X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מן הראוי שהשר עמיר פרץ יצהיר בכנות וביושרה, 'הטעו אותי!' במקום להתהדר בהילה מגומגמת על הצלחותיה של כיפת ברזל שלא היו ולא נבראו בעוטף עזה, אלא ב'מדינת תל אביב'
▪  ▪  ▪
עמיר פרץ. עליו להתעשת [צילום: פלאש 90]
השר פרץ מתפטר מן הממשלה
איציק וולף
השר להגנת הסביבה הודיע לשרת המשפטים, יו"ר מפלגתו, על כוונתו להתפטר מיידית מהממשלה * יו"ר יש עתיד ושרי מפלגתו תוקפים את השר בנט בעקבות תגובתו על הרג הערבי בכפר כנא * "העובדה שאנשים משתמשים בסיטואציה הזאת בשביל להרוויח הון פוליטי היא חוסר אחריות לאומי"
לרשימה המלאה

השר לאיכות הסביבה לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, הוכיח יושרה והגינות ראויות לציון עם התפטרותו הרועמת. הגיע הזמן שבאותה הגינות ויושרה הוא יודה בפה מלא, שהוליכו אותו שולל בהקשר למערכת כיפת ברזל, כאשר אנשי מפא"ת ורפאל שכנעו אותו שמערכת זו תגן על תושבי עוטף עזה והעיר שדרות בה הוא גר.
מבצע "עמוד ענן" ומבצע "צוק איתן" הוכיחו בעליל, שמערכת כיפת ברזל אינה מסוגלת לתת כל מענה ליישובי עוטף עזה ושדרות, שנותרו חשופים בצריח, פגועים פיזית, נפשית וכלכלית, ואלפי אנשים נטשו את בתיהם והפכו לפליטים ניידים בארצנו. כל זאת בניגוד גמור להבטחותיו המרשימות של שר הביטחון דאז, השר לאיכות הסביבה שהתפטר, ח"כ עמיר פרץ, שמערכת כיפת ברזל תגן על עוטף עזה ועירו שדרות.
כמובן שהאשמה אינה רובצת אישית לפתחו של השר עמיר פרץ, שהרי הוא הסתמך על המומחים המייעצים לו, שהרי אין לצפות מאיש ציבור בכיר שיהיה בקיא בכל רזי התחומים עליהם הוא אמון.
כשר לאיכות הסביבה הוא השכיל להקשיב לאנשי המקצוע נטולי האינטרסים הכלכליים/האישיים, ולתמוך בכל עוזו בעצתם הנכונה של מומחי איכות הסביבה, והתייצב בנחישות הראויה לציון כנגד מיזם הפקת נפט מפצלי שמן בשפלת יהודה, ובשל כך הוא ראוי לכל השבחים האפשריים.
אלא שכשר הביטחון, הוא בחר להקשיב ולקבל החלטות שבדיעבד הוכחו בפועל שאינן נכונות, אך אין עוררין על כך שלא הייתה לו סיבה לפקפק באמינות המידע שסופק לו בשעתו. היינו, הובטח לו שמערכת כיפת ברזל תגן על יישובי עוטף עזה ושדרות, ויש על כך תיעוד לרוב, אלא שבפועל הוכח בשני המבצעים האחרונים, שהיא אינה מסוגלת לבצע זאת.
מן הראוי שיקום השר עמיר פרץ ויצהיר בכנות וביושרה, הטעו אותי! במקום להתהדר בהילה מגומגמת על הצלחותיה של כיפת ברזל שלא היו ולא נבראו בעוטף עזה, אלא ב"מדינת תל אביב".
"פרץ נחוש בעניין הסקייגארד"
יתרה מזאת, בתחילת דרכו היה עמיר פרץ מתומכיה הנלהבים של מערכת יירוט הלייזר הכימי הנאוטילוס/סקייגארד, בהבינו שרק היא מסוגלת להגן על יישובי עוטף עזה ושדרות, והיא הוכיחה זאת ב-46 ניסויי יירוט מוצלחים.
בראיון עם בן כספית, מעריב, 28.7.2006 נכתב וצוטט מר עמיר פרץ כדלהלן: "פרץ, המתגורר בעצמו תחת אש הקסאמים בשדרות, ביצע את הבדיקות ונדהם. בשיחות פרטיות אמר: מערכת כזו (סקייגארד), על-פי המידע שנמסר לנו, יכולה לפתור את הבעיה של הקסאמים והקטיושות. אני מתכוון להתייחס לזה ברצינות. למרות עמדתם של רבים במערכת הביטחון, שמתנגדים מכל מיני סיבות לא ברורות, אני לא שבוי של אף אחד. יש כאן אינטרסים זרים. אני מתכוון לבדוק את הדברים ברצינות רבה...
"בעניין הסקייגארד, פרץ נחוש בדעתו. כל מיני גורמים בוחשים כאן, לכל אחד יש סיבה להתנגד. בינתיים אין אלטרנטיבה אחרת. אנחנו שופכים עכשיו מיליארדים על המלחמה הזו, שיכולה להיות מיותרת לגמרי, אם המערכת הייתה מבצעית כאן בצפון. פרץ הורה אפוא לפתוח במהלך המיועד להביא את המערכת ארצה".
מכאן, ומראיונות רבים אחרים בתקשורת שח"כ עמיר פרץ העניק, ברור לחלוטין שהוא הבין וגם ידע היטב את יתרונות מערכת יירוט הלייזר, הסקייגארד, והעיד על הלחצים הכבדים המופעלים עליו, שלא להביאה ארצה, מתוך "אינטרסים זרים" כדבריו. בפועל הוא הורה לפתוח במהלך להביא את המערכת ארצה, אך הוראתו לא בוצעה, ובסופו של דבר הוא נכנע לאותם לחצים, שהיו חזקים ממנו.
תושבי עוטף עזה ושדרות, הגיעה העת שתבינו שהונו אתכם בהבטחות סרק, וכיום קונים אתכם בנזיד עדשים. רק אם תקומו למאבק, כפי שעשו הארגונים הירוקים, תצליחו להביא מזור לצרתכם - האיום הבליסטי על חייכם.
רשימה של בדותות
לאחרונה יצאו כמה כתבי חצר ידועים למתקפת "בליץ קריג" כנגד מערכת יירוט הלייזר הכימי רב העוצמה, הנאוטילוס/סקייגארד עם רשימת בדותות שילקוט הכזבים היה גאה לו צורפו אליו. להלן רשימה חלקית בלבד:
1. "גודל המערכת: גדולה יותר ממגרש כדורגל".
  • קשקוש! בפועל המערכת מורכבת משלוש יחידות (בדומה למערכת כיפת ברזל) שגודל כל אחת מהן היא כגודל טריילר (כן, כזה שמחברים למשאית רגילה).
2. המערכת צורכת "גז פלואור... חומר שאם נופלת לך טיפה ממנו על היד, היא עושה חור ויוצאת בצד השני...".
  • שטויות במיץ עגבניות! בפועל היא עובדת על דלק רגיל, ופליטתה רעילה פחות מרעילות פליטת המכונית שלי או שלך.
3. "המערכת מעולם לא נוסתה".
  • מוזר מאוד! אז מהיכן הגיעו הדיווחים והצילומים משדה הניסויים בווייט סנדס, ניו מקסיקו, השייך לצבא ארה"ב והינו הגדול והמשוכלל בעולם, המתעדים 46 יירוטים מוצלחים, היינו מאה אחוזי הצלחה? הייתכן שפקידי הפנטגון ונציגי צבא ארה"ב הזו הצלחת ניסויים אלו במוחם הקודח? סדרת הניסויים הושלמה והסתיימה בהצלחה מרבית בשנת 2004.
4. "המערכת אינה קיימת".
  • נכון! אך האמת מעולם לא נאמרה לציבור הרחב. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שאזרחיה חיים מדי יום ביומו תחת איומי רקטות קצרות טווח ופצמ"רים, ולכן אין לאף מדינה אחרת צורך במערכת כזו, אלא לישראל. התחלת פיתוחה הייתה במחצית שנות ה-90 של המאה הקודמת במיוחד עבור מדינת ישראל, ביוזמת שמעון פרס, אז ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון, במטרה להגן על צפון הארץ, שהיה אז תחת מתקפות קטיושות מסיביות.
לאחר הנסיגה הבהולה מלבנון בתחילת שנות האלפיים, החליט מי שהחליט, מסיבות לחלוטין לא ברורות, שהאיום הבליסטי על המדינה הוסר לתמיד, וישראל נטשה חד-צדדית את השלמת פיתוח המערכת. חברת נורת'רופ גרומן השלימה את פיתוחה בשנת 2001, בשיתוף ארבע תעשיות ביטחוניות ישראליות. בשנת 2004 לאחר השלמת כל סדרת הניסויים, הודיעה חברת נורת'רופ גרומן לממשלת ישראל שהיא יכולה לקבלה לערוך ניסויי אמת בשטחי עוטף עזה, שהיו אז כבר שטופי מטחי רקטות ופצמ"רים. אלא ששליטי המדינה בחרו ביודעין, ובמצח נחושה, להתעלם כליל מההצעה.
בינואר 2007 הגיעו ארצה, בפעם הרביעית, נציגים בכירים ביותר של חברת נורת'רופ גרומן ונפגשו עם כל בכירי מערכת הביטחון, ועם חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת והתחייבו בעל פה ובכתב להעמיד תוך 18 חודשים מערכת ראשונה מתוך שלוש מערכות בעוטף עזה. אך שוב, איש לא טרח להתייחס להצעתם. לו היו מקבלים אותה, לא היו נחוצים מבצעי "עופרת יצוקה", "עמוד ענן" ו"צוק איתן". כל צינור מעופף מעזה היה מושמד, ורובם עוד מעל עזה עצמה.
מכאן עולות השאלות, שכמובן לי אין תשובות עליהן:
1. מה גרם למתקפת ה"בליץ קריג" האחרונה של עיתונאים שונים ומשונים נגד מערכת יירוט הלייזר הכימי הנאוטילוס/סקייגארד?
2. האם הם מקדמים אג'נדה כזו או אחרת?
3. ואם כן, אז של מי ומדוע?
4. ומדוע גזר על עצמו הנשיא לשעבר שמעון פרס שתיקה רועמת בנושא שהוא עצמו יזם?
יחליט הקורא בעצמו.
חזור לתובנות העבר
נשוב לניצחונו המזהיר של השר לאיכות הסביבה ח"כ עמיר פרץ ושל הקואליציה של הרשויות המקומיות, ושל מומחים מובילים בתחום וכל ארגוני הסביבה שהתייצבו בנחישות ראויה לציון כנגד המיזם המפלצתי להפקת נפט מפצלי שמן בשפלת יהודה, המעידים על כך שלו היו תושבי עוטף עזה ומנהיגיהם קמים ודורשים הגנה יעילה וראויה על חייהם, היו זוכים לה.
בהיותו שר הביטחון, נכנע לבסוף ח"כ עמיר פרץ לכוחות הזרים, ובניגוד לעמדתו הראשונית ציית להם וקידם בנחישות לא ראויה לציון את מערכת כיפת ברזל, בהצהירו תחת כל עץ רענן (השר לאיכות הסביבה כמובן) שהיא נועדה להגן על שדרות ועוטף עזה, מה שבפועל הוכח כשקר גס.
"מוטב מאוחר מאשר כלל לא".
ח"כ עמיר פרץ, עכשיו, כשכבר אינך שר בממשלה, אנא התעשת והצל את תושבי עירך ויישובי עוטף עזה.
כפי שהשכלת להבין את השואה האקולוגית הטמונה במיזם המפלצתי של פצלי השמן ומנעת אותו, חזור לתובנות שהיו לך בעבר על יכולותיה של מערכת יירוט הלייזר הכימי רב-העוצמה להגן על יישובי עוטף עזה, והובל את המערכה להביא ארצה את מערכת יירוט הלייזר, הסקייגארד.

הכותבת היא חברת הנהלת עמותת "מגן לעורף".
תאריך:  16/11/2014   |   עודכן:  16/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתפטרות ההרואית של עמיר פרץ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עמיר פרץ יודה בטעות?
אורי גנני  |  16/11/14 13:44
2
אין כל אומר ויושרה בהתפטרות
שאול א.  |  16/11/14 13:55
3
עמיר פרץ .לא יושרה לא הגינות.
ישע  |  16/11/14 14:21
4
הרואי עד עצם עצמותינו ל"ת
סניל  |  16/11/14 19:21
5
השואה האקולוגית תוביל לשואה
אהרון שחר  |  16/11/14 21:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עו"ד חיים שטנגר
השתן מתחיל לעלות לאנשי צה"ל, השב"כ ושאר ארגוני המודיעין והביטחון לראש. כדאי שמישהו יבוא ויזכיר לאנשי צה"ל והשב"כ, שהמידע המודיעיני והביטחוני הנאסף הוא רכושו של הציבור ואינו רכושו הפרטי של צה"ל וגם/או אינו רכושו הפרטי של השב"כ
יצחק דנון
הטענה: החברה הותירה נוסעים ברבת-עמון לאחר שביטלה את טיסותיה לישראל במהלך מבצע "צוק איתן" והם נאלצו להגיע ארצה בכוחות עצמם
צ'לו רוזנברג
האם אחרי כל ההשפלה הזו, יהיו מסוגלים הגורמים השונים לשתף פעולה בצורה מיטבית?    אסור שהפרשה תגווע. הבדיקה חייבת להיעשות ובדחיפות
יצחק דנון
שני חיילי מילואים מבקשים לבטל את תוצאות המכרז לבניית 708 דירות במורדות גילה, לאחר שלא יכלו להתמודד בשל שירותם במבצע
אריאל י. לוין
בעוד אצלנו עדיין נשמעים הדים של "צוק איתן", בסוריה ובעירק ממשיכים הארגונים המוסלמיים הקיצוניים לצבור תנופה    טורקיה מסרבת ליטול חלק במאבק נגד דאעש, והמערב לא יכול לעשות דבר נגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il