X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ההסכם הגרוע של אובמה עם אירן יוביל אותנו למלחמת עולם שלישית, כמו שההסכם הגרוע של צ'מברליין עם היטלר הוביל למלחמת העולם השנייה?
▪  ▪  ▪
אירן. הסכם שיוביל למלחמה? [צילום: AP]

קיים דמיון בין העבר ובין מה שמתרחש בעשור האחרון, הן ביחס לנוף הפוליטי בארה"ב והן באשר למצב הפוליטי שבו אנו מוצאים את עצמנו כאן בישראל.
בהיסטוריה המוקדמת של ארצות-הברית, שתי המפלגות - הדמוקרטית והרפובליקנית - היו פרו-אמריקניות. בשתיהן, טובת המדינה עמדה בראש מעייניהן - הדמוקרטים מהזווית השמאל-ליברלית, והרפובליקנים מהזווית היותר שמרנית.
מצב זה השתנה עקב התזוזה של המפלגה הדמוקרטית כל כך שמאלה, עד שהיא בקושי - לפחות כמפלגה - יכולה להיחשב כתומכת במדינה שאותה היא לכאורה מייצגת.
מבחינות רבות זהו עכשיו גם המצב הפוליטי בישראל במפלגות המובילות: העבודה והליכוד. נראה כי מפלגת העבודה - בהנהגתם של יצחק הרצוג וציפי לבני - הבינה זאת כשניסתה להסוות את התרחקותה ממנהיגיה בעבר בכנותה את האיחוד עם מפלגתה של לבני "המחנה הציוני". הם הרי יודעים, גם בינם לבין עצמם, שלפטריוטיות הפרו-ישראלית, או לציונות הוותיקה של תנועת העבודה מהסוג שאפיין את גולדה מאיר או אפילו את יצחק רבין לא נותר זכר.
אין זה סוד שרבין עצמו מעולם לא האמין במדינה פלשתינית עצמאית ולא פעל להקמתה, יהיו אשר יהיו הטענות הנגועות בחוסר יושר והציטוטים שאמיתותם מפוקפקת שיוחסו לו לאחר מותו, כתמיכה בעמדות הפוסט-ציוניות של חברים במפלגתו ושל אידיאולוגים שהיו ממוקמים שמאלה ממנו. ראש הממשלה שיוצג שלא כהלכה אף כינה את הסכמי אוסלו (שלא כללו הקמה של מדינה פלשתינית אלא רק שלטון עצמי פלשתיני-ערבי) "הממזר שאולצתי לקבל".
אוניברסליות כוזבת
כמו באמריקה, כך בישראל, המפלגה הדמוקרטית והסוציאליסטים של "העבודה" זזו כל כך שמאלה, עד שהם מסכנים את בטחונן ואת רווחתם של המדינות שאבותיהם סייעו בהקמתן.
בעוד שמגמה הרסנית זו מבחינה לאומית היא נחלתם של הדמוקרטים בארה"ב מזה זמן, נראה כי רק עתה כמה חברי המפלגה הדמוקרטית מן השמרניים יותר מתחילים להתעורר. בהנהגתו של הנשיא ברק אובמה, יועצתו לכל נושא ואלרי ג'ארט, ומקורבים בעלי נטייה שמאלית מובהקת, הפכה המפלגה הדמוקרטית לאוניברסליסטית-סוציאליסטית "שוחרת טוב" לכולם. כפועל יוצא מהשקפה שמאלית גלובלית זו, מעדיפה המפלגה גם מעדיפה את המדינות המאיימות על ארה"ב (למשל אירן, קובה ואחרות) על פני ידידותיה, או כפי שניסח זאת אובמה במפורש בנאום קהיר שלו בראשית תקופת כהונתו כנשיא: אימוץ יחס בלתי מפלה כלפי מדינות האיסלאם.
גישה זו באה לאחרונה לידי ביטוי קבל עם ועולם נוכח מחויבותו הבלתי מתפשרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו להגן על ביטחון עמו מפני האיום האיסלאמי שמציבה תאוות הכוח האירנית, המתבטאת לא רק בפיתוח פצצה גרעינית, אלא גם בהשפעתה הגוברת של טהרן, באמצעות האיסלאם הרדיקלי, על לבנון, סוריה, תימן ועוד.
עמדה בלתי מתפשרת זו נגד האויבים האיסלאמיסטיים - המאיימים לא רק על ישראל שאותה הם מכנים "רק" "השטן הקטן", אלא על שלומה ובטחונה של ארה"ב - "השטן הגדול" - מנוגדת ניגוד גמור למנטליות או לפילוסופיה הגלובלית של אלה המאיישים כיום את הבית הלבן.
לכן אפוא טוב הדבר, לא רק לבטחונה של ישראל, אלא גם לזה של אמריקה, שנתניהו הוזמן לדבר בפני שני בתי-הקונגרס האמריקני בעניין המאיים על שתי המדינות.
כצפוי, הביקורת הראשונה והחריפה ביותר להזמנה זו לדבר בפני המנהיגות של ארה"ב באה מן השמאל, הן בישראל והן בארה"ב. וכאן עולות נקודות הדמיון:
כמו שהאידיאולוגים הבריטים שהיו בנויים מאותו חומר אידיאולוגי התייצבו מאחורי מאמציו של צ'ימברליין להגיע להסכם עם היטלר נוכח האיומים של גרמניה במינכן, כך גם המנהיגות הנוכחית של הבית הלבן שואפת להגיע להסכם שהוא באותה מידה חסר ערך עם המולות של אירן.
בהגיבו לקבלת הפנים החמה שבה קידמו בריטים פתאים ותמימים את ההסכם של צ'ימברליין עם היטלר (שעליו הכריז צ'מברליין כי באמצעותו הביא "שלום בזמננו") - אותו היטלר שהכריז בגלוי (כמו האיותאללה של אירן) על מטרתו להשמיד את העם היהודי - אמר וינסטון צ'רצ'יל (עוד לפני שהתמנה לראש ממשלה) לפרלמנט: "ניצבה בפנינו ברירה בין בושה למלחמה - בחרנו בבושה אך נקבל מלחמה".
כיום אנו יודעים, כפי שהבריטים עצמם למדו מהר מאוד על בשרם, כי האמונה בדף נייר שעליו כתוב הסכם חלש ושקרי הביאה את מלחמת העולם השנייה, שתבעה למעלה מ-50 מיליון קורבנות, 6 מהם יהודים. האם היה בשעתו מנהיג יהודי אירופי כלשהו מסרב להזמנתו של חבר הפרלמנט צ'רצ'יל לדבר בפני הפרלמנט הבריטי ולהזהירו מפני ההשלכות החמורות שתהיינה לאמון שהם נותנים בהיטלר, כמו שדורשים השמאל הישראלי והשמאל הפוסט-אמריקני מנתניהו ביחס לקונגרס? האם היה מנהיג כזה מחמיץ הזדמנות כזו להציל את יהודי אירופה מקטסטרופה ודאית?
איזה נזק יכול להיגרם מכך שיו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינאר מזמין מנהיג יהודי כמו בנימין נתניהו לסייע בהבטחת בנייתו של רוב בשני בתי הקונגרס משתי המפלגות שיחסום הסכם כוזב ומסוכן בין ארה"ב ואירן, שעלול לעלות בחייהם של מיליוני אמריקנים?
תודה לאל שלפחות יש רוב המאמץ את השקפותיו של צ'רצ'יל בשני בתי הקונגרס האמריקני המוכן להקשיב לנתניהו, לפני שאובמה - כמו צ'ימברליין בזמנו - יסכן עוד יותר את עמו ואת ישראל בנסיונותיו להיכנע לתכתיבים המרושעים של העריצים ההיטלראים של זמננו.

פורסם במקור במגזין מראה
הכותב הוא מנהל המרכז הבינלאומי של נוצרים ציונים
תאריך:  01/02/2015   |   עודכן:  01/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמאל - השוואות בלתי מחמיאות
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אדוני
שמ  |  1/02/15 14:01
2
איפה כולם
אהרון שחר  |  1/02/15 16:15
 
- כי המדענים מושחתים מפני שגם
סניל  |  1/02/15 20:07
 
- המדע קשור
לנושא זה  |  2/02/15 06:15
 
- המדע קובע את תפיסת המציאות
אהרון שחר  |  2/02/15 08:00
 
- רוב מוחלט
של המדענים  |  2/02/15 12:31
3
תגיד לא שמת לב במקרה שככל
חוזה בכוכבים  |  1/02/15 17:07
4
מקווה שנתניהו ינאם על זה
דן ה  |  1/02/15 17:39
5
בלי רווחה אין ישראל.
הימין הוא חולני.  |  2/02/15 00:54
6
בלי רווחה אין ישראל.
הימין הוא חולני.  |  2/02/15 00:54
7
זו מדיניותו הרשמית של בזזינסקי
כבר משנת 1997  |  2/02/15 05:06
8
כולנו ביבי
משה סמואלסון  |  2/02/15 06:12
9
נוצרי-ציוני כותב כאן מאמר מלא
חומר לימוד לשמאל  |  2/02/15 14:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
מדוע רק עכשיו הוא נזכר לפטר את החוטא ולא את קודמיו? יש לבטל את תשלומי הפנסיה התקציבית וכן להוריד את הקצין בדרגה. כמו-כן יכולה המשטרה לתבוע ממנו תשלום עקב פגיעה במוניטין שלה
שמעון זיו
בנט, שההצלחה עלתה לו לראש, לא חשב פעמיים על צעדיו. ואז באה פארסת אלי אוחנה. נפתלי לא היה ער לתגובות הקשות להן יזכה ולכן עשה זאת ברגל גסה. התוצאות - צניחה בסקרים
רפי לאופרט
אנטישמיות בשילוב עם התפשטות האיסלאם הפונדמנטליסטי באירופה, יוצרות הזדמנות פז לעידוד עליית יהודים לישראל. מציאות כזו אינה חזון נפרץ וישראל חייבת לראותה שעת כושר, אולי בלתי חוזרת, לפרויקט לאומי אדיר ממדים של עליית יהודים וקליטתם בארץ. אם תנוצל שעת כושר זו, היא עשויה לספק לישראל את שעת הכושר לביסוס הדמוגרפי-יהודי של אוכלוסייתה
מוטי היינריך
חלוקה בלתי פוסקת של מתנות למגזרים נבחרים שעלותן מוסווית ואינה מיידית    יש הפתרון, אך ספק אם הפוליטיקאים שהגיעו למעמדם בזכות מומחיותם בקומבינות ונהנים מהעיוות הקיים - יאמצו אותו
יובל ברנדשטטר
עדיף להתעלם מאלה העושים את הונם משנאת ישראל, ולהכין את הקליטה ההמונית של המפחדים לביתם החדש, בארצם של יהודה המכבי ודבורה הנביאה. לא כי כאן יוכלו להתחבא במקרר יותר טוב, אלא כי כאן יוכלו להילחם ביחד עם אחיהם בחיה האיסלאמו-נאצית, ואף לנצח
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
בדרך לפילוג  /  עידן כהן
אין סוריה, אין הסכם  /  מרדכי קידר
העולם הערבי מסרב להסתכל במראה  /  מנשה שאול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il