X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האיומים האחרונים למערכות ההפעלה שלה סודקים את תדמית החסינות אותה יצרה לעצמה אפל ברבות השנים. כך תשמרו על מערכת ההפעלה שלכם נקייה מווירוסים
▪  ▪  ▪
אפליקציה זדונית [צילום: AP]

במשך שנים ניסתה אפל לשכנע אותנו שמערכות ההפעלה שלה חסינות מפני וירוסים ותכנות זדוניות אחרות, אך האיומים האחרונים שנתגלו למערכות ההפעלה של המחשבים והסמארטפונים מתוצרתה יוצרים סדקים באותה תדמית.
אחד מאותם איומים נתגלה לפני כשבועיים ומכונה WireLurker. ה-WireLurker מסוגל להדביק את מכשיר ה-iPhone של המשתמשים באמצעות חיבורו למחשב מקינטוש נגוע באפליקציה זדונית, שמקורה באתר אפליקציות סיני מפוקפק. פחות משבוע אחר הדיווח הראשון על אודות ה-WireLurker דיווחה אחת מחברות האבטחה על פרצה חמורה במערכת ההפעלה של ה-iPhone דרכה ניתן להתקין אפליקציה זדונית על המכשיר באמצעות קישור בהודעת SMS.
האיומים החדשים שנחשפו מצטרפים לשורה ארוכה של וירוסים, נוזקות ופרצות אבטחה במערכות ההפעלה של אפל שנתגלו בשנים האחרונות, אשר הופכות את תופעת הווירוסים למערכות ההפעלה של אפל למגמה מדאיגה.
היסטוריה של איומי אבטחה
האיום הראשון למערכת ההפעלה OSX – מערכת ההפעלה של כל המחשבים הנייחים והניידים של אפל – נחשף כבר לפני עשור. האיום כונה Opener או Renepo, ואיפשר להאקר לנטרל את מנגנוני האבטחה של מערכת ההפעלה על-מנת לפרוץ למחשב. בין השנים 2005 ל-2010 המשיכו להתגלות עוד ועוד איומים למערכת ההפעלה של אפל, עד שב 2010 חל מפנה משמעותי בגישה של אפל לטיפול באיומים.
עד לפני 2010 אפל הצהירה שמערכת ההפעלה שלה – OSX – היא בטוחה לחלוטין ואינה זקוקה לתוכנת אנטי וירוס. אך ב-2010, לאחר שכמות האיומים רק הלכה וגברה, אפשרה אפל לראשונה לפתח תוכנת אבטחה למערכת ההפעלה שלה, אך לא ללא תנאים. כדי שאפל תציג את מוצר האבטחה בחנות ה-App Store שלה, על החברות להשמיט את המונח "אנטי וירוס" משמות המוצרים.
בשנים שלאחר מכן המשיכו להתגלות עוד ועוד איומים למחשבי אפל. אחד האיומים המפורסמים ביותר היה הסוס הטרויאני Flash Back, אשר התגלה ב-2011 ופגע במעל 600 אלף מחשבים אליהם הוא חדר דרך פרצה בתוכנת הג'אווה. ב-2014 לבדה נתגלו כבר חמישה איומים למערכת ההפעלה OSX, ביניהם הונאות תוכנות ריגול, תוכנה לגניבה של Bitcoins וארנקים דיגיטליים, וכן האיומים האחרונים למערכת ההפעלה הסלולרית להשתלטות על ה-iPhone ושתילת וירוסים במכשיר באמצעות SMS.
אפקט החסינות המדומה
משתמשי אפל תמיד היו בטוחים שהם חסינים מפני איומי עולם הסייבר, והם לא טעו לחלוטין – למרות הצרות, OSX עדיין נחשבת למערכת הפעלה בטוחה מאוד, בוודאי אם משווים אותה לזו של מיקרוסופט. אבל דווקא אותו ביטחון מופרז בחסינותה של מערכת ההפעלה, חשף את משתמשי אפל להונאות ומתקפות אינטרנט אשר זכו להצלחה לא מבוטלת.
בנוסף, כשמתייחסים לעלייה במספר מתקפות הסייבר נגד משתמשי אפל חייבים לקחת בחשבון את העלייה במספר המשתמשים. זה נתון ידוע בעולם אבטחת המידע - איפה שיש יותר גולשים יש יותר מתקפות והונאות. ראינו אינספור דוגמאות לנתון הזה והדוגמה הקלאסית היא כמובן פייסבוק. לפני עשור מספר המשתמשים במק היה קטן יחסית, כך שזה לא "השתלם" לערוך נגדם מתקפה גדולה שמצריכה משאבים גדולים, כשאת הכסף הגדול ניתן לעשות ממשתמשי מיקרוסופט. היום, גם אם מספר המשתמשים במק הוא עדיין "אחוז קטן" מכלל המשתמשים, עדיין מדובר בספר משתמשים גדול (ורווחי) עבור פושעי הסייבר.
ככל שיעבור הזמן, אנחנו צפויים לראות עוד ועוד תוכנות זדוניות והונאות המיועדות למערכות ההפעלה של אפל – הן במחשבים הנייחים והניידים והן במכשירי ה-iPhone וה-iPad. וכמו שאפל הייתה צריכה "לבלוע את הצפרדע" ולאפשר לחברות האבטחה לפתח תוכנות אבטחה למחשבי המק, כך היא גם תהיה חייבת לעשות עם מערכת ההפעלה הסלולרית שלה.
טיפים - כך תשמרו המק שלכם בטוח:
האמת היא שזה לא משנה באיזו מערכת הפעלה בחרתם, בסופו של דבר לפחות ב-90% מהמקרים זה לגמרי בידיים שלכם למנוע מהמחשב שלכם לתפוס וירוסים או תוכנות זדוניות אחרות, וכך תעשו את זה:
1. הקפידו על התקנת העידכונים – מערכת ההפעלה שלכם ותוכנות צד שלישי שמותקנות לכם על המחשב – כמו Java, אדובי וגכו' – מצריכות עידכון מדי פעם. עידכונים אלה חוסמים פרצות אבטחה שכבר נתגלו, כך שאיש לא יוכל לנצל אותן כדי לתקוף אתכם.
2. התקינו רק תוכנות מאושרות – השתמשו רק בתוכנות מאושרות של חברות מוכרות ובעלות מוניטין. חוץ מהביטחון שיש לכם שלא מדובר בזיוף או באפליקציה זדונית, רכישת תוכנה מחברה בעלת מוניטין טוב תקנה לכם גם אחריות ואת הזכות לשירות ולתמיכה טכנית, אם מתעורר הצורך.
3. אל תלחצו על קישורים חשודים – ההאקרים, שמכירים את אותה חולשה של משתמשי המק גורמים להם ללחוץ על קישורים זדוניים שיובילו אותם להתקנת אפליקציות או תוכנות זדוניות. נכון, מערכת ההפעלה שלכם יחסית בטוחה, אבל לחיצה על הקישור עוקפת את מנגנוני האבטחה ומזמינה את הפורץ פנימה – אז אל תפלו בפח.
4. וותרו על תוכנת הג'אווה – אם אתם לא משתמשים בג'אווה באופן שוטף או לצרכי עבודה, מומלץ להסיר אותה לגמרי מהמחשב שלכם או לכל הפחות לנטרל אותה. לג'אווה בעיות אבטחה רבות והאקרים מנצלים פרצות אבטחה בג'אווה כדי לפרוץ למחשבים בכל העולם, ללא הבדל דת, מין, גזע ומערכת הפעלה.
5. השתמשו בתוכנת אבטחה – אם אפל בעצמה כבר הבינה שאין מנוס משימוש בתוכנת אבטחה, אין סיבה שהמשמשים לא יכירו בעובדה הזו גם הם. איומי האינטרנט בימינו הם רבים ומגוונים ותוכנת אבטחה תיתן לכם את שכבת ההגנה הנוספת והחשובה שאפל לא יכולה לתת לכם. חשוב לציין גם שמחשבי מק עלולים "לתפוס" גם תוכנות זדוניות שמיועדת ל Windows ולשמש כנשאים ולהדביק לאחר מכן מחשבים אחרים המחוברים למחשב ברשת או בעת שליחת קבצים. תוכנת אבטחה תזהה את אותם האיומים ותמנע מהם מלעבור לפלטפורמות אחרות.

חברתESET היא חלוצת האנטי וירוס וחברת אבטחת המידע החמישית בגודלה בעולם ובעלת קצב הגדילה המהיר ביותר (Gartner). פתרונות האנטי וירוס שלנו מגנים על יותר מ 100 מיליון משתמשים ביותר מ 200 מדינות – מלקוחות פרטיים ועד ארגוני ענק - מפני האקרים, איומי סייבר והתקפו
גיל נוילנדר הוא מנכ"ל ESET ישראל
תאריך:  18/11/2014   |   עודכן:  18/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חסינות מדומה – מחשבי המק תחת איום הסייבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמציה חן (פצי)
משום חסרונה של הסקרנות כאמת מידה שאין בילתה לתפקיד הרם, הפכו המינויים לאבן השוחקת בהתמדה בממדי הביטחון הלאומי. לא בכדי תחת הנהגתו של רא"ל בר לב ז"ל, ספג צה"ל מכות כואבות וכבדות. אלא שבגין חסרונה של הסקרנות, נמנע האביר על הסוס מהפקת לקחי פעילותו
רפי לאופרט
אני מצפה מראש הממשלה, שלו יתרון ברור כמועמד לראש ממשלה על כל יריביו מהמפלגה וגם ממפלגות אחרות, להציג לציבור שאלות מרכזיות ופתרונות מוצעים ולנסות לקבל עליהם מנדט ברור לביצוע
עליס בליטנטל
הטבח בבית הכנסת שבשכונת הר נוף החרדית, חייב לגרום לכולנו לעשות חושבים. אין זה "עוד מעשה תגובה" כזה או אחר. בבל"ת. הכל תוכנן מראש: התחפושות, הנשק, בחירת מקום הפיגוע. כל זה חייב להכין אותנו למלחמה שלפנינו. לא עת להגנה בלבד, אלא ליוזמה
ציפי לידר
לזכרה של טרינזה כהן ע"ה במלאת שנה לפטירתה. טרינזה ע"ה הייתה מפעל חסד של אישה צדיקה אחת ושריד אחרון למורשת ג'רבה המעטירה    החלל הגדול שהותירו היא ובעלה בעולם    דברים לזכרה הבלתי נשכח
עו"ד חיים שטנגר
בכל הכבוד הראוי להסרת חובת הדיווח מציבור רואי-החשבון ועורכי-הדין, עדיין הופך צו איסור הלבנת הון שאושר בוועדת חוקה, חוק ומשפט עורכי-דין ורואי-חשבון לפקידי הרשות להלבנת הון, כאשר מפקח של הרשות יכול לחדור לצנעת הפרט שלהם וגם/או של לקוחותיהם, כדי לבדוק קיום ואכיפת הוראות צו זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il