X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק בית המשפט העליון כי הדירות במרינה הרצליה ישמשו לנופש בלבד מי שרכש דירה אחרי שנת 99' לא יוכל להשתמש בדירה לצורכי מגורים
▪  ▪  ▪
ברק. לא למגורים

בית המשפט העליון החליט (יום ה', 7.12.06) לדחות את ערעורם של האחים עופר ואחרים על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שהורה כי הדירות במתחם המרינה בהרצליה ייועדו ל"אזור תיירות ונופש", ולכן אסור לשווק דירות באזור זה כדירות מגורים. כל מי שרכש את הדירות לאחר שנת 99' ייאלץ להשכירן לפרק זמן של שנה, או למכרן ליחידה מלונאית.
פסק הדין התקבל פה אחד על-ידי הנשיא, השופט (בדימ.) אהרן ברק, והשופטים אליעזר ריבלין ואילה פרוקצ'יה, שגם כתבה את פסק הדין.
פרויקט המרינה נועד לשמש מוקד תיירותי ואתר נופש ובילוי לתועלת כלל הציבור. המרינה נועדה להיבנות במימון גורמים פרטיים בתמורה לזכויות בנייה שתינתנה להם במתחם. על מתחם המרינה חלה תוכנית המתאר הארצית האוסרת בנייה במרחק של 100 מטרים לפחות מקו המים. המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה להקים את המרינה וניתנה הקלה ביחס לאיסור בנייה עד 100 מטר מקו המים.
יוזמת העתירה המינהלית הייתה החברה להגנת הטבע, והיא הוגשה נגד ועדות התכנון ו-8 חברות בנייה ומשרד התיירות. החברה להגנת הטבע טענה, כי אזור תיירות ונופש כולל מלונות ומתקני נופש, אולם שימוש למגורים רגילים הינו אסור על-פי התוכניות. לטענתה, במקום לא נבנה אף מלון או מלון דירות, ותכונותיהן של הדירות למגורים שנבנו אינן תואמות להגדרת דירת נופש.
בית המשפט המחוזי החליט לקבל את טענותיה של החברה להגנת הטבע. הוא הגיע למסקנה כי השימוש למגורים אינו בגדר השימושים המותרים במרינה, וכי הוא חורג מתוכנית המתאר הארצית האוסרת על שימוש למגורים במקום. לגבי הדירות שנבנו קבע בית המשפט כי הן יהיו חלק ממאגר דירות להשכרה מלונאית, כפי שיוסדר בחוזי הרכישה של הדירות, וזאת לפרק זמן מינימלי מידי שנה. אשר לאלה שרכשו דירות נופש טרם פרסום פסק הדין, נקבע כי על הוועדה המקומית לנהוג גמישות יתירה בתנאי ההשכרה שיחולו עליהם, כדי לצמצם עד למינימום את הפגיעה.
החברות מצידן ערערו על פסק הדין, כשהן מוחות על השיהוי בהגשת העתירה, שכן מאמצע שנת 1997, החלו הפרסומים על שיווק הדירות כדירות מגורים, אולם רק ב-31.7.98 התלוננה לראשונה בפני יושב-ראש הוועדה המקומית. דבר זה פגע גם, לדבריהם, בעיקרון ההסתמכות של הרוכשים. בנוסף, טענו החברות כי יש בהחלטה פגיעה בקניינן, וכי לא הוגן לשנות את הפרשנות למושג "דירות נופש". לפי האחים עופר לא היה מקום להסיק שדירות נופש אינן מיועדות למגורים, וכי רשויות התכנון מנועות כיום מלהציג פרשנות חדשה למונח "דירות נופש" נוכח התנהגותן לאורך כל הליכי התכנון והרישוי.
בית המשפט העליון, כאמור, החליט לדחות את הערעורים, בהסברו כי ראוי לאמץ את עיקרי פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, ואת עקרונות הסעד שקבע, כמשקפים את הדין החל על העניין ואת המוצא הראוי במערכת הנתונים המורכבת שנוצרה בשטח. לדברי השופטים, עיקרי הסעד שנקבע מהווים איזון ראוי בין החובה לכבד את החוק ולאכוף את נורמות התכנון בשטח, לבין הצורך להתחשב באינטרסים של צדדים שלישיים שנוצרו בינתיים והראויים להתחשבות מידתית, תוך מתן משקל מסוים גם לשיהוי שבפתיחת ההליך מבחינת שטחן הפיסי של הדירות, וזכויות קונים שנרכשו קודם למתן פסק הדין בהליך הראשון.
לפיכך הוחלט כי יש מקום למתן סעד הצהרתי לפיו השימוש למגורים רגילים בתחומי המרינה אינו חוקי, וכי הדירות שנבנו ונבנות, למעט אלה שנרכשו על-ידי קונים לפני מתן פסק הדין בהליך הראשון ביום 9.12.99, צריכות לעמוד לשימושו של הציבור הרחב לצרכי נופש. לפי בית המשפט, הדרכים למימוש ייעוד זה עשויות להיות מגוונות, וכל שימוש שישיג באופן אמיתי את המטרה, יענה על התכלית הראויה. מבין קשת האפשרויות. בים הפתרונות האפשריים ניתן למכור לבעלים פרטיים אשר תוטל עליהם החובה להעמיד את דירותיהם להשכרה לציבור לפרקי זמן מינימליים בכל שנה. הרעיון הטמון באופציה זו הוא כי הבעלים הפרטיים ישתמשו, הם עצמם, בדירות לצורכי נופש לפרקי זמן קצובים בשנה, וביתרת התקופות ישכירו את הדירות לנופשים, וייהנו מתמורה כספית בגין העמדת דירותיהם לשימוש הציבור. אפשרות אחרת היא, שהיזמים ימכרו מאגר של יחידות דיור לגורם אחד אשר יעמידן מטעמו להשכרה לציבור לצרכי נופש לכל ימות השנה.

יעל גרמן: מדובר בהישג גדול מאוד לאיכות הסביבה

תאריך:  08/12/2006   |   עודכן:  27/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדירות במרינה הרצליה אסורות למכירה למגורים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
דיור עוקף עליון
התפרן  |  8/12/06 17:20
2
אהרון ברק בפנסיה. למה הוא עוד עובד?
מומחה לדבק מגע  |  8/12/06 19:09
3
לשופטת העליון לשעבר יש שם דירה מ לפני 99 וזה מסביר הכל ל"ת
כנופיית פושעים  |  8/12/06 22:01
 
- "שופטת בית משפט עליון"
אזרח רגיל  |  9/12/06 07:13
4
לכל שופט יש 3 חודשי כתיבה אחרי שהוא פורש
אליהו ו  |  9/12/06 10:30
5
הכתבה לא אומרת אמת
אליהו ו  |  9/12/06 10:33
6
אלי לנדאו חברו של שרון דאג שבעלי ההון יעשו מהר עוד יותר הון ואיפשר ל"ת
הקמת מגורים במרינה  |  9/12/06 13:00
7
במגדלי חוף הכרמל יש דירות מדהימות על המים
חוף הכרמל  |  9/12/06 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תשקיע, עם שותף מקומי, 3 מיליון אירו ברכישת המגרש, בדרך לשדה התעופה
עידן יוסף
ייאספו עדויות מאסירים שישודרו על מסכים    יישמרו הפריטים האותנטיים    נח פלוג, נשיא אושוויץ הבינלאומי ויו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל: "גם לאחר השינויים תישמר האותנטיות של המקום"
רונן ליבוביץ
רה"מ הפלשתיני הנייה, הכריז באוניברסיטת טהרן כי ממשלת החמאס לא תכיר לעולם בישראל    שני ח"כים - טיבי ושטייניץ התייחסו לבקשת Nfc לדבריו    טיבי: "התבטאות לא מפתיעה"    שטייניץ: "לצאת למבצע כדוגמת חומת מגן"
אור מרינגר
בית הדין הרבני בנתניה החליט לאסור ל-30 יום אישה שהתפרעה בעת דיון בנושא מזונות    האישה הכתה את בעלה, משכה בשערו וגידפה את הדיינים    נשיאת בית המשפט העליון החליטה לשחרר אותה בנימוק כי לא קיבלה אזהרה טרם ההחלטה על מאסרה
יהונתן דחוח-הלוי
ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר האלוף (מיל.) עוזי דיין אומר בתדרוך סגור לדיפלומטים זרים, כי ישראל לבדה לא תוכל להרתיע את אירן מהשגת יכולת גרעינית - לדבריו, שנת 2007 תהיה שנת אל-חזור בכל הקשור ליכולת הפיתוח הגרעינית של אירן - בהקשר הפלשתיני הוא סבור, כי ללא הכרעת החמאס לא ניתן לדבר על שיקום ההרתעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il