X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הסופר הלבנוני הוותיק סמיר עטאללה מתקשה בימים טרופים אלה למצוא נושא חיובי למאמריו: "המצב כה קודר ומייאש, הוא דומה למצב בברלין בסוף המלחמה... לספרד במלחמת האזרחים, לעידן המונגולים כשבני אדם נקברו חיים... מדינות קורסות על ראשי תושביהן"
▪  ▪  ▪
מי שומר על אסד מפני דאע"ש? [איור:"אלערב" הלונדוני]

קרש ההצלה של המפולגים
"האחים המוסלמים" בירדן מנצלים את אירועי הר-הבית כדי להסיח את הדעת מחולשתם ומפילוג שורותיהם - מעין קרש הצלה.
המאם סעיד, מנהיג הפלג הקיצוני של "האחים המוסלמים" בירדן, קרא לאחרונה לממשלת ירדן לבטל את הסכם השלום עם ישראל בגלל ההפרה לכאורה של הסטטוס קוו במסגד אל-אקצה, והוסיף כי "מלחמתנו אינה בעירק או בסוריה, אלא במסגד אל-אקצה". הוא כינה את חוזה השלום "חוזה ההשפלה והבושה".
עיתון "אלערב" הלונדוני סבור כי מגמת הקצנה זו של הפלג הניצי של "האחים המוסלמים" נועדה לטשטש את הקרע החמור שממנו סובלת התנועה האיסלאמית המאיים על אחדותה.
יש לציין כי הפלג הניצי של התנועה אינו מצליח לגבור על הפלג היוני שלה בהנהגתו של סאלם אלפלחאת - מנהיג התנועה הקודם המוביל את תנועתו לדו-קיום עם המשטר המלוכני.
המתנגדים לחוזה השלום אינם מהווים רוב בירדן. כך מתברר מן ההצבעות המתקיימות בבית הנבחרים הירדני בסוגיה זו. בהצבעה האחרונה רק 37 מבין 150 הצירים הצביעו נגד חוזה השלום. יש אפוא לחוזה השלום תמיכה של 75 אחוז - אחוז בלתי מבוטל לכל הדעות.
סימן להיחלשות
בסרט תעמולה שהפיץ לאחרונה ארגון "המדינה האיסלאמית", דאעש, אומר הקריין: "כדי לשחרר את אלקודס, יש צורך לטהר קודם את חצי-האי סיני מאנשיו של נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי, משרתם של היהודים".
בנוסף, יצא מנהיג "המדינה האיסלאמית" אבו בכר אלבגדדי בנאום איומים ללא תמונות נגד מדינות הקואליציה, שבו אמר כי שחרור פלשתין מחייב את חיסול המשטרים בסעודיה ומצרים. הוא גם הבטיח כי דאעש יגיע עד רומא.
על דברים אלה אמר מחמוד אלהדלא, מומחה למלחמה בטרור, בראיון לעיתון "אל-חיאת" (15.11.14) כי "איומיו של אלבגדדי הם לצרכי תעמולה, וכי הארגון מתמודד עם משבר עמוק, משום שאינו מסוגל למנוע את המתקפות האוויריות של מדינות הקואליציה, היות שאין לו הנשק הדרוש לכך".
סוף-סוף התגלה הסוד
"סימני שאלה רבים מצטיירים באופק לגבי הופעתו של ארגון הטרור הרצחני דאעש: איך נוצר ארגון זה? מי מממן אותו? מי מצייד אותו בנשק? מי מנחה אותו? ומי מעודד אותו?".
כך פותח הסופר המצרי בעל המוניטין צלאח מונתצר את מאמרו בעיתון "אלאהראם" (9.11.14) והוא ממשיך:
"האם זה מתקבל על הדעת ששירותי הביון של המערב היו שרויים בתרדמה מוחלטת עד שארגון זה החל לפעול? וממתי הורס ארגון איסלאמי מסגדים ורודף נוצרים...ומהו סוד עוצמתו של דאעש המאלצת את הנשיא אובמה להכריז כי המלחמה נגדו תיארך 3 שנים?
"סוף-סוף התגלה הסוד.
"אדוארד סנודן סוכן ה-CIA לשעבר מגלה כי דאעש הוא יציר כפיהם של שירותי הביון האמריקניים, הבריטיים והמוסד. שלושת ארגוני הביון האלה שיתפו פעולה כדי ליצור גורם משיכה לכל הקיצונים בעולם.
"היוזמה היא ישראלית ומגמתה היא שהארגון החדש יילחם נגד מדינות ערב המסכנות את קיומה של ישראל מאז הקמתה. המסמכים מוכיחים כי מנהיג הארגון אבו בכר אלבגדדי עבר אימונים במשך שנה על-ידי מומחי המוסד".
איך אפשר להבין את האבסורד שדברים הזויים אלה נכתבים על-ידי סופר מצרי בעל מוניטין ומתפרסמים בעיתון היוקרתי ביותר במצרים? אולי המזרחנים הגדולים והמומחים למיניהם יואילו להסביר לנו את התופעה.
מחפש על מה לכתוב
הסופר הלבנוני הוותיק סמיר עטאללה מתקשה בימים טרופים אלה למצוא נושא חיובי למאמריו. באחד מהם המתפרסם בעיתון "אל-שרק אל-אווסט" (12.11.14) הוא כותב:
"שעות הבוקר המוקדמות, הזמן לחפש נושא אקטואלי למאמר.
"אני עובר על העיתונים, עמוד אחרי עמוד...צופה בערוצים והתמונה המצטיירת היא קשה, עצובה ושותתת דם...חלב, קובאני, אלאנבאר בעירק, סיני, לוב, סודן ותימן. ערים מתרסקות ובני אדם בורחים אל המדבר ומסתתרים במערות כמו בתקופת האבן. מוות, הרג, בריחה, כמו ברלין בימיו האחרונים של היטלר. אנשים מופצצים מן האוויר והיבשה. צעירים מובלים לשדות הקרב, ואם לא - הם מואשמים בבגידה.
"דאעש מפוצץ גשרים כדי להרוג אנשים.
"פשוט, איני מוצא נושא חיובי שיש בו בשורה. כל הנושאים דומים לגיהינום...מה נשאר מסוריה? לא תיארתי לעצמי שהמצב כה קודר ומייאש, דומה למצב בברלין בסוף המלחמה...לספרד במלחמת האזרחים, לעידן המונגולים כשבני אדם נקברו חיים...מדינות קורסות על ראשי תושביהן. ואילו אתה, אתה ממשיך לחפש נושא שאין בו יאוש ואין בו עצבות".
גם נהגת היא (כמעט) בנאדם
מועצת החכמים בסעודיה (מג'לס אלשורה) התירה סוף-סוף לאשה לנהוג ברכב, אך רק בהתמלא התנאים הבאים:
  • גילה למעלה מ-30 שנה.
  • בעת הנהיגה לבושה צנוע.
  • פניה ללא איפור.
  • הנהיגה היא בהסכמת אפוטרופוס, שיכול להיות אביה של הנהגת, בעלה או אח שהוא גדול ממנה .
  • בעלת רשיון נהיגה מטעם המרכז ללימודי נהיגה לנשים.
  • נהיגה רק בשטח עירוני, אך לא בשטח כפרי או בינעירוני.
  • שעות הנהיגה המותרות הן בין 07:00 ל-20:00 ובימים חמישי ושישי בין 12:00 ל-20:00.
  • על הנהגת לשאת טלפון נייד למקרי חרום.
  • במקרה של תקלה ברכב, יש להזמין מכונאי אך ורק ממוסכי התיקונים המיועדים לנשים.
הפעלת החוק החדש כפופה לאישור הממשלה.
יש לציין כי מגבלות אלה אינן קיימות במדינות המפרץ האחרות. כותב שורות אלה ראה לפני 16 שנה ברחובות מנאמה בירת בחריין נשים מאופרות, מגונדרות ולבושות במכנסיים דוהרות בכלי רכב מפוארים.

תאריך:  21/11/2014   |   עודכן:  21/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
ראובן פז
המאבק נגד דאעש בראשות ארה"ב ושותפותיה נראה לעת עתה כמלחמה סיזיפית, שאינה מועילה, "מגרדת" רק את קצה הפירמידה הג'יהאדית, אינה נוגעת בשורשי התופעה, והופכת לנדבך נוסף בכאוס הקיים ממילא בסוריה, בעירק, ובקרוב אולי גם בחלק מלבנון
אורית פרלוב
חיסול דאעש, חיסול משטר אסד וחיזוק הקהילות המקומיות ושיקומן - רק כך ניתן יהיה לדרבן את תומכי דאעש לזנוח את הארגון, ולמנוע ממנו מימון ולגיטימציה בזירה הביתית
עו"ד חיים שטנגר
למה אנחנו עושים יחסי ציבור, מעולים - וחינם, אין כסף - לארגון המדינה האיסלאמית? למה, אנחנו מפרסמים ברבים ובתפוצת נא"טו סרטוני עריפת ראשים אלה שלהם ובכך מאדירים כוחם. והלא, אם לא ניתן פומבי לסרטי עריפת ראשים אלה, לא יהיה להם עוד שום ערך תעמולתי?
אורי שרגיל
מדינה פלשתינית מתחמשת? צריך להתעורר... דאעש לוקחת את האנושות צעד אחד אמיץ קדימה אל העבר שהתרחקנו ממנו לפני 1300 שנה. היא מנסה לקחת אותנו עם הראש על כפות הידיים
אריאל י. לוין
לנוכח הבדלי הגישות בין שני הארגונים בנוגע לדרכי פעילותם, לא צפוי הארגון המצרי להפןך לשלוחה של דאעש - אם כי ההכרזה עשויה למשוך אליו מחבלים שיתקשו להגיע לעירק
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
דאעש מבצע פשעי מלחמה בקנה מידה עצום  /  עופר וולפסון
דאעש מאשר רשמית: אלבגדדי נפגע  /  עידן יוסף
דיווח: מנהיג דאעש נפצע קשה בהפצצה  /  עידן יוסף
דאעש איתן  /  אריאל י. לוין
בין המשברים: האם ומתי רוסיה תילחם בדאעש  /  צבי מגן
ירושלים ובגדד  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il