X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהי התשובה לשאלה שעולה מדי יום אצל מי שמאחסן אתרי אינטרנט, ובכלל במקרים בהם אדם מספק שירות בו הוא משלם עבור אחסון או אירוח של קבצים של אחר: הלקוח לא שילם לי, האם אני יכול להוריד את האתר?
▪  ▪  ▪
להוריד? לסגור? [צילום אילוסטרציה: AP]

פסק הדין בנושא תא 7830-04-14 Terracap Ventures נ' טריפל סי מחשוב ענן בע"מ מעלה שאלה שעולה מדי יום אצל מי שמאחסן אתרי אינטרנט, ובכלל במקרים בהם אדם מספק שירות בו הוא משלם עבור אחסון או אירוח של קבצים של אחר: הלקוח לא שילם לי, האם אני יכול להוריד את האתר? באותו המקרה, שכרה חברה קנדית (Terracap) שירותי אירוח בחברת טריפל סי. בהתחלה חתמו הצדדים על הצעת מחיר והסכם תנאים כלליים, אבל כמו כל הסכם אחר, התנאים השתנו לאורך הדרך: Terracap ביקשה להקטין את כמות השרתים שהיא מאחסנת, ועל כן הוצאה הצעת מחיר חדשה.
במהלך הצעת המחיר החדשה התמקחו שוב הצדדים על התנאים, וטריפל סי ביקשה להוסיף סעיף של פיצוי מוסכם כדי למנוע שוב הקטנה של השירות. באותו סעיף ביקשה טריפל סי לקבוע כי אם Terracap תבקש לבטל חלק מהשירות, אז היא תשלם פיצוי מוסכם בגובה של יתרת התשלום עד תום תקופת ההסכם.
הסיפור הגיע לבית המשפט אחרי שטריפל סי, ככל הנראה, מאסה בעיכובים בתשלום שבוצעו מעת לעת על-ידי Terracap והודיעה לה כי אם זו לא תעמיד בטוחות שתשלם את התשלומים בעתיד, אז היא תסיים את השירות. אחרי ש-Terracap לא הסכימה להעמיד את הבטוחות, טריפל סי סגרה את השירות בצורה חד-צדדית.
בית המשפט פסק, בקצרה, כי טריפל סי לא הייתה יכולה לסגור את השירות בלי שהתקיימה הפרה בפועל (והוא דיבר גם על הפיצוי המוסכם, נבהיר בהמשך). אותו השופט, אגב, נתן לפני כשנה פסק דין נוסף בנושא פיתוח ווב ומדוע חשוב כל כך לחתום על הסכם מסודר לפני תחילת העבודה, תא 393321-12-11 אפ-וואן פתרונות מחשוב נ' בזק בינלאומי [קישור].
הסיבה לפסיקה זו היא כי כל עוד הלקוח לא הפר את ההסכם, אין לטריפל סי יכולת לסגור את החשבון בצורה חד-צדדית. בית המשפט לא ענה על השאלה האם אי-תשלום של החשבון החודשי יכול גם הוא להיות עילה לסגירת חשבון האירוח/אחסון של הלקוח, שהיא השאלה המעניינת יותר.
דרך המלך להסדיר נושאים כאלו היא דווקא בהסכם ההתקשרות בין הצדדים. במקרה שלנו, טריפל סי התעלמה והשלימה פעמיים (לפחות, כך עולה מפסק הדין) עם האיחור בתשלום. ההשלמה עם האיחור בתשלום מבחינת בית המשפט הראתה כי איחור בתשלום אינו הפרה יסודית.
כלומר, למארח אתרים שמעוניין להגן על עצמו מאי-תשלום על-ידי לקוח יש לבצע מספר פעולות על-מנת להגן על זכויותיו: קודם כל, עליו לייצר הסכם אשר כולל בטוחות, בין אם על-ידי תשלום מראש של דמי האחסון לכל חודש, או תשלום של מקדמה או ערבון. ברור לי שבשוק תחרותי קשה מאוד למארח לבקש תנאי תשלום שחורגים ממה שמקובל היום בשוק, אבל לפעמים הכרחי לשנות את השוק לפני שהשוק משנה אותך. הסכם השירות גם צריך לכלול סעיף שאי-תשלום יחייב הפסקה של השירות.
דבר שני, על ספק השירות לא להיות סלחן לאי-תשלום. במקרה הראשון בו לקוח מאחר בתשלום, על ספק השירות להפסיק את השירות ולא למחול על התנהגות כזו, כדי שדבר זה לא יהווה השתק בעתיד וימנע מספק השירות לטעון שאי-התשלום הוא הפרה יסודית של ההסכם.
לבסוף, על ספק השירות להבהיר מהן הסנקציות על אי-תשלום מעבר לסגירת חשבון האירוח. בפסק הדין מותח בית המשפט ביקורת על סעיף הפיצוי המוסכם החד-צדדי של ההסכם, שקובע פיצוי בגובה של 100% מיתרת התשלום עד סוף ההסכם, ואומר שככל הנראה פיצויים חד-צדדים מסוג זה לא יתקבלו על-ידי בית המשפט. לכן, צריך להגדיר את הפיצוי המוסכם בצורה שתהיה הוגנת, ואפילו הדדית: מהו הפיצוי המוסכם ללקוח על הפרת ה-SLA (ועל כך בעתיד, או כאן: א 16360/08 רועי מזרחי נ' או.אמ.סי (א.א.י) תקשורת מחשבים) ומהו הפיצוי המוסכם על אי-תשלום?

פורסם במקור: Intellect or Insanity - יהונתן קלינגר (5.1.15)
הכותב הוא בעל תואר שני במשפטים ותארים ראשונים במשפטים וממשל, וסטודנט בתוכנית למדע, טכנולוגיה וחברה בבר-אילן לקראת תואר שלישי. פעיל למען זכויות אדם בעולם הדיגיטלי וחברה חופשית.
תאריך:  05/01/2015   |   עודכן:  05/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מותר לחברת הוסטינג לסגור ללקוח חשבון?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאשיהו יוסף פינטו
יש זמנים בחיים שעילת העילות וסיבת הסיבות גוזר עלינו התמודדויות מסוימות: פעם בסבון, פעם בבוץ, להתייאש ולא לחזור לנהר לחפש מים. אבל זו לא הדרך
מתי דוד
הגעגועים לשקט ולשלום ולקץ הסכסוך עם הפלשתינים, מובילים אנשים חשובים לאשליות ולחלומות
שולמית קיסרי
איש הגומי המוביל מתמתח ומתכווץ לפי האינטרסים המיידיים והמהלכים לשמור על כסאו - מוכן להגיד כל דבר ובלבד שימשיך להיות ראש ממשלה - תפקיד מצוין, לדעתו, עבורו ועבור אשתו המנהלת את המדינה כיד ימינו
רפי לאופרט
את הקמפיין הקורא לימין להשתתף בבחירות בהמוניו, צריך להתחיל כבר כיום, משנקבעה הנבחרת לבחירות אלה. נבחרת העולה בקנה אחד עם קווי המדיניות ומייצגת סבירות גבוה לאחידות ושיתוף בביצוע, תגביר את אמינות ההצהרות ותגדיל את הסיכוי לזכות בבחירות וליצירת תנאי-סף של משילות שגם יאפשרו זאת מעשית
עמוס גלבוע
האסטרטגיה הפלשתינית של מלחמה מדינית והתנגדות עממית צוברת תנופה    אבו-מאזן ימשיך במלחמה המדינית-משפטית שלו נגד ישראל על-מנת להטרידה, לכרסם בלגיטימיות שלה, ולהתחמק מכל פשרה; ובמקביל תימשך "ההתנגדות העממית" בשטח הכוללת כמובן גם זריקת בקבוקי תבערה ושריפת ילדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il