X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיסמה "מושחתים נמאסתם" היא סיסמה נדושה, אך מעולם לא קרה שמפלגת שלטון, תבסס את מסע הבחירות שלה על שחיתות שלטונית, כי זה כמו שמפלגת העבודה תצא בקמפיין נגד עקרונות השמאל או שמפלגת הליכוד תצא בקמפיין נגד יסודות ימין
▪  ▪  ▪
להציל את המדינה [צילום: פלאש 90]

תכננו הרבה ולא הספיקו? אולי, הקדמת הבחירות קטעה להם את העשייה? הגיוני, פעלו במרץ לשינוי בעדיפויות? ייתכן, לא הגיעו להישגים כי דרכם נקטעה באמצע או בגלל שהם פשוט לא יוצלחים? מי יודע? - אך הסיסמה "מושחתים נמאסתם" שבמוקד מסע הבחירות של מפלגת שלטון אומרת אחת משתי חלופות:
  • אנחנו היינו שליטים מושחתים, והשלטון שזה עתה התפזר הוא מושחת, ולכן כאשר נחזור לשלטון נהיה שוב מושחתים.
  • הציבור מטומטם, רץ אחרי סיסמאות ולא שוקל באמת את צרכיו ביום הבחירות, הציבור עד כדי כך מטומטם עד שכאשר נגיד "מושחתים נמאסתם" אז החיוך, הכריזמה והג'לטין בשיער ישכנעו אותו שלנו לא היה חלק בזה, היינו בסביבה מושחתת ולא אמרנו מילה כי אכלנו תפוח אדמה חם.
ובקיצור, זו נבלה וזו טריפה או שהם ראשי המושחתים או שהם רואים עצמם כרועי עדר של שוטים (אנחנו).
אני רוצה להחזיר אותנו לשנת 2005, שנה בה אריק שרון כראש ממשלה ומנהיג הליכוד הוביל לתהליך ההינתקות, בנימין נתניהו ו"מורדי" הליכוד פעלו לסיכול התוכנית ואז קרו מספר אירועים מעניינים:
  • עם התפטרות נתניהו מתפקיד שר האוצר של ממשלת שרון באוגוסט 2005, הצביע טומי לפיד מנהיג שינוי בניגוד לעמדת מפלגתו למינוי אהוד אולמרט לתפקיד שר האוצר - הוא נימק זאת בחברות האישית ביניהם;
  • דן מרגלית ואמנון דנקנר, חבריו המוצהרים של אולמרט, תקפו באמצעות מעריב החל מיוני 2005 בעצמה רבה את מרכז הליכוד, את השחיתות בליכוד, הם תקפו בעיקר אותם גורמים אשר הקשו מאוד על אריק שרון, כלומר בפועל חיזקו דן מרגלית ואמנון דנקנר את אהוד אולמרט, ואת שרון, והחלישו את האופוזיציה במפלגה בראשות נתניהו, כבר אז היו דיבורים על אתרוגו של שרון והתעלמות המדיה ומערכת המשפט מהלחשושים על שחיתותו לכאורה עקב מדיניות שתאמה להנהגה השמאלית של ממלכת המדיה והפרקליטות;
  • בדצמבר 2005 אריק שרון הקים את קדימה והמשיך בכהונת ראש הממשלה מטעמה (ובסמוך לאחר-מכן שרון נכנס לנבצרות ואולמרט מילא את מקומו זמנית עד הבחירות);
  • בעידודם העיתונאי המסיבי של דן מרגלית ואמנון דנקנר במעריב, נבחר אהוד אולמרט לראשות הממשלה, עידוד נוסף היה התאפסותה של מפלגת שינוי אשר לטעמי לטומי לפיד היא חלק מאוד נכבד בה, ומעבר המנדטים למפלגת הבלון התורנית, קדימה (אשר תתאפס סופית במערכת הבחירות הקרובה, כל בלון ומועדו).
בעידודו של דן מרגלית נוצר חיבור בין אולמרט לבין אליעד שרגא מהעמותה לאיכות השלטון, דובר אז שאליעד שרגא ימונה לשר משפטים בממשלת אולמרט, ובסרטים ניתן לראות את אולמרט חותם טרם הבחירות של 2006 על אמנת איכות השלטון, ומקבל חותמת כשרות גם מהגוף שמסמל לרבים בציבור את האיכות שלטונית.
הפוך על הפוך, צדיק ורע לו רשע וטוב לו - והכל בזכות הכריזמה של אנשים והישיבה על ברזים אשר הובילה לבחירת ארכי מושחתים לצמרת שלטון בישראל.
ומה אנו יודעים היום, והיו כבר מספיק נתונים להסיק כבר אז, חיצי השחיתות עפו לכיוון ההפוך, לא ידוע לי על איש מהאופוזיציה במרכז הליכוד של אז שנדון לשש או שבע שנות מאסר, אך שני האנשים הבכירים של מנגנון אולמרט, אלה שרוּממו על-ידי עיתונאי הצמרת כאנשים זכים וטהורים נדונו לשש ושבע שנות מאסר בפועל בעבירות שחיתות.
קבוצת אנשים עם היד על הברז של המדיה, הפכה את המציאות על פניה, הפכה את יריביה הפוליטיים למושחתים על לא עוול בכפם, והפכה ארכי מושחתים לכשרים, תוך שהיא ממליכה אותם לראשי ממשלות.
ובהקשר הזה הטענה של דן מרגלית "טעיתי בו", נראית חיוורת, מצוצה מן האצבע, תירוץ של ילד בגנון, מי שטועה בין יום ללילה ולוקה באופן כל-כך קיצוני בשיקול הדעת, אסור לו לעסוק בנושאים עם השפעה מרובה ורחבה על אחרים. רק כך ניתן לשפוט את מסע הבחירות "מושחתים נמאסתם" על-ידי מפלגה שהייתה אחראית על קופת המדינה, על חינוך, הבריאות והרווחה, ייתכן שזה סתם עשן ערפל, זלזול עמוק באינטליגנציה של הציבור ולחלופין זו הודאה בפה מלא, על היותם חלק מרכזי באותה שחיתות שלטונית נטענת.

תאריך:  01/02/2015   |   עודכן:  01/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצילו את המדינה ממני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השלמת הסרטים שנשמטו
ה.א  |  1/02/15 11:08
2
ומה שכחנו?
אהרון שחר  |  1/02/15 16:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
יורם דורי
השלכות של עיסוקים שונים, סאגות של בחירות וסדר יום לאומי; מי מבטא את הדברים הנכונים ומי פעל נכון לקראת הבחירות הקרובות?
עידן יוסף
האם בישראל פועלות מספר עמותות העוברות על חוק מימון מפלגות, תוך שאותן מפלגות מפעילות את הקמפיין הפוליטי של V15 שנועד להחליף את השלטון בישראל? ועדת הבחירות המרכזית תידרש להכריע
אהוד פרלסמן
השוואה בין תוצאות הסקרים שנערכו לפני חודש על-ידי חמישה מכוני סקרים, לתוצאות הסקרים האחרונים שנערכו על-ידי מכונים אלה, מובילה למסקנה שהשינויים הינם מזעריים ובלתי משמעותיים
ציפורה בראבי
סאגת אלי אוחנה הסתיימה בניצחון של אוחנה. הוא פרש מן המרוץ והשאיר לנו את הדי הקולות הרעים ההם, היהירים והמכוערים
עו"ד יוסי דר
האם גם זוהיר בהלול, שצורף לרשימת מפלגת המחנה הציוני, ישיר את התקווה בעיניים בורקות    האם הוא יצביע למפלגת המחנה הציוני?
רשימות נוספות
הסקרים: גדולות מתחזקות, בינוניות נחלשות  /  עידן יוסף
הרב טאו: אין לי עסק עם מפלגת יחד  /  עידן יוסף
נסים זאב נפלט מרשימת ש"ס לכנסת  /  עידן יוסף
הגוש הערבי החדש - ישולב בממשלת הרצוג?   /  עמי דור-און
עלו על הגל  /  ציפי לידר
הטור של פריצי  /  אברהם פריד (פריצי)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il