X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק, כי תחת פעילות מואצת בענייני התיישבות והתנחלות שתאפיין ח"כים דתיים מהליכוד והבית היהודי, תחל פעילות חקיקתית דתית, בענייני שעה של חברי הכנסת הדתיים-אורתודוכסיים, ממפלגת יש עתיד. פתאום יתגלה לציבור החילוני כי שמירת מצוות אינה בהכרח קשורה ליישוב ארץ ישראל
▪  ▪  ▪
אלעזר שטרן. המצטרף ליש עתיד [צילום: פלאש 90]

צחוק הגורל הוא, כי הקדמת הבחירות לכנסת ה-20, הצפויות להתקיים בתאריך 17.3.2015, מצמיחות, מדי יום ביומו, הפתעות חדשות. נפתלי בנט לא הצליח להקים רשימה, שתהיה "ליכוד ב"; מפלגת העבודה, הקימה לעצמה שדולת נשים, בעשירייה הפותחת, המהווה רשימה "של תל אביב של יום שישי", אביגדור ליברמן "מנקה" מפלגת ישראל ביתנו, מחברי כנסת ושרים וותיקים ויאיר לפיד - אותו יאיר לפיד שהדתיים אהבו לשנוא את אביו, טומי לפיד ז"ל, בנימוק שטומי לפיד "שונא דתיים" - מקים, אט אט, מפלגה שהאג'נדה שלה שוב אינה להיטיב עם מעמד הביניים, אלא היא חסרת אג'נדה בסיסית, לחלוטין. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה שבעקבות הצטרפותו של ח"כ אליעזר שטרן - לשעבר ח"כ מפלגת "התנועה" - למפלגת יש עתיד, הרי הולך להיווצר "גרעין דתי" בתוככי מפלגת יש עתיד.
כפי שפורסם, בשמו של יאיר לפיד, הרי למעט ח"כ עדי קול, שלא תכהן בכנסת הבאה, כחברת כנסת מטעם מפלגת יש עתיד, הרי שאר חברי הכנסת, המופיעים ברשימת מפלגה זו, בכנסת ה-19, ימשיכו לכהן, כמועמדים ברשימת מפלגת יש עתיד, לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-20.
במצב דברים זה, הרי אמורים לכהן שלושה חברי כנסת, המוגדרים כ"דתיים אורתודוכסים", ברשימת יש עתיד, לכנסת ה-20, ככל שייבחרו הם, במסגרת רשימתה לכנסת וכוונת הדברים הינה לשר החינוך לשעבר, ח"כ שי פירון; לרב דב ליפמן ולראש אכ"א לשעבר, אלוף וח"כ התנועה, בהווה, אלעזר שטרן.
שלושת חברי הכנסת, הדתיים האורתודוכסים של תנועת יש עתיד, מהווים חריג של ממש, בקרב מה שמוגדר יהודים דתיים אורתודוכסים ובוודאי ובוודאי, שלא היו מוצאים הם מקומם, ברשימת "הליכוד" וגם/או ברשימת "הבית היהודי", אם כי חבר כנסת, דוגמת הרב דב ליפמן יכול היה למצוא מקומו, על נקלה, במסגרת יהדות התורה. שר החינוך לשעבר, ח"כ שי פירון, היה יכול למצוא מקומו, על נקלה, במסגרת מפלגת העבודה, כאשר הדברים נכונים אף באשר לח"כ אליעזר שטרן. עם זאת, אין כל ספק, קל שבקלים, כי חברי הכנסת, שי פירון ואליעזר שטרן, אינם חברי כנסת רגילים מן המניין, כאלה שניתן לסווג אותם, כ"מפד"לניקים" וגם/או "חרד"לניקים" וגם/או "ש"סניקים" וגם/או "חרדים".
קרקע גידולו של ח"כ שי פירון הינה בכפר ויתקין, כאשר הוא בן להורים חילוניים, כאשר שמו הפרטי ניתן לו, להנצחת זכרו של הסופר, חתן פרס נובל, ש"י עגנון. בזמן לימודיו התיכוניים של שי פירון, חזר הוא בתשובה ובהיותו בן 26 שנה, בלבד, מונה הוא לרב קיבוץ עין הנצ"יב. מכאן ואילך, סלולה הייתה דרכו עד שהאולפנית שהייתה תחת ניהולו זכתה בפרס חינוך מחוזי, הוא הקים את ישיבת "אורות שאול", יחד עם הרב יובל שרלו והרב דוד סתיו ושימש אחד מראשיה. מכאן ואילך, קצרה הייתה דרכו אל הפוליטיקה ודווקא במפלגה שחרתה על דגלה שירות צבאי של חרדים, שראתה באי שירות צבאי שכזה, משום השתמטות של החרדים, ממילוי חובתם הבסיסית, למדינה.
ח"כ אלעזר שטרן, גם הוא, אינו מה שקרוי אזוב קיר מצוי, אלא "חריגותו" על-רקע שמרנותם של המפד"לניקים והחרד"לניקים, חבושי הכיפות הסרוגות, כמותו, בולטת - בולטת עד למאוד, מאוד. בהיות ח"כ אלעזר שטרן, אלוף בצה"ל וראש אגף כוח אדם, הוריד הוא רף הרישום הפלילי, הפוסל מועמדים לשירות ביטחון, מלשרת בצה"ל, כך שאיפשר הוא למשתמשים בסמים ובעלי רישום פלילי רחב יותר, להתגייס לשורות צה"ל. אלוף, אלעזר שטרן, התפרסם בהתבטאויותיו נגד מי שקיבלו פטור משירות צבאי, דוגמת אמנים מפורסמים ויצא חוצץ נגד האחוז הנמוך של תושבי העיר, תל אביב-יפו, אשר מתגייסים לשירות קרבי ומעדיפים לשרת בצבא, כ"ג'ובניקים".
אלוף, אלעזר שטרן, דרש מפקודיו לעשות שימוש, במסמכים הצבאיים, כאשר הוא זכה לביקורת, בעקבות החלטתו להדיח חייל בשם חננאל דיין, שזכה באות מצטיין נשיא המדינה וסירב ללחוץ ידו של הרמטכ"ל, דן חלוץ, עקב חלקו ביישום תוכנית ההינתקות. בהסכם פשרה שנחתם בין אלוף, אלעזר שטרן לחננאל דיין, נקבע שצה"ל - ולא אלוף, אלעזר שטרן - ישלם לחננאל דיין פיצויים בגובה של -.31,500 שקלים, דבר שהביא לנזיפה בשטרן, על-ידי הרמטכ"ל דאז, דן חלוץ.
אלוף, אלעזר שטרן, שינה מתכונת גיוס חיילי הנח"ל וכך גרם לפירוק המסגרת המחזיקה גרעינים בוגרים של תנועות הנוער. הוא הצהיר - לא פעם - כי בכוונתו לצמצם פעילותן של ישיבות ההסדר ולכן ביטל רוב המחלקות ההומוגניות של בני הישיבות בצה"ל, תוך שהוא הפך אותן למחלקות משולבות של בני ישיבות וחילוניים. מחלקת בני הישיבות בחטיבות הצנחנים וגולני, בוטלה על-ידו, אם כי הוא חזר בו, מהחלטה זו, בשנת 2008.
למרות שקרקע גידולו של ח"כ אלעזר שטרן, הינה מוסדות החינוך של הציונות הדתית, הרי זכה הוא לביקורת רבה, בקרב המתנחלים, בשל העובדה שהוא שירת כקצין בכיר בצה"ל, שנטל חלק בביצוע תוכנית ההינתקות. פעם אחת אף הותקף אלוף, אלעזר שטרן, בידי חרדים ודתיים-לאומיים, בבואו להתפלל בכותל. פעילותו הפרלמנטרית של ח"כ אלעזר שטרן, אינה דומה לפעילות הפרלמנטרית של חברי כנסת דתיים-לאומיים, מקרקע הגידול שלו, כאשר הוא פעל להעברת החלטת ממשלה לביצוע רפורמה במהלך הגיור בישראל וכן פועל הוא למתן כשרות, למסעדות שבהן האוכל כשר, אך הן פועלות, בשבת, תוך חילול שבת פומבי וגלוי.
אין כל ספק, כי השילוש של שלושת חברי הכנסת האורתודוכסים של תנועת יש עתיד - ככל שאמנם ייבחרו הם, כולם כאחד, לכנסת ה-20 - תשנה פני המפה הפוליטית-חקיקתית, המאפיינת חברי כנסת דתיים אורתודוכסיים, מבית מדרשה של המפד"ל, החרד"ל וכיום - מבית מדרשו של הבית היהודי. אין ספק, כי תחת פעילות מואצת בענייני התיישבות והתנחלות שתאפיין חברי הכנסת הדתיים של הליכוד והבית היהודי, תחל פעילות חקיקתית דתית, בענייני שעה של חברי הכנסת הדתיים-אורתודוכסיים, ממפלגת יש עתיד. פתע פתאום, יתגלה לציבור החילוני, כי שמירת מצוות, אינה - בהכרח - קשורה ליישוב ארץ ישראל וניתן לחוקק חקיקה דתית, שדבר וחצי דבר אין לה עם שטחים. ריבוי חברי כנסת דתיים-אורתודוכסיים, מסוג חברי הכנסת הדתיים של תנועת יש עתיד, רק יגביר הפלורליזם הדתי, בכנסת ויש לברך על כך.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  18/01/2015   |   עודכן:  18/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלופה הדתית האורתודוכסית שמציע לפיד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שטרן "אורטודוקסי" כמו שאני...
י ב ר " י  |  19/01/15 00:20
2
השלישיה המשוייכת לחרדים ...
צ'יפופו  |  19/01/15 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עמי דור-און
כנראה שבישראל היום מאמינים שהמטרה מקדשת את כול האמצעים כדי להפוך משאלת-לב לניצחון אלקטורלי
איציק וולף
ח"כ אלעזר שטרן מצטרף למפלגת יש עתיד וישובץ במקום ריאלי בבחירות לכנסת ה-20    חברי כנסת מיש עתיד מתמרמרים על שנדחקו עוד ממקומות ריאליים וקובלים: שמענו על הצטרפותו מהתקשורת
מחלקה ראשונה
ד"ר אסתר שניאורסון גרי
מעל 20 שנים ישראל אוכלת את הדייסה שבישל לנו השמאל עם הסכמי אוסלו הנפשעים. נכון, הם מעולם לא קיבלו סקירה כמו הילדים העזתים, כי זה לא מעניין את השמאל. נהפוך הוא - הם מצניעים זאת כדי לחפות על מעשי הרוצחים
עידן יוסף
המועצה לשלום הילד דורשת מיו"ר ועדת הבחירות לחקור שימוש שנעשה בילדים קטנים לתעמולת הבחירות של הליכוד    החוק אוסר שימוש בילדים בשידורי התעמולה    הליכוד: הסרטון כשר, אבל דלף בטעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il