נשיא התאחדות המלונות בישראל תוקף היום (יום ב', 28.8.06) את ממשלת ישראל, על שהיא לא עושה די על-מנת להחזיר את התיירות לישראל.
לדבריו, לאחר המלחמה היה צריך לצאת במסע שיווק של ישראל בעולם. "רק פעולה נמרצת של הממשלה בתחום, על-מנת להראות שהשקט והביטחון חזר לאזור תחזיר את 2 מיליון התיירים שאנחנו כל כך זקוקים להם כאן באזור", אמר גונן.
ממשרד התיירות נמסר בתגובה, כי "הכנת תוכנית השיווק ל'יום שאחרי' החלה עוד בטרם הסתיימה הלחימה בצפון, במטרה לצאת בקמפיין באירופה ובצפון אמריקה ולקדם את השיווק גם באמצעות פעולות שיווק של לשכות המשרד בחו"ל".
עוד נמסר, כי המשרד ערוך ומוכן להתחיל בתוכנית השיווק שגובשה. במשרד התיירות מציינים כי ליציאה בקמפיין בטווח המיידי ולהיקף הפעילות השיווקית שתעשה יש חלק חשוב ומכריע בשמירה על שווקי התיירות הקיימים ובהחזרת ישראל לשווקים החשובים לתעשיית התיירות.
על-מנת לבצע את התוכנית ולהשיג את המטרה המצוינת לעיל, הוגשה פנייה תקציבית בסך של עשרות מיליוני ש"ח למשרד האוצר, שטרם אושרה ונדונה כרגע בין המשרדים.
יצוין, כי במקביל לפעילות המשרד בתחום התיירות הנכנסת, החל המשרד בקמפיין לעידוד תיירות הפנים בצפון בעיתונות הכתובה, ברדיו ובאינטרנט, קמפיין שיורחב בהמשך לאמצעי תקשורת ופרסום נוספים.