X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועת "האחים המוסלמים" מהווה אופוזיציה מסוכנת מאוד לנשיא מצרים א-סיסי והיא פועלת באמצעים מדיניים ובמעשי אלימות כדי למוטט את משטרו התנועה תומכת בטרור של דאעש בצפון סיני ואחראית להפצת סדרה של הקלטות של הנשיא א-סיסי כדי לחבל ביחסיו עם מדינות המפרץ
▪  ▪  ▪
האחים המוסלמים. אופוזיציה מסוכנת [צילום: AP]

תנועת "האחים המוסלמים במצרים הוצאה לפני כמה חודשים מחוץ לחוק ביוזמתו של הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי.
עשרות ממנהיגיה ובראשם השיח' יוסף קרדאווי נמלטו מהמדינה, רובם לקטר וחלקם האחר לטורקיה.
בבנקים בקטר מחזיקה ההנהגה של "האחים המוסלמים" סכומי כסף גדולים למימון פעולות התנועה, שלטונות מצרים טוענים כי הכספים האלה משמשים למימון פעילות טרור בתוך מצרים ודרשו מקטר לתפוס את הכספים האלה, עד כה קטר לא נענתה לבקשת מצרים למרות ההודעה על הפיוס בין שתי המדינות.
מקורות ערביים בקטר אומרים כי שלטונות קטר מתייחסים לבקשה המצרית הזו כ "קו אדום" שאין בכוונתם לחצות.
מאז הוצאתה מחוץ לחוק פועלת תנועת "האחים המוסלמים" נגד שלטונו של הגנרל סיסי כשבקרע מתנהל בבית משפט מצרי משפטו של הנשיא המודח מחמד מורסי מהמנהיגים הבולטים של התנועה במצרים.
"האחים המוסלמים" מכנים את שלטון א-סיסי במילה "מהפיכה (אנקלאב-בערבית)" ואת הנשיא סיסי בכינוי "שופך הדמים" (א-ספאח-בערבית).
יום ה-25 בינואר, יום השנה הרביעי למהפכת "האביב הערבי" במצרים נחשב להצלחה ביטחונית של השלטון החדש במצרים אשר הצליח למנוע שורה של מעשים שתכננו "האחים המוסלמים" כדי לערער את יציבותה של מצרים כולל שימוש בנשק חם ומטעני חבלה.
כוחות הביטחון המצרים עצרו 516 פעילים של התנועה ובהם גם את אלה שעשו פיגועים נגד כוחות המשטרה וחיבלו במתקנים חיוניים במדינה.
אולם, תנועת " האחים המוסלמים" איננה מתכוונת להשלים עם צעדיו של הנשיא א-סיסי נגדה והיא פועלת למען הפלת שלטונו באמצעים צבאיים ומדיניים.
מיד לאחר שנכשלה בשטח ביום ה-25 בינואר בניסיונה להתסיס את האוכלוסייה נגד השלטון החדש, הכריזה התנועה כי "השלב הבא שלה הוא מעבר לשימוש בכוח לאחר שהושלמו ההכנות לכך".
גורמי הביטחון המצריים טוענים כי למעשה הקימה התנועה, שהייתה עד כה תנועה פוליטית, זרוע צבאית שתפעל בכוח נגד השלטון המצרי בראשותו של הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי.
מצרים נמצאת בתקופה רגישה מבחינה פנימית, השלטון החדש רק החל בצעדיו הראשונים והוא נערך לנסות ולשקם את מצרים מבחינה כלכלית. במסגרת זו הכריז הנשיא א-סיסי על פרויקט ענק של שיקום תעלת סואץ ובחודש הבא תתכנס בשרם א-שיח' ועידה כלכלית גדולה כדי לעודד השקעות בינלאומיות במדינה.
במקביל להתמודדות עם תנועת "האחים המוסלמים" מנהל הנשיא א-סיסי מלחמת חורמה בחצי האי סיני בתופעת טרור איסלאמי קיצוני של ארגון "אנצאר בית אלמקדס" הפועל כשלוחה של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אשר הצליח לעשות, בין היתר, שני פיגועים גדולים נגד כוחות הצבא המצרי בצפון סיני ב-23 באוקטובר 2014 וב-29 ינואר 2015.
בפיגוע ב-29 באוקטובר 2015 שבו נהרגו 33 חיילים מצרים הוא קיבל סיוע מבצעי ולוגיסטי מתנועת חמאס ברצועת עזה דבר שגרר סנקציות של הנשיא המצרי א-סיסי נגד תנועת חמאס והקמת אזור חיץ גדול לאורך הגבול בין רצועת עזה לסיני.
רשת "אלערביה" שידרה ב-30 בינואר תוכנית הנקראת "תעשיית המוות" שבה דיווחה על תמיכת תנועת "האחים המוסלמים" בפעולות הטרור האחרונות של ארגון "אנצאר בית אלמקדס" נגד חיילי הצבא המצרי בצפון סיני.
בתוכנית גם הוצג סרטון וידאו של מנהיג אל-קאעדה, השיח' איימן אלזוואהירי שסיפר כי אוסאמה בן-לאדן היה חבר בתנועת "האחים המוסלמים" ואף נפגש באפגניסטן עם מצטפא משהור, "המדריך הכללי" של התנועה.
ב-30 בינואר פרסמה תנועת "האחים המוסלמים" באתר האינטרנט שלה גילוי דעת על הנעשה בחצי האי סיני שבו תקפה את פעולות הצבא המצרי בצפון סיני נגד התשתית של ארגון "אנצאר בית אלמקדס" שכללו לדבריה "מעשי הרג, שריפה, הריסת ערים וגירוש תושבים".
בהודעה נאמר כי הפתרון למצב הוא "החזרת הצבא המצרי למחנות שלו, החזרת הזכויות לתושבים בסיני והעמדה לדין והענשה של כל שופכי הדמים".
הודעת תנועת "האחים המוסלמים"
ביום שלישי ה-27 בינואר פרסמה תנועת "האחים המוסלמים" באתר האינטרנט שלה איגרת תחת הכותרת "פרש המהפכה" שקראה לכל תומכיה להבין כי "אנחנו בשלב חדש שבו אנו קוראים לכל שחבוי בכוחנו כדי להבין את משמעות הג'יהאד ולהכין את עצמנו ואת נשותינו וילדינו ובנותינו וכל מי שהלך עמנו בדרך שלנו, לג'יהאד ארוך ללא פשרות שבו נבקש את בתי השהידים".
ההודעה ציינה את חסן אלבנא, מייסד תנועת "האחים המוסלמים" שהקים "קבוצות צופים" שהצטיינו במשמעת גבוהה וכושר גופני והכין את "גדודי הג'יהאד" שאותם שלח לפלשתין להילחם ביהודים, ואת המדריך הכללי השני של התנועה, חסן אלהצ'יבי, שהקים את יחידות "המשטר המיוחד" להתיש את הכובשים הבריטיים.
ההודעה ציטטה מובאות רבות של חסן אלבנא הנוגעות להכנת הכוח הנפשי והגופני. כמו-כן הביאה את המובאה הבאה: "האומה שמכינה היטב את תעשיית המוות ויודעת כיצד למות מוות מכובד, אללה עוזר לה בחיים יקרים בעולם הזה ובתענוגות נצחיים בעולם הבא... הכינו עצמכם לפעולה גדולה שתעניק לכם את החיים... ועשו למען המוות המכובד כדי שתזכו לאושר מלא ואללה ייתן לנו ולכם את כבוד המוות למענו".
פעילות "האחים המוסלמים" ביום ה-25 בינואר
ביום ה-25 בינואר צוין במצרים יום השנה הרביעי למהפכת "האביב הערבי".
במהלך התפרעויות אלימות שהיו בצפון קהיר ובדמיוט באזור הדלתא של הנילוס נהרגו 20 בני אדם, שניים מהם שוטרים, ועשרות נפצעו.
משרד הפנים המצרי טוען כי תנועת "האחים המוסלמים " התסיסה את הרחוב המצרי לביצוע מעשי אלימות בסיועו של מנהיג " האחים המוסלמים" השיח' יוסף קרדאווי שאף פרסם באתר "יו טיוב" שני סרטונים הקוראים למעשי אלימות ביום זה.
על-פי הדיווחים באמצעי התקשורת המצרים, הפעילה תנועת "האחים המוסלמים" קבוצות אלימות הנקראות "העונש המהפכני" אשר הציתו את ביתו של קצין שהואשם בעינוי עצורים של התנועה בבית הכלא וגנרטורים ועמודי מתח גבוה, וכן סגרו כבישים במחוזות שונים במצרים.
משרד הפנים המצרי הודיע כי נלכדו פעילים של "האחים המוסלמים" שנשאו נשק ופתחו בירי באזורים בקהיר ואלכסנדריה כדי לערער את הביטחון והיציבות.
דובר משרד הפנים המצרי הגנרל עבד אללטיף מסר כי באלכסנדריה נלכדה חוליה מסוכנת שמנתה עשרה מפעילי "האחים המוסלמים" ופעלה תחת השם "חוליית המוות".
ברשות חברי החוליה נתפסו כלי נשק, תחמושת ומטעני חבלה והם הודו בביצוע פיגועי ירי נגד יחידות המשטרה המצרית.
כמו-כן הונחו במקומות שונים מטעני חבלה מאולתרים, חלקם מטעני דמה, במקומות ציבור ומתקנים חיוניים כדי ליצור בהלה ואנדרלמוסיה.
פרסום פסק הלכה המתיר את דמו של א-סיסי
מה שמדאיג כעת את שלטונות מצרים הינו פסק הלכה שפרסם אחד ממנהיגי "האחים המוסלמים" הקורא לרצוח את חברי ההנהגה המצרית ובראשם את הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי.
את פסק ההלכה פרסם השיח' סלאמה עבד אלקווי, הדובר לשעבר של משרד ההקדשים במצרים השוהה בטורקיה ביחד עם עוד כמה מראשי התנועה שנמלטו ממצרים לקטר ואח"כ מצאו מחסה בטורקיה.
בטורקיה גם נמצא הבסיס הקדמי של תנועת חמאס שהיא תנועת הבת של "האחים המוסלמים".
בהופעה בערוץ הטלוויזיה "אל-שרק" המשדר מטורקיה והמזוהה עם תנועת " האחים המוסלמים", פרסם השיח' אלקווי פסק הלכה שבו קרא להרוג את הנשיא א-סיסי בטענה שהוא אחראי לפעולות הרג במצרים לאחר הפלתו של הנשיא מחמד מורסי.
בפסק ההלכה נאמר: " כל מי שיהרוג את הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי וכל המנהיגים שעמו, הרי שזה ביקוש חסדו של אללה, כל מי שייהרג תוך כדי כך, הוא שהיד אצל אללה".
השלטון המצרי מיהר לגייס חכמי דת מטעמו שיגנו את פסק ההלכה הזה.
ד"ר יאסר ברהאמי גינה באתר האינטרנט שלו הנקרא " אני הסלפי" את פסק ההלכה ושאל: "האם שמעת בעצמך או באמצעות עדים את הנשיא א-סיסי מורה לבצע מעשי הרג או אונס כפי שאתה טוען?"
השיח' עלי עבד אלהאדי, מחכמי הדת של אלאזהר, אמר לעיתון "אלקודס אלערבי" ב-15 בינואר כי השיח אלקווי שפרסם את פסק ההלכה הינו כופר ומשתייך לפורשים מהאיסלאם ( ח'ווארג'-בערבית) וכי אין לתפוס אותו בדבריו.
תנועת "האחים המוסלמים" מנסה לסכסך בין מצרים לקטר
מותו של מלך סעודיה עבדאללה בן עבד אלעזיז הביא להקפאת הפיוס בין מצרים לקטר לאחר שהוסכם, בתיווך סעודי, על "רגיעה תקשורתית" בין שתי המדינות והפסקת ההסתה נגד מצרים בערוץ אל-ג'זירה המשודר מקטר.
באחרונה התחדשה ההסתה הארסית נגד מצרים בעיתונות הכתובה של קטר ובערוץ אל-ג'זירה כאילו הפיוס מעולם לא היה.
מצרים מאשימה את תנועת "האחים המוסלמים", שהוצאה מחוץ לחוק במצרים, כי היא עומדת מאחורי מסע ההסתה החדש נגדה.
המתיחות המחודשת בין מצרים לקטר היא כבר מעבר להסתה האנטי מצרית באמצעי התקשורת, שר החוץ המצרי סאמח שוכרי, עזב שלשום את האולם בכינוס הביטחוני במינכן כששר החוץ הקטרי ח'אלד עטיה החל לנאום וכעת מתברר כי השתתפותה של קטר בוועידה הכלכלית הגדולה בשארם א-שיח' בחודש הבא איננה מובטחת כלל.
מדובר בוועידה חשובה מאוד לשיקום הכלכלה של מצרים שאמורות להשתתף בה יותר מ-120 מדינות. מצרים תנסה לגייס בוועידה זו סכום של יותר מ10 מיליארד דולר.
במרכז מסע ההסתה החדש של "האחים המוסלמים" נגד מצרים עומדת הדלפה של הקלטות של שיחות של הנשיא המצרי א-סיסי, בזמן ששימש כשר ההגנה, עם מנהל לשכתו עבאס כאמל ועם הרמטכ"ל מחמוד חיג'אזי שבהן הוא מביע זלזול בסעודיה ובמדינות הפרץ ואומר כי "יש להן אוצרות של כסף " והן "מעין מדינות".
לא ברור עד כה אם מדובר בהקלטות אותנטיות או בזיוף ומהו מקור ההדלפה, אולם ערוץ הטלוויזיה "מכמלין" המקורב לתנועת "האחים המוסלמים" החל לשדר באינטנסיביות את ההקלטות בסיוע פעיל של ערוץ אל-ג'זירה שגיבה אותן בראיונות עם מנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים אחרי הדחת הנשיא מורסי.
נשיא מצרים א-סיסי קיים, בעקבות פרסום ההקלטות, סבב טלפוני עם מלך סעודיה החדש סלמאן בן עבד אלעזיז, עם אמיר כווית צבאח אל אחמד, מלך בחריין חמד בן עיסא ועם יורש העצר של אבו דאבי השיח' מחמד בן זאיד.
לא ידוע מה נאמר בשיחות עימם אולם בכמה מאמצעי התקשורת הערבים נמסר כי מלך סעודיה הבטיח כי לא ישתנו היחסים בין סעודיה למצרים.
לעומת זאת טוענים כמה מראשי תנועת "האחים המוסלמים" כי המלך הסעודי החדש ישנה את מדינות קודמו כלפי מצרים וישפר את הקשרים עם תנועתם.
טורקיה משמשת כפלטפורמה של "האחים המוסלמים" להסתה נגד מצרים
העיתון הטורקי הנפוץ "הורייאט", פרסם ב-7 בפברואר כתבה המתארת כיצד מאפשרת טורקיה לשלושה ערוצי לוין בשפה הערבית ("אלשרק", "ראבעה" ו "מצר אלאן" ) המזוהים עם תנועת "האחים המוסלמים" לשדר משטחה שידורים ובהם קריאות מוות לאנשי הצבא והמשטרה במצרים.
על-פי הדיווח, הערוצים האלה גם שידרו איומים לאזרחים זרים השוהים במצרים ודרשו מהם לעזוב את המדינה לפני כינוס הוועידה הכלכלית הדולה בשארם א-שיח' ב-13 בחודש הבא.
עוד דווח בכתבה כי מנהיגי "האחים המוסלמים" השוהים באיסטנבול, הגבירו את פעילותם נגד מצרים לאור ההערכה שלהם כי צפוי שינוי גדול בעולם הערבי לאחר מותו של מלך סעודיה עבדאללה בן עבד אלעזיז.
רשת "אלג'זירה" התומכת ב"אחים המוסלמים" ממשיכה במתקפה
גורמים מצרים טוענים כי למרות שרשת "אלג'זירה" המשדרת מדוחא, ביטלה את שידורי הערוץ המיוחד "מצר ישיר" שהסית נגד שלטון א-סיסי ותמך בתנועת "האחים המוסלמים", בפועל לא השתנה השיח התקשורתי והמתקפות על מצרים בשידורי הרשת נמשכות.
לטענתם, הערוץ הפועל כעת הנקרא " אל-ג'זירה עאמה (הכללי-בערבית) נוקט באותו הסגנון של הערוץ שבוטל, הוא מכפיש את מצרים ומסקר בהרחבה את פעילות תנועת "האחים המוסלמים".
פעילות הסתה של "האחים המוסלמים" מארה"ב ואירופה נגד מצרים
תנועת "האחים המוסלמים" ארגנה פעילות בארה"ב ומספר מדינות באירופה נגד השלטון המצרי הנוכחי באמצעות גוף הנקרא "האיחוד העולמי של המצריים בחוץ לארץ " בהנהגת "האחים המוסלמים" בלונדון.
על-פי מקורות באירופה הגוף הזה ארגן פעילות הסתה בעצרות וכנסים שהתקיימו לקראת ה-25 בינואר בניו ג'רזי שבארה"ב ובדיסילדורף שבגרמניה.
פעילות מדינית של "האחים המוסלמים" בארה"ב נגד משטר סיסי
במישור המדיני פועלת תנועת "האחים המוסלמים" נגד משטרו של א-סיסי באמצעות מגוון של פעילויות בארצות הברית שכן ממשל אובמה מתייחס אליה כתנועה פוליטית לגיטימית ואינו מגביל את פעילותה ותנועות חבריה.
רק בימים האחרונים נמסר כי התנועה מתכוונת להקים שלוחה של המפלגה בשיקגו.
משלחת של גוף הנקרא "המועצה המהפכנית" שהקימו "האחים המוסלמים" בטורקיה נפגשה ב27 בינואר שם נציגים של מחלקת המדינה בוושינגטון, היא כללה את ווליד אלשוראבי מתומכי "האחים המוסלמים" שנמלט ממצרים ומהא עזאם יו"ר המועצה.
עימם השתתפו בפגישה נציגם מטעם הפרלמנט של "האחים המוסלמים" בטורקיה, ג'מאל שחמאת, חבר מועצת השורא ועבד אלמג'יד אלדרדירי הדובר לשעבר של מפלגת "החופש והצדק" במצרים".
במהלך שהותם בארה"ב הם נפגשו גם עם חברי קונגרס ובית הנבחרים.
במרכז הפגישות עמד המצב במצרים, הם מתחו ביקורת קשה על שלטונו של א-סיסי וביקשו מארצות הברית שתפעל החזרתם לזירה הפוליטית באמצעות קריאה פומבית למשטר המצרי.
כמו-כן נפגשו נציגים של "האחים המוסלמים" עם נציגי ארגון human rights watch ומסרו להם חומר רב על הפרות זכויות האדם במצרים.
על-פי מקורות שונים, הפגישות עם פוליטיקאים אמריקנים נועדו לשכנע אותם להפסיק את הסיוע הצבאי והכלכלי למצרים.
הם ניסו לצייר תמונה שבמצרים מתרחשת "מלחמת אזרחים והשמדה המונית".
בפגישה עם נציגי מרכז קרטר, ניסו נציגי "האחים המוסלמים" ליצור זיקה בין הסיוע האמריקני למצרים ובין הדרישה לשחרר מהכלא המצרי את פעילי התנועה שנעצרו מאז עליית א-סיסי לשלטון.
כמו-כן הם נפגשו עם קית' הארבר, השגריר האמריקני במועצת זכויות האדם של האו"ם כדי לדון במצב זכויות האדם במצרים.

תאריך:  13/02/2015   |   עודכן:  13/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האחים המוסלמים פועלים להפלת שלטון א-סיסי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הדו"ח
שמ  |  14/02/15 10:47
2
תמיד מהנה לקרוא אותך  ל"ת
ב.ל  |  14/02/15 17:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ד"ר שאול ברטל
הסיכום המשותף של פעולות ההתנגדות בכל האתרים, הן של חמאס והן של הג'יהאד האיסלאמי, מעיד על התחזקות הקשר בין ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, לד"ר רמצ'אן שלח, ראש ארגון הג'יהאד האיסלאמי. מי שעומדת מאחורי הקשר המשותף בין שני הארגונים היא אירן
מנשה שאול
"אם מוחמד יצווה עלי להכריז על היהדות והנצרות ככפירה, הייתי כופר במוחמד", מכריז המופתי הסורי, ובאותה נשימה הוא מעודד את התוקפנות של חיזבאללה נגד ישראל
עופר וולפסון
הכריזו על מועצת נשיאות זמנית המורכבת מחמישה חברים המוטלים עם הקמת ממשלת טכנוקרט ולפזר את הפרלמנט
טל בן דור
הרציחות ונסיונות הרצח החוזרים ונשנים שבהם התנסינו ברחבי יישובינו וכבישינו, לא הביאו לשינוי תודעתי עמוק בהקשר לתגובה הרצויה והראויה כלפי ארגוני הטרור, מנהיגיו ותומכיו באשר הם, כמו גם כלפי המנהיגים ודעת הקהל העולמית
יוני בן-מנחם
אירן הכינה סרט על נביא האיסלאם מוחמד והדבר מעורר התנגדות עזה בעולם האיסלאם הסוני    במצרים רואים בסרט חלק מניסיונה של אירן להפיץ את השיעה במצרים
רשימות נוספות
חמושים פרצו בירי לתוך מלון בטריפולי  /  איציק וולף
כוחות סורים הרגו עשרות ליד דמשק  /  עופר וולפסון
8 חיילים לבנונים נהרגו על גבול סוריה  /  עופר וולפסון
לא רק המלחמה שלה  /  יורם שוייצר
חצי האי סיני והטרור של החמאס  /  יוני בן-מנחם
אין סוריה, אין הסכם  /  מרדכי קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il