X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המנהיגות של המגזר הערבי צריכה לעצור את ההידרדרות ביחסי המיעוט הערבי עם הרוב היהודי ומדינת ישראל. אחרת, הסיכון לדו-קיום עלול להגיע לרמה בלתי-נשלטת
▪  ▪  ▪
התפרעויות של פלשתינים [צילום: פלאש 90]

חלק מהמנהיגים והדוברים של ערביי ישראל משחקים באש. בהתבטאויותיהם נגד המדינה ובתמיכתם בטרור, בהסתה הדתית-לאומנית שלהם ובפעילותם העוינת המנצלת את הדמוקרטיה במדינת ישראל, הם מסכנים את מערכת היחסים הבעייתית בלאו-הכי של המיעוט הערבי-מוסלמי עם הרוב היהודי ועם מדינת ישראל. הם גם מקרבים את רגע האמת, שבו רבים משני הצדדים יגיעו למסקנה שלא ניתן להמשיך ולחיות ביחד באותה מדינה.
התמיכה האוטומטית של ערביי ישראל המוסלמים באלימות הפלשתינית, ההתפרצויות האלימות בערים ובכפרים הערבים במדינה, חסימת הכבישים וההתקפות על כלי-רכב ואזרחים יהודים, ההתבטאויות הקיצוניות נגד המדינה ועוד – כל אלה עלולים להביא רבים למסקנה שאין מנוס אלא להיפרד: יהודים במדינת לאום יהודית וערבים במדינת לאום פלשתינית. אם וכאשר זה יקרה – הציבור הערבי יכול להאשים רק את מנהיגיו חסרי האחריות.
אבל, תרחיש זה אינו גזרת גורל ועתיד הדו-קיום תלוי במידה רבה בהתנהלות המנהיגות הערבית ובהבנה שהמדינה היהודית קמה כאן כדי לשרוד לנצח. צריך להיות בור בהיסטוריה של האזור כדי להכחיש את הזיקה של עם ישראל לארץ ישראל, לירושלים ולהר-הבית.
מצד שני, אין ישראלי הגון שמתעלם מכך שחלק מערביי ישראל חיים בארץ מאות שנים. איש אינו רוצה בסילוקם אלא בהשתלבותם במדינה. רוב הציבור היהודי מודע לאילוצים שנוצרו במהלך הדורות ואין כוונה לפגוע באתרים הקדושים לשני הצדדים. כל צד צריך להכיר בכך שיש להתחשב באינטרסים של הצד השני, כי רק כך ניתן להמשיך לחיות יחדיו.
והדבר הכי חשוב – הציבור הערבי בישראל צריך לסלק מקרבו את אלה שפונים לדרך האלימות, שיורים בחפים מפשע ודוקרים אנשי חוק, ששורפים יערות ומחבלים ברכוש, שיוצרים סיכונים בדרכי התחבורה ומפרים – כדרך חיים – את חוקי המדינה. אי-אפשר לתקוף ולבכות, להפר חוק ולדרוש את הגנת החוק, להשתמט מחובות ולקבל זכויות. זה לא מאוחר. אפשר עדיין לתקן את הנזקים אבל הזמן אוזל.

תאריך:  11/11/2014   |   עודכן:  11/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האחריות של המנהיגות הערבית בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חמדאללה אחלה רעיון
dinsterdani  |  11/11/14 20:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
חברי הכנסת החרדים יודעים היטב כי חטוטרת של עסקות אסורות טמונה בכיסן, ולכן הם מפחדים מכך שמי שלא ייתמך על-ידם ייהפך למחרת ההצבעה לחושף השערוריות נגדם. הם כמובן ינמקו את אי-הצבעתם בכך שהם אינם חפצים שאחר-כך ינקמו בהם, בתקשורת, מבחינה רעיונית, אך כמובן שזו רק קלישאה
KPMG סומך חייקין
במסגרת פסק הדין בית המשפט בחן את מהות ההסכם כפי שנחתם בין הצדדים וכן את מהותה הכלכלית של העסקה בכללותה
אברהם בן-עזרא
לא מזמן נקלעתי לכפר מתוך טעות בניווט, והיה עלי לסגת ברוורס עקב כך שהדרך הייתה ללא מוצא וצרה. ואני, כחובש כיפה, האומנם הייתי תחת סיכון, אף שבאתי כדי לסייע בכפר מיישובי המדינה?
אלי אלון
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על שמות של רחובות, כיכרות ומוסדות ציבור בארץ הנקראים על שם אישים בעודם בחיים. עולה באופן טבעי במקרים מסוג אלה, חשש שהדבר נעשה משיקולים אינטרסנטיים ולא ענייניים ולא בשל פועלו ותרומתו של האיש (או האישה) לעיר ולחברה. מחשש זה בכמה ועדות שמות עירוניות בארץ קבעו בתקנון כי יונצח אדם רק לאחר שנה-שנתיים או תקופת זמן כלשהי אחר מותו
שמעון זיו
חבר הכנסת אחמד טיבי לא חיכה דקה ומיד הופיע על הבמה המוכרת והאהובה שלו בכלי התקשורת תוך שהוא זורק האשמות חמורות על צוות השוטרים ועל המשטרה בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il