X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשי ישראל ביתנו החשודים הם ממשיכיהם של רבים מאוד לפניהם ואחריהם אשר הפכו את הפוליטיקה למקור התעשרות בלתי נדלה
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן. ישראל ביתנו [צילום: פלאש 90]

אם למישהו היו ספקות לגבי התנהלותה של הפוליטיקה הישראלית והקשר הסימביוטי בין הון-שלטון-מאפיה, הרי האירועים האחרונים הם אות ומופת להשתלטות גורמים מפיונריים על השלטון בישראל. קרימינולוגים, מומחים למשפט או מיני פרשנים מפולפלים ודאי יטענו שהקביעה לעיל בלתי נכונה, בלתי מציאותית או בלתי תקפה מבחינת התיאוריות המדעיות הטובות לשיח אקדמי ורחוקות מאוד מהמציאות העגומה בה אנו נמצאים.
אין חדש בפרשה האחרונה בה מעורבים בכירים בישראל ביתנו החשודים בשחיתות לכאורה או הקרע האידיאולוגי כביכול בתוך ש"ס. המכנה המשותף הוא מאבקי כוח על השליטה בהון עתק. אנשי ישראל ביתנו החשודים הם ממשיכיהם של רבים מאוד לפניהם ואחריהם אשר הפכו את הפוליטיקה למקור התעשרות בלתי נדלה. ההפקרות וחוסר הפחד לבצע פשעים חמורים מעוררים פלצות. אין הרתעה. אין עכבות מוסריות. לית דין ולית דיין וכל פושע/פוליטיקאי/מאכער כטוב בעיניו יעשה. הפוליטיקה הפכה להיות מקור ההתעשרות הטוב ביותר, והעולם התחתון מכווין את השחקנים.
פושעים לשעבר שאמנם ריצו את עונשם, חזרו לפוליטיקה רק משום סיבה אחת בלבד: כסף ועוד כסף. כל אשר מדריך אותם זו לא אידיאולוגיה ושירות למען הציבור אלא הקלות הבלתי נסבלת לטחוב את ידם עמוק אל תוך הקופה הציבורית. למען השגתה של מטרה זו הם מוכנים לעשות הכל, כולל מכירת כל ערך או עקרון למען כסף ועוד כסף.
חברי כנסת ושרים, ודאי לא כולם, הם שליחי המאפיה הפועלים למענה ולמענם. בחסות החוק ובתואנה של מהלכים שלטוניים תקינים, מבוצעים מעשים הגובלים בפשעים. מיליארדי שקלים מועברים לגופים שונים, למטרות נסתרות מן העין הציבורית, ללא שקיפות וללא פיקוח ממשי. גם אם יש למעשים אלה תשתית חוקית כביכול אין בהם כדי להיות כשרים. מי שצפה במתרחש בוועדת הכספים של הכנסת עד היום האחרון של פעילותה לא יכול היה להישאר אדיש נוכח העברת תקציבי עתק ללא שום הסבר, ללא שום שקיפות, אך בחסות שלטון החוק. כל אימת שמעשים מסוג זה נעשו בחסות החוק והכנסת, אין בהם לכאורה היבט פלילי, אלא שלמיליארדים המועברים אין כתובת ידועה לציבור. זו שחיתות שלטונות שאין למעלה ממנה.
ניעזר בדוגמה קטנה, ממש מזערית, הממחישה את הבזבוז העצום של מיליונים רבים מקופת המדינה ללא פיקוח, ללא בקרה וללא ידיעה לאן הלכו המיליונים הללו? בדוח האחרון של מבקר המדינה ישנו פרק העוסק התעשיה האוירית והכשל האיום שלה ביצור מטוס מנהלים.
וכך כותב המבקר: "בתקופה שמספטמבר 2010 ועד מועד סיום הביקורת, לא התקיימו דיונים שבהם דיווחה הנהלת התע"א לוועדת הכספים ולדירקטוריון על סטאטוס התוכנית העסקית של פרויקט G-280, אף שבתקופה זו המשיכו להצטבר בתע"א חריגות נוספות מלוחות הזמנים ומעלויות הפרויקט; זאת בניגוד לקביעת הדירקטוריון בדצמבר 2005. התנהלות זו של הנהלת התע"א אינה תקינה".
האם הציבור אינו רשאי לדעת מה נעשה במיליונים הללו? האם לציבור אין זכות לדעת מי אישר, ברמה המיניסטריאלית, את המשך הפרויקט והזרמת עשרות או מאות המיליונים אליו? הייתכן שאין כתובת מדויקת? יש ועוד איך. הציבור לעולם לא ידע כי כאן מעורבים אינטרסים כלכליים ואחרים. מי שנושא באחריות לכשל האיום הזה הוא השלטון המרכזי על משרדיו הרלוונטיים. האם ייתכן שהיותו של יו"ר ועד עובדי התעשיה האוירית שהוא גם יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת והאיש החזק ביותר מבין קבלני הקולות של הליכוד, חיים כץ, יש לה קשר לעצימת העין בנעשה בתעשיה האוירית? מן הראוי שאבירי שלטון החוק יבדקו את הסוגיה.
המאבקים בין המחנות השונים בש"ס, כל הדרמה הבלתי חשובה לכאורה אינם קשורים לוויכוח מי יהיה יו"ר ש"ס. יש כאן מאבק איתנים על מיליונים או מיליארדים הנמצאים בזירה הגלדיאטורים, החל מתקציבים לישיבות, מפעלי כשרות, תעשיית פולחן המגלגלת הון עתק. מי שישלוט בש"ס ישלוט בהון. לכן, כל הניסיון לשוות למאבקים הללו בתוך ש"ס רקע אידיאולוגי ממשי, זו גוזמה ותו לא.
הביאנו שתי דוגמאות בלבד מתוך אוקיאנוס שלם המציף את ישראל והופך אותה לאחת המדינות המושחתות בעולם המערבי. אין כאן אלא השתלטותה של מאפייה של הקופה הציבורית וניצולה למטרותיה הנלוזות. ראוי היה שהבוחר הישראלי יזכור זאת ביום הבחירות ויעניש את האחראיים לכך, אלא שכל כך הרבה בוחרים מן השורה חיים על חשבון השחיתות עד כדי שלא ניתן לצפות לשינוי.

תאריך:  08/01/2015   |   עודכן:  08/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השתלטות המאפיה על השלטון
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
זכרון קצר
הימאי  |  8/01/15 08:38
2
תיאור אמין של המצב
ע. בן-יוסף  |  8/01/15 08:53
3
מאפיית קשר האליטות
אהרון שחר  |  8/01/15 09:06
4
הגזען מדרום אמריקה
ב.ל  |  8/01/15 23:43
 
- שמע
שמע   |  9/01/15 21:30
5
מרצ'לו....
י.ש  |  9/01/15 18:13
 
- או
לא   |  9/01/15 21:25
 
- בדרום אמריקה פשוט קונים תואר
ב.ל  |  10/01/15 16:40
 
- מי
אתה   |  10/01/15 20:11
6
יש מאפיה/פשע מאורגן בישראל
פאשיסט אדום  |  11/01/15 07:21
7
בושה
הימאי  |  12/01/15 08:40
 
- אלה
בצרפת  |  12/01/15 10:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מיזם 929 - מקרא או קרא?    היחס למוגבלים - די לדיעות הקדומות    רוממות מרן בגרונו: ד"ר ישי ומיסטר הייד?    מיהו מסוכן?    אוטיזם: מכה ותרופה    מי אמר שזיקנה היא מילה גסה?    ולקינוח פסוקו
ערן בן-ישי
את כל הצלחתו וחוכמתו ייחס שלמה המלך לשפע שהשפיע עליו הקדוש ברוך הוא, וכמו שנאמר בפסוק הפותח את מסעה של מלכת שבא: "ומלכת שבא שומעת את שמע שלמה לשם השם"
הרב נפתלי רוטנברג
הרב דסלר אומנם מסייג את הפלורליזם הפרשני באמצעות הדגשת הקשר שבין "שבעים פנים לתורה" ובין "שבעים דסנהדרין", כלומר לא כל אחד יכול לפרש ככל העולה על רוחו. סמכות הפרשנות אומנם מורחבת ומוענקת לקבוצה גדולה, אך בכל זאת נתונה ליושבי בית המדרש בלבד
מנחם רהט
השמאל במאמציו להכפיש את נפתלי בנט, רק מאדיר את תיאורי תפקודו בגבורה ובתושייה    תדע כל אם עברייה    ואולי בכלל השמאל עובד למען בנט?
יעקב שטרכר
אם היו משלמים סכומי המענק בעת השרות והפיקדון מיידית מדי חודש בחודשו היה השכר של חייל קרבי עולה ל-2,373 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il