X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות ובסימן שאלה: ציפי לבני גברת ניקיון? חילוּן הבית היהודי מה זה אומר? מיהו העורב העירום בבית המחוקקים? תשמעו סיפור: מה הקשר בין צעיר ניגרי, דרוזית ו... חרדים? מינוּף רגשות כיצד? ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
ציפי לבני. גב' ניקיון?! [צילום: AP]

גברת ניקיון?
זו לא רק שפת הביבי(ם) של ציפי לבני, המכוּנה 'גב' ניקיון', בתוכנית מצב האומה, ואשר נהנתה במשך כשנתיים ממנעמי שלטונו של נתניהו כשרת משפטים. זה לא רק הכינוי 'מושחת' שהטיחה לעבר יצחק הרצוג, ששמר על זכות השתיקה בעמותות ברק הזכורות לשימצה, ועתה למען הכיסאולוגיה חוגגת איתו זוגיות פוליטית במחנה הציוני. וזה לא רק המעבר בין ארבע מפלגות מאותה סיבה (ציפיYOU 4 כבר אמרנו?).
מעבר לכך, שכראשת מפלגת קדימה הגדולה בימיה הטובים, לא הצליחה לבני להרכיב ממשלה, יש לזכור כי היא עמדה בראשות מפלגה המושחתת ביותר בתולדות המדינה, שחלק מחבריה ישבו על ספסל הנאשמים, וחלקם אף בילו מאחורי סורג ובריח (שר האוצר הירשזון כמשל, והסאגה המשפטית הבלתי נגמרת של אולמרט).
מהפך תפיסתי
אין ספק ששיבוצה של איילת שקד במפלגת הבית היהודי הייתה יריית פתיחה, וסנונית שבישרה על פתיחת המפלגה למועמדים חילונים.
אך מעבר לכך, דומה שמדובר במהפך תפיסתי שלילי של המפלגה, ובכך טמונה הסכנה. אם בעבר תפיסת היסוד שהנחתה את המפלגה בגלגולה הקודם, מפד"ל, הייתה תורת ישראל לעם ישראל בארץ ישראל - ומכאן הדאגה של חבריה לחקיקה בתחום הצביון היהודי של המדינה - הרי עתה, בראשות בנט, סדר הערכים התהפך.
במקום לתת קדימוּת עליונה לתורת ישראל, שמכוחה יונקים שאר הערכים - עם ישראל וארץ ישראל - המפלגה הימנית הציבה בראשה את ארץ ישראל, על חשבון תורת ישראל, שאותה דחקה לפינה. וזו עובדה מצערת מאוד. אז מה הפלא שהמפלגה נחשבת לליכוד ב'?
עם זאת, יש להתנחם בכך שציבור המצביעים לפריימריז אמר את דברו, ובניגוד לראש הישראלי הפרוע של יו"ר המפלגה שפתח אותה לכל דורש - מחילוני, דרך משורר יהודי שלא מל את בניו, ועד לדרוזים ומוסלמים - העניק למפלגה את צביונה התורני, שאינו מבייש את שם המפלגה "הבית היהודי" והפירמה שלה.
העורב הוא עירום
מכירים את המשל על העורב, שנמאס לו מצבעו השחור, והחליט לגנוב נוצות צבעוניות מצפרים אחרות ולהדביקן לגופו. לבסוף נשרו הנוצות מגופו, והתגלה שהעורב הוא עירום?
לציבור, כידוע, יש זיכרון קצר. דומה שאת עוּבדה זו מנצל היטב יאיר לפיד, שהוא שיאן הקרדיטים המדומים, המנכס לעצמו ולמפלגתו הישגים משרים וח"כים אחרים, ותחת כל מיקרופון רענן מתהדר בנוצות לא לו.
זאת החל מהורדת הגרעון על-ידי שר האוצר לשעבר, יובל שטייניץ, דרך מיזמים תקציביים של יעקב ליצמן במשרד הבריאות, ועד הרחבת הנגישות לנכים במבני ציבור של אילן גילאון. אפילו תוכנית הדגל של לפיד, מע"מ 0, הועלתה בפניו על-ידי ליצמן וח"כ אריאל, אך למרבה האירוניה נשללה על ידו מחוסר תקציב.
אם לא די בכך, העלאת שיעור התעסוקה של החרדים היא תהליך דינמי מואץ שהחל בזכות הקמת המכללות ועמותות העבודה החרדיות, הרבה לפני כהונתו של לפיד כשר אוצר. אך זה לא מונע ממנו לזקוף את ההישג לזכותו. לעומת זאת, חוק הגיוס, שלפיד מתפאר בו, הביא, כצפוי, לירידה בשיעורי הגיוס החרדי.
יתרה מכך, לפיד ומפלגתו ערכו מדי פעם מסיבות נהנתנות בזבזניות ומתוקשרות איך לא, על חשבון הקופה הציבורית. בנוסף, נודע ששר החינוך, שי פירון, שיווק לעיתונות כתבות תדמית של משרדו בכסף מלא מכיסנו, במסווה של כתבה רגילה. ואחרי כל זה לפיד, המאשים את כל המפלגות בשחיתות, מתהדר בטוהר השלטון? די לדמגוגיה!
הניגרי הנדיב
בתודעה הישראלית, ובמיוחד בקהילת הגולשים באינטרנט, הניגרים מתקשרים בדואר האלקטרוני עם העוקץ הניגרי הזכור לשימצה, אשר מהווה פתיון לעסק כלכלי מבטיח, כביכול, בתמורה להפקדת מקדמה נדיבה בידם מחשבון הבנק של האזרחים, המבטיח את שליטתם בו.
לכן נעים לדעת שיש גם ניגרים אחרים עשירים ומשכילים, בעלי תארים אקדמיים, דוגמת סמית' - אזרח עולם פילנתרופי, אשר ההתנדבות זורמת אצלו בגנים המשפחתיים ועבורו 'לתת זה לקבל' זו לא עוד סיסמה אלא מציאות יומיומית שהוא חי ונושם אותה. כל הכבוד!
זהו אפוא סיפור הצלה מופלא, המקשר בין צעיר ניגרי, שתרם כליה לדרוזית ישראלית ועמותת 'מתנת חיים', לתרומת כליות, המתווכת ביניהם. בדומה לעמותות חרדיות אחרות, היא מעניקה שירות שוויוני לכל דורש, ללא הבדל דת, עדה ולאום. ובכך מצילה חיי אדם. המציאות עולה על כל דמיון כבר אמרנו?
שליטה ברגשות
לא סוד הוא שכל הרגשות, גם השליליים, הם לגיטימיים ועשויים לשמש כמנוף לצמיחה אישית. השאלה היא הדרך שבה הם מנותבים. לשם כך דרושה גם מוּדעות וכן שיתוף אחרים ברגשות, דבר המגביר את השליטה בהם, באופן שאנו נשלוט ברגשות, ולא הם ישלטו בנו.
למרבה הצער ראינו שרגשות קיצוניים, ובפרט כעס וקנאה, ללא מוּדעות, שיתוף אחרים, טיפול ושליטה בהם, הובילו לא אחת לרצח במשפחה ובחברה. לכן קיומם חייב להדליק נורה אדומה בקרב בני זוג, המשפחה וגורמי רווחה לטיפול בהם כדי למנוע תוצאות קטלניות.
פסוקו
הסלמה באיסלאם הקיצוני במילה אחת: אסלמה
ברוך מרזל הצטרף למפלגת 'יחד': נכס צאן מרזל
שולה זקן שוחררה לביתה מהכלא: הַגידו קן לזקן
מפלגת תקומה: יש"עתיד
שאבס הפרו - פלשתיני התפטר מוועדת החקירה של 'צוק איתן': שאבס שלום!
פרשת הבקבוקים של אשת ראש הממשלה: יצאה שרה מהבקבוק
הפגנת המיליון בפריס: השורה התחתונה - ביבי בשורה הראשונה!
מדעי האקלים: קוריוגרפיה

תאריך:  05/02/2015   |   עודכן:  05/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדבש והעוקץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מיסיז קלין
אהרון שחר  |  5/02/15 11:36
 
- מלבני עד פסוקו
ציפי לידר  |  8/02/15 15:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
"הלא אתם עם כובש בישראל, עליכם תת לישמעאל ובי דבקו נאמני - לי קדו ואחריי הלכו כסומא בארובה, אני היונה... חוצץ אחר מי שכנפיי מקצץ, מהרו ועשו, פן תאחרו"
אברהם הללי
בראש-חודש סיוון, חודש וחצי לאחר צאתם ממצרים, מגיעים בני-ישראל אל מרגלות הר סיני. התובנה כי הם עומדים לקבל את התורה, יוצרת רוח טובה בעם. חנייתם היא "כאיש אחד ובלב אחד" והם נכונים לקבל את ההנחיות לקראת קבלת התורה
עו"ד ענת שביט
רעידת אדמה בעולם המיסים: לראשונה - בית המשפט מתיר קיזוז חלקי של הפסדים לאחור. זאת בניגוד לדין שהיה מקובל עד כה, אשר קבע כי הפסדים שנוצרו בשנה מסוימת יקוזזו כנגד רווחים שנוצרו באותה שנה או בשנים הבאות לאחריה
עו"ד חיים שטנגר
ההוצאות האחרונות להורג של בני הערובה היפנים הן חלק ממהלך של דאעש שנועד להחזירו לתודעה הציבורית ולייצר לו לפחות מראית עין של ארגון מנצח. למרות התבוסות בשדה הקרב, ארגון זה לא חוסל עד כה וככל הנראה לא יחוסל גם בעתיד הקרוב
יוסף אורן
הדואר העברי החליט כי הספר העברי דומה לכל מוצר מסחרי אחר כאשר קבע למשלוחו תמחיר מטורף כזה שבהכרח ייקר אותו לרוכש הספר העברי, שכיום רכישתו התמתנה מאוד גם מסיבה נוספת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il