X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל חייבת לעשות כול מה שניתן כדי לחסל את האיום הפוטנציאלי של הפעלת נשק כימי מצד ארגון טרור כמו חיזבאללה, אך האם אכן יופעל נגדנו?
▪  ▪  ▪
תומכים של חיזבאללה [צילום: AP]

גורמי המודיעין של ישראל מצוידים במידע מהימן על אודות היכולות הצבאיות של ארגון המחבלים חיזבאללה שאחת מהן היא שימוש בגזים מנטרלי-אדם או קטלניים. עובדה: ראש מחלקת מחקר באמ"ן תא"ל איתי ברון העומד בפני פרישה מצה"ל, חשף את קיומה של האפשרות הזו בראיון לחינמון ישראל היום ותיאר כך את מצב הדברים: "כוחות המשטר הסורי ממשיכים לעשות שימוש בנשק כימי.
בשאר אל-אסד הפעיל בשנה החולפת נשק כימי חריף – כגון כלור - נגד אזרחיו. לישראל נראה טבעי שנשק כימי כזה יעבור לידי חיזבאללה. המדובר בחומרים שבמינון נמוך הם מנטרלי-אדם, ובמינון גבוה הם הורגים". נוכח הדברים האלה ברור כי לכאורה קיימת אפשרות מסוכנת שנשק כימי כזה, או אף גרוע ממנו, יגיע לידי חיזבאללה ולוחמיו ישגרו אותו לעבר מטרות ישראליות.
על-פי פרסומים זרים ישראל עוסקת, ברמת סודיות גבוהה, בייצור מערכות לחימה מבוססות גזי עצבים קטלניים. את הסוד הזה העביר לרוסיה המרגל הישראלי מרקוס קלינגברג שהיה סגן המנהל של המכון הביולוגי בנס ציונה. מרוסיה לסוריה הייתה הדרך קצרה. ואם אומנם נכונה ההערכה שפרסם תא"ל ברון, סביר להניח שצמרת חיזבאללה מבינה היטב איזה עונש חמור צפוי לה במקרה של מתקפת גזים נגד ישראל.
בכל העולם מאמינים כי פרט לעובדה שישראל פיתחה גזי עצבים, היא המציאה וייצרה גם אמצעי לחימה המבוססים על נגיפי מגיפות כמו, למשל, אבעבועות שחורות ואנטרקס. לדעת מומחים ברור כי במקרה של תקיפת ישראל בגזי עצבים תשוגר למטרות חיזבאללה מהלומת-נגד נושאת מגיפות קטלניות.
אין חולק על תפיסת העולם שלפיה כל מדינה המבינה שעליה ליטול על עצמה את האחריות לשלומם ולביטחונם של אזרחיה, חייבת להיערך לקראת כול איום התקפי אפשרי מצד אויביה. לכן ברור, כי ישראל חייבת לעשות כול מה שניתן כדי לחסל את האיום הפוטנציאלי של הפעלת נשק כימי מצד ארגון טרור כמו חיזבאללה. אבל השאלה הרלוונטית בהקשר של האיום במתקפה כימית מן הצפון היא זו: האם אומנם יופעל נגדנו נשק כימי?
מי שלא יתפתה להילכד בשבי הפחדים שמנסים "יודעי-דבר" להמטיר על חיינו, וישקול בקור רוח ובהיגיון את כול המרכיבים של הפעלת נשק כימי נגד ישראל, כמו גם את יכולת התגובה הכימית-ביולוגית הישראלית, עשוי להגיע למסקנה מפתיעה-משהו: כלל לא בטוח שהאיום הזה יתממש וכי הפחדים מפני מוות המוני אינם אלא תוצאה של לוחמת הפחדה פסיכולוגית.
לפי מידע המגיע מסוכנויות מודיעין שונות בעולם המערבי סוריה התמקדה, מאז שנות השבעים של המאה הקודמת, בסיוע מומחים מאירן, בפיתוח שני "גזי עצבים". האחד - סארין והשני, חסר השם, המופיע תחת הכותרת VX. בשונה מן הסארין הנדיף, VX הוא גז עמיד. הגז הופק לראשונה בעולם בשנת 1952. אין לו ריח וצבע והוא נחשב לגז העצבים הקטלני בעולם. לאחר חשיפה אנושית לגז זה מערכות הגוף חדלות לפעול. באדם ממוצע תקרוסנה כול מערכות הגוף, (כלומר: מוות) בתוך דקות ולכול היותר עד חצי שעה מרגע החשיפה. פרט לכך, רוב המומחים בעולם מעריכים, כי בידי סוריה, ואולי גם בידי חיזבאללה, עשויים להימצא גם מאגרים של גז חרדל שאותו קיבלו מאירן.
הסורים לא הסתפקו בייצור חומרי ההרג הכימיים. הם השקיעו מאמץ ניכר ואמצעים לא מבוטלים בפיתוח יכולות להוביל את תכשירי הרצח האלה אל יעדי האויב. קרי: המורדים בשלטון משפחת אסד. תעשיית המוות הסורית פיתחה מספר יכולות התקפיות ברמה הטקטית שעלולות לזלוג לידי חיזבאללה לשימוש נגד ישראל. למשל: פגזים נושאי גז עצבים שאותם ניתן לשגר באמצעות תותחים המסוגלים להגיע לטווחים של כמעט 40 ק"מ.
למרות האיום הטמון בנשק הכימי ההתקפי, הרי על-פי פרסומים רבים בעולם עוסק המכון הישראלי בנס ציונה, המסונף למשרד ראש הממשלה, בפיתוח אמצעי הגנה מפני נשק ביולוגי וכימי. לכן סביר להניח ש"המוח היהודי" המציא אמצעי התגוננות כדי שבעת הצורך יוכלו למזער את נזקי ההתקפה של גזי עצבים וכי במועד הנכון יופעלו אמצעים אלה להגנת האוכלוסייה האזרחית. אבל ישראל כנראה מוכנה לא רק בתחום ההגנתי אלא גם בתחום ההתקפי. אם אומנם נכונים הפרסומים בעולם הרי ברור, כי ישראל פיתחה גם היא גזי עצבים, שאין התגוננות ידועה בפניהם, ועם זאת המציאה וייצרה נגיפי מגיפות עמידים, כמו, למשל, אבעבועות שחורות ואנטרקס.
מכול הטעמים האלה ברור, ככול הנראה, כי במקרה של תקיפת ישראל בגזי עצבים על-ידי לוחמיו של נסראללה, ישוגרו לעבר מטרות חיזבאללה בסוריה או בלבנון פגזים או טילים ישראלים נושאי גזים או מגיפות שיוכלו בקלות להגיע גם למערות הסתר ומנהרות הסער הכרויות בהרי לבנון.
את איום המוות הפוטנציאלי הזה מכירים הסורים היטב, וככול הנראה גם בני בריתם במחנות החיזבאללה שבלבנון ובמוסדות השלטון .ולכן סביר מאוד להניח כי למרות הימצאות מערכות הנשק המבוססות על גזים ממיתים והאימה שהם מטילים, הרי החשש ממתקפת-נגד ישראלית – יכול למנוע את התגשמות התרחיש של תקיפת ישראל בגזים שעל אפשרות מימושו רומז תא"ל תבין.

תאריך:  21/01/2015   |   עודכן:  21/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזבאללה ישתמש בנשק כימי נגד ישראל?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא לה-גזים
אהרון שחר  |  21/01/15 09:32
2
אפוקליפסה בכל מחיר...
רפי לאופרט  |  25/01/15 16:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
שימוש במילים הללו ייצג עבורי דברים אחרים, ובעיקר את העובדה שהדור החדש, כלומר הילדים שלנו, מתנהלים בין "בא לי" ו"לא בא לי". רוצה הכול או לא רוצה כלום
רון בריימן
"הכוכב" נשוא המאמר אינו סתם "מגדל השמיים" אלא SKY TOWER, ולא "מגדל השמיים תל אביב" אלא SKY TOWER TEL AVIV, כאילו שהלעז מקדם את המכירות במקום. מאיפה ההנחה השגויה והמקוממת הזו?!
יעקב עמר
במחשבי אני גוזר ושומר את הצהרות האדרנלין של כל הפוליטיקאים ולא רק של מרצ. ביום שלמחרת הבחירות אפסיק להתגעגע לעתיד ואחזור להיות נורמלי שיתגעגע רק לעבר. הדף השמור אצלי יהווה להערכתי הוכחה ניצחת לנזקיה האדירים של מחלת הבחירות של כל הפוליטיקאים שלנו
יפה רזיאל
החדשות הן שקניית רהיטים וחפצים לבית, אם מדובר בספה בודדת לסלון או בריהוט לחדר שינה, היא עניין מקצועי לחלוטין. החדשות הטובות - ההשקעה הכספית בשדרוג הבית משתלמת בהחלט וניכרת גם בחשבון הבנק בסוף התהליך
יהונתן קלינגר
האם הדמות הספרותית של ג'ורג' קלוני, אשר מופיעה בפרסומות, ראויה להגנת זכויות יוצרים? מתי מותר להעתיק דמות פיקטיבית בפרסומת?    בית המשפט עונה על השאלות בצורה מבריקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il