X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השתן מתחיל לעלות לאנשי צה"ל, השב"כ ושאר ארגוני המודיעין והביטחון לראש. כדאי שמישהו יבוא ויזכיר לאנשי צה"ל והשב"כ, שהמידע המודיעיני והביטחוני הנאסף הוא רכושו של הציבור ואינו רכושו הפרטי של צה"ל וגם/או אינו רכושו הפרטי של השב"כ
▪  ▪  ▪
בני גנץ ויורם כהן. סכסוך מר [צילום: פלאש 90]
משבר אמון חריף בין צה"ל לשב"כ
עידן יוסף
רא"ל בני גנץ כתב לנתניהו כי הראיונות של בכירים בשב"כ שטענו כי הועברה התראה מודיעינית על כוונת החמאס להילחם בישראל בצוק איתן למרות שהתראה לא הועברה פוגעים באמון * נתניהו קרא את הצדדים לסדר
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
ראש השב"כ מגבה את אנשיו: לא מתנצל

   מחלקה ראשונה
דיסקין: המחלוקת בין שב"כ לצה"ל תזיק

   עופר וולפסון
ראש השב"כ והרמטכ"ל נפגשו לפגישת פיוס

עד שלא פגשתי וחזיתי בשתי עיניי באיש שב"כ ממש - בשר ודם כמותי - משוכנע הייתי שאנשי השב"כ והמוסד הם בני מעלה של ממש. עד שלא נתקלתי בסיפורה של ש', עובדת שב"כ מסורה וצייתנית, עד כדי כאב וטיפשות גם יחד, סברתי כי כל אנשי השב"כ הם אצילי נפש וגאוני הדור, מלבד היותם יפי הבלורית והתואר. מתברר, כי חלק מאנשי השב"כ והמוסד הם אנשים די בינוניים, די משעממים ודי קטנוניים - ובמקרים מסוימים, הם משעממים אפילו יותר מאיתנו.
בפליאה ובפתיעה של ממש, הקשבתי לרכילות (שאין בה אפילו מעט שבמעט מאבק סוד, חלילה) על אודות התנהלותם של צ', ז' או ת', שהתגלו לי - תוך כדי תיאור מעלליהם - כאנשים טרחניים המחזיקים בתארים מפוצצים, שכל שמעניין אותם הוא הטבת תנאי שכרם ושיפור רמת-חייהם. "אם אלה הם האנשים האמורים להגן על ביטחוננו", הרהרתי ביני לביני, "הרי אנחנו מצויים בצרות", השלמתי הרהוריי אלה.
"אל תדאג", הרגיע אותי חבר, המנוסה ומיומן בהתנהלותם של גופים ממסדיים. "השב"כ והמוסד הם גוף ביורוקרטי ענק שמרבית המועסקים בו הינם אנשים בינוניים ומטה, העושים מלאכתם דרך שגרה אפרורית". הקשבתי לדברים והקשיתי: "אז איך אפשר לסמוך על גופים שכאלה?". חייך אותו חבר רב-ניסיון ואמר לי: "תרגיע. כמו בכל ארגון, גם בשב"כ ובמוסד ישנם שלושת האחוזים של האנשים חריפי השכל וחדורי המטרה, המצילים מערכת ביורוקרטית זו ומונעים ממנה מלחסל עצמה באופן מוחלט".
כמי שאינו מאמין למשמע אוזניו נפרדתי מאותו חבר, כשברקע עולה בי, שוב ושוב, סיפורו של ז', ראש ענף בשב"כ, שסופר לי שדואג הוא דאגת יתר למזכירתו, המשמשת כפילגשו לכל דבר ועניין. בינתיים מעכב ז' פרישתו לגמלאות, כך שהוא מונע מ-ר' מלהחליף אותו בתפקידו כראש ענף. "הכל הוא עניין של תקנים", שח לי אותו חבר והפליג לדרכו, לענייניו ולעיסוקיו השוטפים.
איני יודע אם ז' קיים במציאות או אולי הינו רק דמות מדמיונו של אותו חבר, שהומצאה לצורך המחשת בינוניותם של מוסדות ביורוקרטיים שונים ובכללם השב"כ והמוסד. כך גזה ונעלמה מעולם הדמיון שלי דמותו המסתורית של "דנידין הרואה ואינו נראה", שביצע משימות לאומיות עבור המוסד - משימות לאומית שלא היה בכוחו של המוסד לעמוד בהן, בשל חסרון כוחות ההיעלמות המיוחדים שהיו מנת חלקו השגרתית של דנידין. כך נאלצתי גם להיפרד, בשלום כואב וחטוף, והוצאתי - לתמיד - מעולם הדמיון שלי גיבור ילדותי, ירון זהבי מ"חסמב"ה".
קטטה על מה?!?!
הרהורים אלה שטפו אותי - ובעוצמה יתרה - כששמעתי על הסכסוך המר והמלחמה הקשה שהתגלעו - לאחרונה - בין בכירי השב"כ למפקדי צה"ל הבכירים, על-רקע מה שכונה: "המחדל של מתן וגם/או אי-מתן התרעה מודיעינית לצה"ל בידי השב"כ, קודם להתנהלות מבצע 'צוק איתן', בקיץ האחרון". מתברר, כי בראיונות לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין-אורבך, מתחו אנשי השב"כ ביקורת חריפה על צה"ל, בקשר לכשל מודיעיני נטען כלפי צה"ל, על-רקע מבצע "צוק איתן". מתיחת ביקורת זו גררה שליחת מכתב של הרמטכ"ל, בני גנץ, לראש-הממשלה ולשר הביטחון, בו מתח הוא ביקורת חריפה על התנהלות אנשי השב"כ, בראיונות שניתנו על-ידם במסגרת התוכנית "עובדה".
וכמובן - התגובה לא איחרה לבוא. ראש השב"כ, יורם כהן, לא העביר על מידותיו, לא מחל ולא סלח. אתמול הפיץ ראש השב"כ מכתב לגמלאי השב"כ, במסגרתו נמתחה ביקורת על התנהלות הרמטכ"ל. ראש השב"כ לא שכח לציין - במכתבו זה - שאופן העברת התייחסות צה"ל לראיונות אנשי השב"כ שרואיינו במסגרת תוכנית "עובדה", יצר "מעין 'דיאלוג' מלאכותי עם אנשינו", כאשר בכך הדברים "הובילו לחילופי הדברים הקשים ולעימות הקשה".
בעקבות זאת דרש ראש ממשלת-ישראל מראש השב"כ ומהרמטכ"ל לחדול מלהתכתש זה עם זה בכלי התקשורת. ביום שישי קיימו השניים פגישה ביניהם ובסיומה פרסמו הודעה משותפת, בה דווח לתקשורת על קיום הפגישה, וכן כי "בשיחה לובנו המחלוקות ויושרו ההדורים בין השנים. סוכם על מהלכים להעמקת שיתוף הפעולה בין הארגונים למען ביטחון מדינת ישראל".
קראתי הדברים - קראתי ולא האמנתי למראה עיניי. שניים מבין הגופים המרכזיים, האמונים על הענקת ביטחון יומיומי לנו - בין היתר על-ידי אגירת מודיעין גולמי ועיבודי למידע חי, נגיש וישים - מתקוטטים ביניהם על שאלות של אגו ויוקרה. הלו! הלו חבר'ה, תרגיעו שם ותחזירו את רכזי השטח, את קציני האיסוף, כמו-גם את המח"טים והאוגדונרים, לפעילות המבצעית השוטפת והיומיומית! מה קרה לכם שם בקומות הגבוהות? מה קרה, נפלתם על הראש? הוש, הוש, כולם חזרה לשולחנות העבודה ואל מפות השטח ואל המשקפות. האם חשבתם שבזמן שאתם רבים, מישהו מנצל זאת - בשטח - לצרכיו הוא ולאו-דווקא לצרכי הביטחון השוטף של תושבי ואזרחי מדינת ישראל?
תתחילו להרגיע, מיד!
הבעיה העיקרית מתחילה בזאת שהשתן מתחיל - בכל הכבוד הראוי - לעלות לאנשי צה"ל, השב"כ ושאר ארגוני המודיעין והביטחון, לראש. כדאי שמישהו יבוא ויזכיר לאנשי צה"ל והשב"כ, שהמידע המודיעיני והביטחוני הנאסף, הינו רכושו של הציבור ואינו רכושו הפרטי של צה"ל וגם/או אינו רכושו הפרטי של השב"כ.
כך - ורק כך! - יימנע ויסתיים, במהירות המחזה המביש של ריב יוקרה ואגו תפוח ומנופח - העולה על גדותיו - בין אנשי השב"כ למפקדי צה"ל, בשאלה מי אחראי לכשל המודיעיני הנטען, קודם ובמהלך מבצע "צוק איתן". צה"ל והשב"כ אינם גופים החוקרים עצמם. בוודאי ובוודאי שאינם חשודים על אוביקטיביות יתרה, באשר למהלכיהם הם במבצע זה. לצורך כך הקימה הדמוקרטיה בישראל מוסדות ביקורת, ובראשם משרד מבקר המדינה. מתברר, כי מבקר המדינה, יוסף שפירא, הבוחן תהליכי קבלת החלטות בעניין הפעילות נגד חמאס, החל לברר המחלוקת שהתגלעה בין צה"ל לשב"כ.
יאללה, יאללה. לכבות כולם הסיגריות, לפזר ת'הפגנה ולחזור לשולחנות העבודה, לנקודות התצפית ולשטח. מי יודע מה נשתנה והשתנה - שם בשטח - בזמן שנלחמתם זה עם זה, על האגו המנופח וה"פצוע" שלכם. תפסיקו ליצור דיאלוג מלאכותי ותתחילו ליצור דיאלוג אמיתי, פורה ומפרה - אם לא למענכם אתם, הרי למען ביטחון ישראל, הנקי מכל שיקולי שררה ואגו. שמעתם אותי? שמעתם? אני רואה אתכם. רואאאה אתתתכם. אז תרגיעו - עכשיו - ובמיידית.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  16/11/2014   |   עודכן:  16/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יצחק דנון
הטענה: החברה הותירה נוסעים ברבת-עמון לאחר שביטלה את טיסותיה לישראל במהלך מבצע "צוק איתן" והם נאלצו להגיע ארצה בכוחות עצמם
צ'לו רוזנברג
האם אחרי כל ההשפלה הזו, יהיו מסוגלים הגורמים השונים לשתף פעולה בצורה מיטבית?    אסור שהפרשה תגווע. הבדיקה חייבת להיעשות ובדחיפות
יצחק דנון
שני חיילי מילואים מבקשים לבטל את תוצאות המכרז לבניית 708 דירות במורדות גילה, לאחר שלא יכלו להתמודד בשל שירותם במבצע
אריאל י. לוין
בעוד אצלנו עדיין נשמעים הדים של "צוק איתן", בסוריה ובעירק ממשיכים הארגונים המוסלמיים הקיצוניים לצבור תנופה    טורקיה מסרבת ליטול חלק במאבק נגד דאעש, והמערב לא יכול לעשות דבר נגדה
איציק וולף
חברי ועדת האו"ם שמונו לחקירת פשעי מלחמה במהלך מבצע צוק איתן נמצאים בירדן    ביקשו אישור כניסה לישראל אך סורבו    משרד החוץ: ועדת שאבאס איננה ועדת חקירה אלא ועדה שתוצאותיה ידועות מראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il