות בבניין, אשר עדיין אינם מעוניינים להרחיב את דירותיהם. קיים אינטרס ציבורי ותכנוני להרחיב דירות ולשפר את תנאי החיים במקומות בהם התוכנית החלה במקום מתירה זאת. רק במקרים קיצוניים, של פגיעה בלתי סבירה ביתר הדירות בבניין, שתהפוך את המגורים באותן דירות לבלתי אפשריים ובלתי סבירים מבחינת אור, אוויר וכדומה, יש למנוע את הרחבת הדירות.
יש לזכור, שהפגיעה הנטענת היא בדרך כלל זמנית, עד שגם בעלי הדירות האחרות יחליטו להרחיב את דירותיהם. לצד כל אלה ציינה ועדת הערר, כי כשמדובר בבקשה להקמת ממ"ד, האינטרס הציבורי והתכנוני לאפשר את הבנייה מקבל משנה תוקף, שכן, מדובר בתוספת בנייה המשפרת את בטחונם של המתגוררים בדירה.
להבדיל בין שני מקרים
המתנגדים טענו, כי הם מעוניינים לקדם את חיזוק הבניין מכוח תמ"א 38 והבנייה המבוקשת על גג הבניין עלולה לסכל רצון זה. הוועדה אמרה, כי אכן קיים חשש כזה, בעיקר כאשר מדובר בחיזוקו של אותו בניין, שכן במרבית המקרים תוספות הבנייה מבוצעות תוך הוספת קומות לבניין.
במקרה כזה, הוועדה מבחינה בין שני מקרים, האחד: כאשר גג הבניין צמוד לדירות המצויות בקומה העליונה, ברור שלא ניתן לבצע את ההרחבה אלא בדרך הקבועה בחוק. השני: כאשר מדובר בגג משותף, ועל-מנת לבצע הרחבה של הדירות שהקומה העליונה יש צורך לבנות חדרי יציאה לגג, יש לקבל את ההסכמות הקנייניות הקבועות בסעיף 71ב. לחוק המקרקעין. אולם מאחר שמוסדות תכנון לא עוסקים בפן הקנייני, אין ועדת הערר אמורה לעסוק בשאלה האם אכן הושג הרוב הדרוש על-פי חוק המקרקעין לשם ביצוע הבנייה המבוקשת על גבי הרכוש המשותף.
לעומת זאת, טענה לפיה בניית חדרי היציאה תסכל ביצוע עתידי של תמ"א 38 היא טענה תכנונית. אם אכן קיימת אפשרות ריאלית שדיירי הבניין יבצעו תמ"א 38 תוך תוספת קומות, אזי יש לתת עדיפות לחיזוק בניין על פני בניית חדרי יציאה לגג. לשם כך, על הדיירים להראות כוונה ממשית לחזק את הבניין, ואין די בהעלאת טענה כללית, אשר אין מאחוריה כל מהלך קונקרטי לחיזוק הבניין, כדי להתנגד לבקשה להיתר.
לכן קבעה הוועדה במקרה הנדון, כי אם תוך שנה לא תוגש בקשה להיתר בנייה מכוח תמ"א 38, יוצא היתר הבנייה המבוקש. אם תוגש בקשה כזו, היא תהיה אותה בקשה עדיפה על הבקשה להיתר נשוא ערר זה.
החלטה זו ממשיכה מגמה של ועדת הערר, המעודדת בנייה על-פי תמ"א 38. עם זאת נציין, כי מגמה זו לא קיימת בהכרח בכל הוועדות המקומיות, אשר חלקן מערימות לא מעט קשיים בפני בנייה על-פי התמ"א ששוללת מהעיריות היטל השבחה ומוסיפה דירות מגורים לא מועטות.

ערר 5228/14, צדקה שלהבת ויניב נ' הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב ואח'.
תאריך:  11/11/2014   |   עודכן:  11/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על גג שמחתם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החלטה שערוריתית ומשוללת הגיון
שוחר-שלום  |  12/11/14 13:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
עסקינן ברוצחים ערבים ניאו נאצים ששמו להם למטרה לרצוח יהודי על שום היותו יהודי. סכין ביד, תאוות רצח ואכזריות של פראי אדם ובטרם מצליח איש למנוע - יהודי נוסף, הפעם הזו צעיר ובמדים, מפרפר למוות אכזר
יהונתן קלינגר
אנו נחשפים ליותר ויותר מקרים בהם הרשות המנהלית לא מצייתת לחוק    הגיעה העת לבטל לגמרי את חזקת תקינות המנהל (או חזקת התקינות המנהלית), לפחות לתקופה קצרה
אברהם בן-עזרא
מדינת ישראל ניצבת בפני טרור פנימי וטרור פנימי בפוטנציה, וצריך לטפל בכך. דרושה הנהגה שתבטל כליל את המחשבה ואת האשליה כי מדינת ישראל תוותר על שטחים כלשהם שנכבשו כדין בין שהיו שייכים לה לפני כן ובין שלא, נושא שבמחלוקת
מרדכי ליפמן
ראאד סלאח הפך את נושא אל-אקצה למנוף פוליטי מרכזי במאבק מול ישראל. המסגד הזה חשוב מאוד ל'אחים המוסלמים'. הם ביקשו להפנות קודם כל את המרץ המהפכני בעולם הערבי להפלת המשטרים הערביים. אחר כך לאחד את העולם הערבי, שכבר יהיה בשלטון 'האחים', לכינונה של ח'ליפות מוסלמית שבירתה ירושלים, ומסגד אל-אקצה בליבה. לאורך השנים התבטאויותיו של סלאח מוכיחות הכוונה הזאת
ראובן לייב
כדי להבטיח בפריימריז הקרובים לראשות הליכוד את המשך בחירתו של בנימין נתניהו לעמוד בראשו, יצטרך האגף הניצי בתוכו לסגת מהתמיכה שהוא מעניק למשה פייגלין או לדני דנון, באשר בחירה של אחד מהם רק תקצין עוד יותר את פניה של המפלגה ותהפוך אותה למפלגת אחות לבית היהודי ולישראל ביתנו, שאינן בוחלות במדיניות אגרסיבית כלפי האוכלוסייה הערבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il