X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אולי נתחיל בכך שאלו שהופקדו על הטיפול בנכי צה"ל יעשו את עבודתם נאמנה, בלי ספקולציות, בלי התעללויות, בלי התעלמות, רק לבצע דברים בסיסיים: לטפל בנכים ברגישות הראויה, לעזור לנכים במה שהם באמת זקוקים לו, והכי חשוב לטפל ולתת את מה שמגיע לנכים ובזמן!
▪  ▪  ▪
פינוי פצועים בצוק-איתן [צילום: פלאש 90]

"כזכור, הממשלה אישרה יום הוקרה שנתי לפצועי צה"ל בי"ז בכסלו (התאריך העברי של החלטת עצרת האומות המאוחדות על הקמת המדינה). במסגרת יום ההוקרה שייערך, יתקיימו מספר אירועים רשמיים של המדינה: אירוע הוקרה במעמד נשיא המדינה ואירוע הוקרה בכנסת. בנוסף, מערכת החינוך ותנועות הנוער תערוכנה פעילויות חינוך והסברה בנושא, לרבות מפגשי תלמידים עם נכי צה"ל. כמו-כן, רשויות מקומיות תקיימנה אירועים ופעילויות הוקרה, לרבות אירועים בהשתתפות נכי צה"ל המתגוררים בשטחן. לבסוף, יתקיימו תחרויות בענפים שונים אליהן יוזמן הקהל הרחב וצה"ל יערוך אירועים נוספים במסגרת יחידות צה"ל."... כך פורסם לאחרונה באתר נכי צה"ל.
אני מתבונן, קורא, מפנים, לא מאמין ולא מבין. האמנם צריך יום הוקרה מיוחד לפצועי צה"ל ופעולות איבה? האם לא צריך להוקיר כל יום את נכי צה"ל?
אם כך המצב, אני מציע להתחיל ולחנך את הנוער מגיל צעיר, כיצד לכבד ולנהוג עם כל מוגבל ובמיוחד אלה שנפצעו תוך כדי שירות המדינה. במיוחד לאור העובדה שחלק מהם עלול להצטרף בשלב זה או למשפחת נכי צה"ל או נפגעי פעולות איבה.
אולי צריך לקיים יום הוקרה לנכי צה"ל באחד מ"סמינרי עבודה" של עובדי אגף השיקום, או באחד מה"סמינרים המקצועיים" של חברי הוועדות הרפואיות?
אולי נתחיל בכך שאלו שהופקדו על הטיפול בנכי צה"ל יעשו את עבודתם נאמנה, בלי ספקולציות, בלי התעללויות, בלי התעלמות, רק לבצע דברים בסיסיים: לטפל בנכים ברגישות הראויה, לעזור לנכים במה שהם באמת זקוקים לו, והכי חשוב לטפל ולתת את מה שמגיע לנכים ובזמן!
אולי יערכו סמינרים מיוחדים לנשיא המדינה, לשרים וחברי כנסת בנושא הוקרת פצועי צה"ל, ואולי כך אפשר יהיה לשכנע אותם לענות למכתבים של נכי צה"ל ואם ביניהם יש צדיקים בודדים עדיף שיענו בעצמם וברצינות הראויה, ולא פחות חשוב, שישתדלו לעשות למען נכי צה"ל ולא רק בדיבורים.
אולי אפשר לערוך סמינרים ייעודיים לשופטים ואנשי חוק בנושא הטיפול וההתייחסות למוגבלים בכלל ולנכי צה"ל במיוחד. לנסות להביא את אותם אנשי חוק ומשפט לידי תובנה שאם מישהו מוגבל, מן הראוי לבדוק מה היא נכותו, לנהוג לשפוט ולהתנהג בהתאם.
אולי הרשויות המקומיות יערכו סמינר מקצועי לעובדיהם בנושא ההוקרה לנכי צה"ל, מה שיכול לשנות את הגישה שלהם לנכים בכלל ולנכי צה"ל במיוחד. לחזור ולהדגיש שהם עובדים עבור האזרחים ולא הפוך!
רק אז אפשר יהיה אולי להגביר את המודעות של ציבור האזרחים למצבם של הנכים בכלל ונכי צה"ל במיוחד, אזרחים שאין להם צל של ספק שנכי צה"ל מטופלים לעילה ולעילה, מה שרחוק לחלוטין מהמציאות.
נכון, אני מודע לזילות הגוברת של המושג "נכי צה"ל" בגלל כל מיני סיבות, חלקן צודקות ואחרות מופרכות ומגמתיות לחלוטין, אבל גם חשוד ברצח הוא חף מפשע עד שהוכחה אשמתו וגם כאן ישנן טעויות רבות, על אחת כמה וכמה מי שהוגדר כנכה צה"ל.
מתוך אתר ארגון נכי צה"ל: "מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר הודה לארגון נכי צה"ל שיזם את ההליך ביחד עם חניכי תנועות הנוער. הוא מסר כי "זהו דיון חשוב מאוד ואני שמח על ההיערכות המקצועית של הגופים לקראת יום ההוקרה. אם יתעוררו בעיות ביורוקרטיות כלשהן שקשורות ליום ההוקרה - אני כאן כדי לפתור את כל הבעיות". הוא הוסיף כי זהו כבוד גדול להיות אזרח במדינת ישראל לנוכח אירועים מסוג זה. "זוהי ציונות אמיתית".
ואני חושב, אין בושה? בעיות ביורוקרטיות שקשורות ליום ההוקרה?! מה עם בעיות ביורוקרטיות המכבידות על נכי צה"ל? זו ציונות אמתית, ולא יום הוקרה לניפוח אגו של כמה בעלי תפקידים.
אם זו החשיבה וזו הדרך אז לדעתי אין חשיבה ואין דרך, הכל קומבינות והבל פה, אינטרסים של אגו נפוח וביזת הקופה הציבורית על חשבון נכים ומוגבלים, אנשים פרטיים וגופים ציבוריים רבים מרוויחים הון עתק, ספק ביושר ספק בתאוות בצע, זאת על חשבון רווחת נכי צה"ל ונכים אחרים, שחלקם מגיעים לפת לחם בגלל הביורוקרטיה ובגלל היחס המשפיל והבלתי מקצועי.
אני מציע לחברי נכי צה"ל תתעלמו מהיום שקוראים לו "יום ההוקרה לפצועי צה"ל", במקום זה רצוי לעבור באותו יום בין מוסדות החינוך השונים ולספר את האמת! והאמת כואבת, תרתי משמע!

תאריך:  02/12/2014   |   עודכן:  02/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הראל לוקר /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום הוקרה לפצועי צה"ל: צביעות או תמימות?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה שלך שאתה מרגיש מיוחס
0522400340  |  5/12/14 23:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
את חוק הלאום לא היינו צריכים אלמלא הניסיונות הבלתי נלאים של גורמים פוסט-ציונים ואויבים בפועל לקעקע את יסודות מדינת ישראל. החוק חיוני כדי לחזק את היסודות האלה ולאפשר לעם היהודי למוד התלאות והפורענויות לחיות בביטחה במדינה משלו. אין בחוק הזה כל מרכיב או כוונה לפגוע בקהילה או אדם כלשהו כל זמן שאינם פועלים נגד מהותה הבסיסית של מדינת ישראל
אסף שמואל
במדינה שבה למעלה משלושים אחוזים נוהגים לשמור את השבת- לא ברור איך עד היום מרבית המשחקים בליגות הבכירות נערכים בשבת, ואוהדים רבים, עד היום נאלצים להיעדר מהמגרשים
משה חסדאי
השבט הישראלי המשכיל והרגיש, שידע להאזין למוזיקה טובה, לגלות רגישות לזולת ולהיות מבריק ויצירתי, לא ידע מה לעשות עם יהדותו
עו"ד חיים שטנגר
בהתאם להצעת טיוטת התקנות החדשות, תיווסף לבתי-המשפט בישראל, סמכות לשמש במעמד של "משקיף על". ציבור השופטות והשופטים יידרשו - לבחון מראש - הסרבול והסיבוך שייגרם, אם בכלל, בהתרת הגשת תובענות שכנגד ומשלוח הודעות לצדדים שלישיים שכאלה. הסרבול והסיבוך הצפויים, כתוצאה מכך, יישקלו אל מול הצורך המהותי, הכרוך בצירופם של אותם בעלי-דין
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    מפארים, שוויון בפני החוק, מעשה נפשע וחצוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il