X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
דברי נשיאת בית המשפט העליון בטקס השבעת השופט אליקים רובינשטיין כמשנה לנשיאת בית המשפט והשופטת ענת ברון כשופטת בית המשפט העליון [א' בשבט תשע"ה, 21.01.2015]
▪  ▪  ▪
"רובינשטיין עילוי". נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור [צילום: פלאש 90]

אדוני נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, נשיאי בית המשפט העליון בעבר, השופטים מאיר שמגר, אהרן ברק, דורית ביניש ואשר גרוניס; המשנה לנשיאה רובינשטיין והשופטת ברון שהצהירו היום אמונים; חבריי שופטי בית המשפט העליון בהווה ובעבר; נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט יגאל פליטמן; היועץ המשפטי לממשלה, מר יהודה וינשטיין; חברי הוועדה לבחירת שופטים; מנהל בתי המשפט, בני משפחותיהם וקרוביהם של המשנה לנשיאה רובינשטיין והשופטת ברון, אורחים נכבדים.
בשבוע שחלף דיברתי בפומבי יותר משדיברתי ב-35 השנים שבהן אני יושבת על כס השיפוט. על כן בחרתי הפעם להקדיש את נאומי בעיקר לדברי ברכה למי שהצהירו היום אמונים בפני נשיא המדינה, המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופטת ענת ברון.
את השופט רובינשטיין אני מכירה למעלה מארבעים שנה. שנינו וגם השופט ג'ובראן בני אותו הגיל, ילידי שנת 1947. כשנצא לגמלאות יסתיים עידן בעלי תעודות הלידה של פלשתינה-א"י בבית המשפט.
ישבתי באותו חדר קטנטן במשרד המשפטים יחד עם מרים, רעייתו. דרכינו נפגשו לתקופה קצרה גם כשכיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בירושלים, ושוב הצטלבו דרכינו בבית המשפט העליון, וכל אותה העת שמרו משפחותינו על קשרי ידידות.
שמעתם בקצרה על התפקידים השונים שמילא המשנה לנשיאה עד כה - כל ימיו היה אליקים רובינשטיין עובד ציבור. תמיד, בכל תפקידיו המורכבים, הקפיד להיות משרת הציבור. הוא התגלמות הביטוי "יהודית ודמוקרטית". יהודי בכל הווייתו ואורחות חייו, המקפיד על שמירת הערכים הדמוקרטים. באורחות חייו כמו גם בכתיבתו העיונית ובפסיקתו הוא מראה כי לא זו בלבד שאין סתירה בין ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ובין ערכיה כמדינה דמוקרטית, אלא ששתי מערכות ערכים אלו משלימות זו את זו. זיקת גומלין קיימת ביניהן, והיא מייחדת את מדינת ישראל.
השופט רובינשטיין נתפס בעיניי מאז ומתמיד כעילוי. יש לו ניסיון וידע עצומים בתחומי דעת רבים. באופן מעורר השתאות הוא מסוגל לבצע במקביל כמה וכמה דברים; הוא איש רעים להתרועע, תמיד יש בפיו בדיחות, המפיגות את המתח, כשזה קיים.
המשנה לנשיאה הוא שופט מעולה, איש מצפון ורודף צדק. ישבנו יחד בהרכבים רבים. השופט רובינשטיין מחפש תמיד את דרך השלום והפשרה, ולרוב הוא גם מצליח. רעייתו והוא הם אנשי חסד המסייעים לבריות בסתר, בדרכים שונות ומגוונות. אני שמחה שאלי מונה עתה למשנה לנשיאה. הוא יהיה יד ימיני. ניסיונו העשיר בכל מנגנוני השלטון יהיה תרומה של ממש.
אלי יקירי - הרבה הצלחה, ושנים טובות לך ולכל היקר לך.
את השופטת ענת ברון הכרתי בעיקר דרך פסקי הדין המצוינים שלה, הרבה לפני שהכרתי אותה באופן אישי. פסקי הדין הם כרטיס הביקור היפה ביותר שיכול שופט להציג. פסקי הדין של השופטת ברון משקפים ידע רב ויכולת משפטית. השופטת ברון ידועה במתינותה, בסבלנות הרבה שלה, ביכולת הקשב שלה ובנועם הליכותיה.
את מצטרפת היום, ענת, יחד עם משפחתך, למשפחת שופטי בית המשפט העליון. אמנם, אנו לא מרבים להיפגש מחוץ לבית המשפט. כפי שתיווכחי מהר מאוד לדעת אנו כל הזמן שם ולא נותר לנו זמן פנוי. אך אנו משפחה חמה ומלוכדת, האחד בעד כולם וכולם בעד אחד. ברוכה הבאה, ענת.
מילה כללית לסיום: מדינת ישראל עומדת בפני תקופת בחירות. מהבית הזה, משכן נשיאי ישראל, אני קוראת לכל המתמודדות והמתמודדים ולכל יתר הנוגעים בדבר: נהגו זה עם זה בסובלנות ובכבוד הדדי. שמירת כבודם של המתמודדים, על-אף היריבויות, יש בה כדי להקרין על מערכת הבחירות כולה. במסכת אבות נאמר: 'איזהו מכובד? המכבד את הבריות'. ההקפדה על דרך ארץ ועל כבוד האדם היא מרכיב הכרחי בהליך הדמוקרטי, ששיאו הוא בהליך הבחירות. גם בתעמולת הבחירות אנו מצווים לשמור על כבוד האדם. יהיה יום הבחירות יום חגה של הדמוקרטיה הישראלית.

תאריך:  22/01/2015   |   עודכן:  22/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוא התגלמות הביטוי "יהודית ודמוקרטית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר גרוניס
דברי פרידה של נשיא בית המשפט העליון היוצא, אשר גרוניס [כ"ד בטבת תשע"ה, 15.01.2015]
מרים נאור
דברי פרידה של נשיאת בית המשפט העליון הנכנסת, מרים נאור, מהנשיא היוצא אשר גרוניס [כ"ד בטבת תשע"ה, 15.01.2015]
יהודה וינשטיין
נאומו של היועץ המשפטי לממשלה בטקס הפרידה מנשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס​ [כ"ד בטבת תשע"ה, 15.01.2015]
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בטקס האשכבה לארבעת הנרצחים בפיגוע הטרור ב"היפר כשר" בפריס [כ"ב בטבת תשע"ה, 13.01.2015]
ראובן ריבלין
הספד נשיא המדינה בלווית נרצחי הפיגוע בפריז [כ"ב בטבת תשע"ה, 13.01.2015]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il