X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לעיתים כשלי שוק מבניים, מונעים תחרות בריאה ויוצרים מרווחי רווח בלתי סבירים, שאותם מבקש משרד האוצר למנוע לטובת הציבור הישראלי. במצבים שכאלה הרי עמדת משרד האוצר, כעולה ממכתבו של שר האוצר - הינה, כי אין מנוס מנקיטה בכלים הנוקשים ביותר ובכללם הכלי הנוקשה של הצבת וקביעת פיקוח על מחירים
▪  ▪  ▪
מחירים שהצרכן יכול לעמוד בהם [צילום: פלאש 90]

לפי ההתפתחויות האחרונות, בשבועות האחרונים, נראה, כי שר האוצר, יאיר לפיד, פועל להחלת הפיקוח על מחירי מוצרים, בדרך של הכללת חלק ממוצרים אלה, בגדר של מוצרים שבפיקוח. במכתב ששלח שר האוצר לאיריס גינזבורג יו"ר ועדת המחירים ולאלון אתקין, ממלא-מקום יו"ר ועדת המחירים ולאסף גבע, חבר ועדת המחירים, מבקש הוא לבחון החלת פיקוח על מוצרי מזון וצריכה שונים.
חוק פיקוח על מצרכי מחירים ושירותים, תשנ"ו-1996, קובע הגדרות של "מחיר"; "המחיר הקובע"; "מחיר העולה על המחיר הקובע" והגדרות מהגדרות נוספות, לצרכי הפעלתו ויישומו של חוק זה. החוק קובע, כי ועדת מחירים שמונתה על-פי חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, תהיה ועדה בת ארבעה חברים, המונה שני חברים יהיו עובדי משרד האוצר שימנה המנהל הכללי של משרד האוצר, ואחד מהם יהיה יושב-ראש הוועדה שני חברים יהיו עובדי המשרד שבתחום סמכותו המצרך וגם/או השירות (להלן: "המשרד האחר") שימנה המנהל הכללי של המשרד האחר ובהם המפקח. ובאין משרד אחר - עובדי משרד התעשיה והמסחר שימנה המנהל הכללי של משרד התעשיה והמסחר, ובהם המפקח.
כמו-כן, קובע חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, חבר אחד, לפחות מבין המתמנים לפי חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, מבין עובדי משרד האוצר וחבר אחד, לפחות מבין מי שהינם חברי הוועדה מקרב עובדי המשרד שבתחום סמכותו המצרך וגם/או השירות, יהיו בעלי השכלה בכלכל, בחשבונאות וגם/או במינהל עסקים. חוק הפיקוח קובע, כי המניין החוקי לדיוני ועדת המחירים ולהחלטותיה, הינו שני חברים שאחד מהם הינו נציג משרד האוצר ואחד מהם הינו נציג המשרד שבתחום אחריותו מצוי המצרך וגם/או השירות. עוד קובע חוק הפיקוח, כי החלטות ועדת המחירים תתקבלנה ברוב דעות חבריה ובלבד שאחד, לפחות מן התומכים בהחלטה, הינו נציג משרד האוצר ואחד הוא נציג המשרד שבתחום סמכותו מצוי המצרך וגם/או השירות. סדרי עבודתה ודיוניה של ועדת המחירים, ייקבעו על-ידה, ככל שלא נקבעו הם, בחוק הפיקוח וגם/או לפי חוק הפיקוח.
שר האוצר קובע במכתבו ליו"ר ועדת המחירים, כי המטרה של האוצר הינה להגיע לרמת המחירים נמוכה יותר, אשר תאפשר לאזרחים כוח קניה דומה לזה הקיים במדינות המפותחות. לפיכך הציב משרד האוצר לעצמו, כיעד מדיניות מרכזי, מאבק ביוקר המחיה; הפחתת הוצאות משקי הבית והגדלת ההכנסה הפנויה של השכבות החלשות ושל מעמד הביניים הישראלי. עוד כותב שר האוצר, יאיר לפיד, במכתבו ליו"ר ועדת המחירים, כי יש להדגיש ששיעור ההוצאה על מזון מסך הצריכה המשפחתית, הולכ וגדל, ככל שמשק הבית עני יותר.
יאיר לפיד מצהיר על עצמו, ב"אני מאמין" שפרסם הוא, במכתבו זה, ליו"ר ועדת המחירים, כי הוא מאמין במשק חופשי ובעידוד התחרות, כל עוד הם מובילים לטובתו של הצרכן. עם זאת, מסייג שר האוצר, קביעה גורפת זו ומדגיש, כי לעיתים כשלי שוק מבניים, מונעים תחרות בריאה ויוצרים מרווחי רווח בלתי סבירים, שאותם מבקש משרד האוצר למנוע לטובת הציבור הישראלי. במצבים שכאלה - הרי עמדת משרד האוצר, כעולה ממכתבו של שר האוצר - הינה, כי אין מנוס מנקיטה בכלים הנוקשים ביותר ובכללם הכלי הנוקשה של הצבת וקביעת פיקוח על מחירים - כל זאת, כדי להחזיר המחירים, לרמה שהציבור יכול להרשות לעצמו, לעמודה בה.
יאיר לפיד מסיים מכתבו זה, ליו"ר ועדת המחירים, כי הוא פונה לוועדת המחירים, כדי לבחון האפשרות להטיל פיקוח מחירים על רשימת המוצרים המפורטת במכתבו, לפי חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים. שר האוצר מדגיש ומציין במכתבו זה, כי רשימת המוצרים המפורטת במכתבו, מבוססת על בחינה ראשונית, שנעשתה על-ידי הגורמים המקצועיים במשרד האוצר. יאיר לפיד יודע לציין ולהדגיש, במכתבו זה, כי בבחינה הראשונית, נבדק השינוי שחל במחירי המוצרים בשנים האחרונות; נבדק מחירם של מחירי המוצרים, בהשוואה בינלאומית וכן נבדקה מידת הריכוזיות בכל תחום שהוא, ככל שוועדת המחירים תמצא לנכון לפקח על מוצרים נוספים וגם/או אחרים, אשר יש הצדקה להטיל פיקוח על מחיריהם, בהיעדרם של מהלכים אחרים.
לצורך כך, מבקש שר האוצר מיו"ר ועדת המחירים, כי היא תמליץ בפניו על פעולות נוספות שיש לנקוט, ככל שוועדת המחירים תמצא לנכון, באשר למוצרים נוספים וגם/או אחרים, אשר - לדעתה של ועדת המחירים - קיימת הצדקה להטיל פיקוח על מחירי מוצרים אלה, שעה שלא ניתן להפעיל אמצעי פיקוח אחרים. בשלב זה מונה רשימת המוצרים והמצרכים שמבקש שר האוצר להכליל, בגדר פיקוחה של ועדת המחירים, ירקות קפואים, שמן קנולה, לחם מחיטה מלאה, יוגורט, מעדני חלב, חלב סויה, ונייר טואלט.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  06/11/2014   |   עודכן:  06/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיקוח על מחירי מוצרים בידי האוצר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כלכלה צפון קוריאנית
אורי פ  |  9/11/14 16:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
ה'וטו' הרבני מפקיר את הר-הבית ל'אל-בוראק', סוסו של מוחמד
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק פרנלדס
רופאה בבית החולים אסף הרופא לא מסרה לצעירה מידע על תוצאות לוואי-אפשרויות לטיפול בפצעי בגרות. התוצאה: כאשר התממשו הסיכונים, חויבו הרופאה ובית החולים בתשלום של 100,000 שקל
הרב ניצן ברגר
החטא המרכזי של אנשי סדום היה האנוכיות: אני ואפסי עוד. מולם ניצב אברהם אבינו, שמידתו המרכזית היא החסד - האנטיתזה המושלמת לאנוכיות. ברור מהו המודל שעלינו לאמץ לעצמנו
ציפי לידר
אברהם אבינו: שיעור של הקרבה אישית ואמונה צרופה מהכנסת אורחים, דרך הסנגוריה על סדום, ועד לעקידת יצחק. דמותו של מנהיג, אבי האומה והיהדות המונותאיסטית
רון בריימן
לפני שהביטוי הסלחני אינתיפאדה שוב יתפשט במקומותינו יש להגדיר את המציאות באופן מדויק: מלחמת אוסלו. היא מובלת ע"י ממשיך דרכו של רב-המחבלים ערפאת, שלמרות חזותו השונה מזו של מורו ורבו מטרתו ומטרת החמאס זהה: סילוק עם ישראל מא"י: לא מ"הגדה המערבית" ולא מ"השטחים" ולא רק מיו"ש אלא מכל א"י
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il