בימים אלו פירסם החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, באמצעות מינהל הרכש הממשלתי שבחשב הכללי בראשות אבי דור, מכרז להפרטת מערך הרכש והאחזקה של מרבית כלי הרכב הממשלתיים, למעט קבוצות רכב ייעודיות כגון: רכבים ממוגני ירי, אופנועים, אוטובוסים, משאיות וכיו"ב.
במשרד האוצר מציינים, כי עבודת ההכנה למכרז המורכב ארכה למעלה משנה, כאשר בשלב הראשון בוצע ניתוח עלויות מעמיק של כל מרכיבי ההוצאה במערכת הקיימת שבה מבוצע רכש כלי הרכב לרבות תחזוקתם ומכירתם על-ידי המדינה עצמה. עלויות אלו כללו כוח אדם, רכש, תחזוקה, ביטוח ותקורות.
בשלב השני בוצע אפיון לאלטרנטיבה, קרי, התאמת מבנה העלויות הנוכחי למבנה הפתרון העתידי תוך ביצוע השוואות וניתוחי כדאיות.
באוצר אומרים, כי המכרז ייערך במתכונת של מכרז מקוון דינמי בו יידרשו המשתתפים להציע בזמן אמת את הצעותיהם ברשת האינטרנט. חברות הליסינג יידרשו להתחרות על מספר סלים כאשר כל סל יכיל קבוצה של רכבים. הגשת ההצעות למכרז הדינאמי צפויה להתקיים במהלך חודש אוקטובר.
במכרז זה הובאו בחשבון מספר גורמים המבדילים את המדינה מהשוק הפרטי וזאת בכדי לחסוך בעלויות בתחום ובכלל זה הוחלט על מתן מקדמה בשווי של עד 70% מערך הרכב, שתאפשר חסכון מימוני לנוכח מחיר ההון של המדינה הנמוך ממחיר ההון של חברת הליסינג וכן משולבת במכרז התחרות על שיעור המע"מ האפקטיבי של כל חברה (לא כל רכיבי ההצעה חייבים במע"מ ועל כן גם בנושא זה ניתן להשיג הנחה).
בחשב הכללי הוכן אומדן לעלות ההפעלה הקיימת היום במינהל הרכב הממשלתי שיהווה נקודת יחוס שאליה יושוו תוצאות המכרז. אם התוצאה במכרז תהיה גבוהה מהאומדן פירוש הדבר כי שיטת הליסינג התפעולי אינה מביאה לחסכון ולפיכך, יימשך ניהול צי הרכב הממשלתי במתכונתו הנוכחית.
האחריות על ניהול הממשקים לחברות הליסינג ותפעול קבוצות הרכבים הייעודיים שלא נכללו במכרז תישאר בידי מינהל הרכב הממשלתי שעובר בחודשים האחרונים רפורמה מבנית להתאמתו לעידן החדש ולשיטות הניהול המתקדמות במגזר הפרטי.