X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קטר דחתה את דרישת מצרים להסגיר לידיה קבוצה של מנהיגים מתנועת "האחים המוסלמים" החשודים בתכנון ומימון פעולות טרור ובראשם השיח' יוסף קרדאווי. תנועת "האחים המוסלמים" הכינה תוכנית פעולה לנסות ולסכל את הפיוס בין מצרים לקטר
▪  ▪  ▪
האמיר של קטאר. הכדור בידיים של קטאר [צילום: AP]

היוזמה הסעודית לפייס בין מצרים לקטר הצליחה לפי שעה, אך על-פי מקורות מצריים הנשיא א-סיסי מצפה שקטר תנקוט בשורה של צעדים בוני אמון כלפי מצרים ובנוסף על הפסקת ההסתה משטחה באמצעות שידורי רשת "אלג'זירה" היא תנקוט צעדים נגד מנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים לקטר, לאחר הדחת הנשיא הקודם מחמד מורסי, ובראשם השיח' יוסף קרדאווי.
מצרים חידשה את הבקשה שהגישה לקטר לפני כמה חודשים להסגיר לידיה כ-20 מנהיגים של תנועת "האחים המוסלמים" הנמצאים בשטחה שאותם היא מאשימה בהסתה ופעילות טרור. כמה ממנהיגים אלה מחלקים את זמנם בין קטר לטורקיה שם הם נהנים מהכנסת אורחים חמה של הנשיא ארדואן, בטורקיה יש גם בסיס קדמי של תנועת חמאס שהיא תנועת הבת של תנועת "האחים המוסלמים".
קטר לא נענתה עד כה לבקשה המצרית אך נקטה בצעדים אחרים, בספטמבר 2014 היא גירשה שבעה מנהיגים של תנועת "האחים המוסלמים" משטחה וגם הטילה מגבלות על השיח' יוסף קרדאווי ואסרה עליו לשאת דרשות בכמה מסגדים בשטחה.
לשיח' קרדאווי יש אזרחות קטרית והוא נהנה מיחסים טובים עם המשפחה השלטת במדינה. פרשנים ערבים מעריכים כי השיח' יוסף קרדאווי שנחשב למנהיג הבולט בתנועת " האחים המוסלמים" העולמית ומחזיק בתואר "ראש אגודת חכמי הדת המוסלמים העולמית", הינו "קו אדום" מבחינתה של קטר והיא לא תיכנע ללחצים ולא תסגיר אותו למצרים למרות ששמו מתנוסס בראש המבוקשים של האינטרפול.
במסגרת המלחמה של מצרים בארגוני הטרור האיסלאמיים הקיצונים ובראשם תנועת "האחים המוסלמים" שהוכרזה כתנועת טרור, פנה משרד המשפטים המצרי, לפני כמה ימים, באופן רשמי לקטר בבקשה ממנה לתפוס כספים הנמצאים בבנקים במדינה והנאמדים במיליוני לירות מצריות.
לטענת המצרים מדובר בכספים שהבריח ממצרים השיח' יוסף קרדאווי. השיח' קרדאווי מבוקש על-ידי שלטונות מצרים בחשד כי הסית לפעולות טרור נגד משטרו של הנשיא א-סיסי ואף מימן אותן.
שלטונות מצרים החרימו כבר בקהיר כספים ורכוש השייכים לקרדאווי. מצרים דורשת מקטר להשיב אליה את הכספים הנמצאים בבנקים שלה, בחשבונותיו של השיח' יוסף אלקרדאווי, ושהועברו אליו באמצעות תרומות ומימון מגורמים איסלאמיים מחוץ למצרים.
משרד המשפטים המצרי פנה גם למדינות זרות נוספות בבקשה להחזיר למצרים כספים שהבריחו מנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" במצרים לבנקים בחו"ל ושימשו למימון פעולות טרור נגד משטרו של הנשיא א-סיסי.
על-פי מקורות שונים השיח' קרדאווי ניסה לברר אצל שלטונות קטר מה יעלה בגורלו אך נתקל ב"כתף קרה", אולם תנועת " האחים המוסלמים" לא אמרה נואש והיא הכינה תוכנית לסכל את מאמציה של סעודיה לפייס בין מצרים לקטר ומדינות המפרץ.
בין היתר כוללת התוכנית שימוש בקלטות וידאו בהן תוקף השיח' קרדאווי את סעודיה ומאע"מ.
אתר העיתון המצרי "אליום אלסאבע" פרסם ב13 אוקטובר 2014 קטע וידאו שהופץ ברשתות החברתיות שבו מודה השיח' יוסף קרדאווי כי אבו בכר אלבגדדי, מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), השתייך בעבר לתנועת "האחים המוסלמים".
הוא סיפר כי לאלבגדדי הייתה שאיפה להפוך למנהיג מה שגרם לו להצטרף לדאעש והנהגתה לאחר שהשתחרר מהכלא.
פוליטיקאים ומשפטנים מצרים טוענים שלמצרים יש זכות חוקית לדרוש את הכספים בחשבונותיו של השיח' אלקרדאווי וכי זוהי שעת המבחן של קטר להוכיח את רצינות כוונותיה אם אכן היא חפצה בפיוס אמיתי עם מצרים.
הכדור כעת במגרשה של קטר.

תאריך:  07/01/2015   |   עודכן:  07/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
מצרים מאשימה את תנועת חמאס בהמשך פעילות טרור בצפון סיני וסיוע לארגון "אנצאר בית אלמקדס". המצרים פנו לקטר ומדינות נוספות בדרישה להשיב להם כספים שהבריחו מנהיגי "האחים המוסלמים" והמשמשים למימון פעולות טרור בשטחם
יוני בן-מנחם
ירדן מותחת ביקורת קשה על התנהלותה של הרש"פ בעקבות כישלונה האחרון במועצת הביטחון של האו"ם. גורמים המזוהים עם הרש"פ מביעים תרעומת על תפקודה של הליגה הערבית לפני ואחרי ההצבעה במועצת הביטחון
מרדכי קידר
על העולם להתעורר, להבין את הבעיה ולדעת שאם מדינת ישראל תיפול מול האיסלאם, נפילתה של אירופה תהיה רק שאלה של זמן, ולא ארוך
יוני בן-מנחם
הנשיא המצרי א-סיסי קורא לפיוס ואחדות לאומית ופרשנים בעולם הערבי מעריכים כי מדובר באיתות לתנועת "האחים המוסלמים" שהוצאה מחוץ לחוק. בשטח עצמו ממשיך הצבא המצרי במלחמה נגד הטרור של האיסלאם הקיצוני בצפון סיני ועל גבול רצועת עזה
יפעת גדות
בית משפט באלכסנדריה קבע כי האיסור יהיה קבוע    הסיבה - "עבירות מוסריות"    המקומיים התלוננו על צריכת אלכוהול ושיחות בין נשים לגברים בקברו של הרב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il