X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עמוס עוז מביא את הבשורה, עונת חורף במוזאון והפקה קהילתית של האופרה "חליל הקסם"
▪  ▪  ▪
חליל הקסם [צילום ארכיון: יוסי צבקר-יח"צ]

הבשורה על-פי עמוס עוז
הסופר המוערך והמעוטר עמוס עוז, בספרו:"הבשורה על-פי יהודה". חוזר לירושלים האהובה עליו, של שנות החמישים בה נולד וגדל, ירושלים החצויה, המעוררת בו תחושות וריחות, זיכרונות וגעגועים.
הוא משלב ברומן הבזקים ביוגראפיים, לצד רעיונות, אידיאלים,מסורות ותרבויות שונות.וכמו בכל הרומנים שלו, אפשר למצוא גם ברומן החדש, שכבות שונות, דעות שונות המושמות בעיקר בפיהן של שלוש דמויות עיקריות, ועוד מספר רוחות רפאים המעניקים לספר ממד מיסטי בצד ממד ריאליסטי, היסטורי.
דמות אחת היא שמואל אש. בחורף של שנת 1959 עולמו של שמואל אש הצעיר מתהפך עליו: חברתו עוזבת אותו, הוריו פושטים רגל, והוא נאלץ לקטוע את לימודיו באוניברסיטה. לאחר ייאוש הוא מוצא לו מפלט ופרנסה בבית אבן ירושלמי נושן, ששם עליו לשמש איש שיחה לזקן נכה ושנון. כשהוא מגיע לביתו החדש פוגש שמואל אישה יפה ומושכת ושמה עתליה אברבנאל, המבוגרת ממנו כמעט פי שניים, והיא רומזת לו שמוטב שלא יתאהב בה, פן יסולק מן המקום כמו קודמיו...
עתליה היא בתו של שאלתיאל אברבאנל שהתנגד בכל תוקף להקמת מדינת ישראל ע"י דויד בן-גוריון. הוא למעשה נחשב לבוגד ברעיון הציוני לאומי, ועל-כך מפתח עוז תיאוריה שלמה על מקומו של הבוגד. כנגד כל הקונצנזוס מקומו של הבוגד הוא מקום קשה, מחדש, משתנה, והרבה מנהיגים גדולים בארץ ובעולם נקראו בוגדים, שהקדימו את זמנם ועשו מעשה יוצא דופן, כנגד כל האחרים, ואף כנגד כל הסיכויים. על-פי עוז כולם יהודה איש קריות, שמסר את מורו ורבו ישו לידי אויביו.
הדמות השלישית היא הזקן, הנכה, גרשום ואלד. האיש בעל תפישות לאומיות, מעריץ גדול של בן-גוריון.הוא מתואר בניגוד מוחלט לצעיר שמואל אש, האינטלקטואל, שזנח את מחקרו אודות ישו, ומקיים שיחות מעניינות רבות עם הנכה בו הוא מטפל.
כמו ברומן של עוז: "סיפור על אהבה וחושך", גם כאן, בנוסף על החומרים האידיאולוגיים וההיסטוריים, זה רומן על אהבה ואכזבה, חושך ובדידות,ניכור, ריחוק וקרבה. זה ספור אינטימי אישי, שיש עמו קסם רב.
עונף החורף במוזאון
מוזאון העיצוב חולון פותח את עונת החורף ואת שבוע האופנה חולון עם תערוכה יוצאת דופן ומעוררת חושים "קוטור חדש, איריס ואן הרפן, מאוסף מוזאון חרונינגר".
התערוכה תוצג במוזאון העיצוב חולון בין התאריכים 22.11.14 - 7.3.15.
ואן הרפן, כבת 30, כוכב עולה בשמי העיצוב ונחשבת כמעצבת אופנה פורצת דרך, המגשימה דרך בגדיה שאיפות, רעיונות והתנסויות שלעיתים נדמה כי הם כמעט לא אפשריים. עם שילובים שנדמים כסותרים בין מלאכות יד וטכנולוגיה, בין כימי לאלכימי, מצליחה ואן הרפן להפיח חיים חדשים בעולם האופנה והחומרים.
לאניות וצלעות של מטריות לילדים. בתערוכה יוצגו 9 קולקציות שיצרה ואן הרפן משנת 2007 ועד היום, המשלבות בין מלאכות מסורתיות ועבודות יד דקדקניות, לצד טכנולוגיות פורצות דרך כגון הדפסה תלת ממדית ושימוש בחומרים יוצאי דופן בהם עורות בעיבודים מיוחדים, חוטים וחבלים המשמשים לבניית אוניות.
אופרה
תושבי דימונה וקהילת העבריים יעלו ביחד עם סולני האופרה הישראלית את האופרה: "חליל הקסם" בעברית. בכורה חגיגית פתוחה לקהל הרחב: יום ב', 8 בדצמבר | 20:00 בהיכל התרבות - דימונה.
ההפקה הקהילתית הבאה של האופרה הישראלית תתקיים בדימונה ובמסגרתה תועלה האופרה "חליל הקסם" מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט עם מיטב הכישרונות המקומיים מתושבי העיר, בניהם קהילת העבריים. ההפקה היא בשיתוף עיריית דימונה ובתמיכת משרד התרבות והספורט, האגף לתרבות בקהילה ובעידודה של השרה הגב' לימור ליבנת.
פרויקט האופרה בקהילה של האופרה הישראלית קיים כבר למעלה מעשור בתמיכה הדוקה של האגף לפעילות בקהילה במשרד התרבות.
הפרויקט התחיל עם האופרות כרמן בתל אביב בשכונת נווה אליעזר והספר מהתקווה בשכונת התקווה. מאז העלתה האופרה הפקות קהילתיות של שיקוי האהבה באשקלון, רמלה, שכונת גילה בירושלים, נתניה, עפולה, עכו, טבריה, בית שאן וגם במתנ"ס נווה אליעזר, ובמסגרת פסטיבל 100% אמנות עם אמנים נכים בהפקה באוויר הפתוח בנמל תל אביב. כמו-כן הועלתה האופרה סינדרלה בטירת הכרמל, נתיבות, נהריה, קריית אתא וקרית גת.
חליל הקסם הועלתה בנצרת עילית, קריית מלאכי, מעלה אדומים וקרית- ים וזכתה להצלחה רבה
בהפקות הקהילתיות משתתפים עשרות תושבי היישוב מילדים ועד קשישים- בתפקידי רקדנים, שחקנים, זמרים, נגנים וביחד איתם גם סולני האופרה הישראלית. תהליך האודיציות והחזרות נמשך מספר חודשים ובסופו מועלית על הבמה הפקת אופרה בשפה העברית בשילוב תפאורה ותלבושות מלאות. כל הפקה קהילתית מלווה בפעילות חינוך ענפה בבתי הספר ביישוב ובהופעה בפני תלמידי היישוב.
בעונת האופרה הקרובה תועלה האופרה "חליל הקסם" גם באופקים. האופרה תורגמה לעברית על-ידי אהוד מנור והיא תועלה בבימוייה של הבמאית שירית לי וייס, בניצוחו וניהולו המוסיקלי של ראש הצוות המוסיקלי באופרה הישראלית איתן שמייסר ובהשתתפותם של סולני האופרה הישראלית רינת גולדמן בתפקיד פמינה, נמרוד גרינבוים בתפקיד טמינו, גבריאל לובנהיים בתפקיד פפגנו, אביגייל גורטלר בתפקיד מלכת הלילה, אנסטסיה קלוואן בתפקיד הגבירה הראשונה ענת צ'רני בתפקיד הגבירה השנייה ולימור אילן בתפקיד הגבירה השלישית ובתפקיד פפגנה הדר עטרי.
"חליל הקסם" הוא סיפור אגדה ובמרכזו נסיך ונסיכה - טמינו ופמינה - ולצידם שלל דמויות צבעוניות ביניהן, דרקון מפחיד, צייד הציפורים הצבעוני פפגנו, מלכת הלילה ושלוש הגבירות שלה, כוהני דת, וכמובן חליל הקסם ופעמונים מכושפים. הסיפור מתאר את החיפוש של הנסיך אחר הנסיכה שנחטפה לארמונו של זרסטרו ולעזרתו באים שלושה ילדים, צייד הציפורים והחליל הקסום. הסוף, כמובן, טוב - הנסיך מוצא את הנסיכה, פפגנו מוצא את פפגנה שלו ...וכולם חיים באושר ובעושר.

תאריך:  04/12/2014   |   עודכן:  04/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אדית דניאל
הרבה אנשים לא מבינים עד כמה נושא התזונה קשור בקשר הדוק לכאב הראש שלהם, עד כמה תכני המזון והחומרים שבו יש להם השפעה על המוח, כמו גם חומרים אחרים שאינם מזונות שנצרכים באופן קבוע
יואב יצחק
וינשטיין וניצן העלו תהיות: האם נכון להמשיך ולהגן על ברכה מפני חקירה במח"ש למרות החשדות החמורים שהועלו נגדו    מורת רוח מהתנהגות ברכה, שנמנע מלסייע ליועמ"ש ולפרקליט המדינה - אם אכן הוא סבור שהוא נקי וצח כשלג - ולהתנדב ולהעמיד את עצמו לחקירה במח"ש ולבדיקת פוליגרף
חיים נוי
המחזה "הבחורים בדלת ממול" בתיאטרון בית צבי ברמת גן - להתרגש ולצחוק, להעריך ולאהוב. הפקה מעוררת למחשבה ועם זאת מעניקה חוויה תיאטרלית מרגשת
ד"ר הדס אבני
עם היוולדו של התינוק, יש לדאוג למגע ישיר שלו עם עורכם, טכניקה המכונה "טיפול קנגרו" בדומה לשהות צאצא החיה בכיס האם כהמשך טבעי לשהייה ברחם    המגע של ההורים בעור התינוק עם היוולדו, מעניק לו תחושה מרגיעה ונעימה, מעבר לאהבה שהוא ירגיש
מרגלית מולנר גויטיין
המוזאון לאמנות בגרנד פלה, פריז, מציג עכשיו על שלוש קומותיו יותר ממאתיים עבודות של האמנית ניקי דה סנט פאל, רבות מהן נחשפות כאן לראשונה. בתערוכה משולבים מסכי וידאו בהם מוקרנים ראיונות עמה וצילומים של עבודותיה בפארק בטוסקנה, בקליפורניה וגם בישראל-פסל "הגולם" הידוע בארץ כמגלשת המפלצת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il