X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל חברת טבע בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס": "תור הזהב של הגלובליזציה של חברות ישראליות עדיין לפנינו"
▪  ▪  ▪
[צילום: עידן שבתאי]

"תור הזהב של הגלובליזציה של חברות ישראליות נמצא עדיין לפנינו, ואני אומר את זה מניסיון רב בגלובליזציה, לאחר שטבע הובילה את התהליך של גלובליזציה של חברות ישראליות שיוצאות החוצה לעולם", כך אמר היום מנכ"ל טבע, ישראל מקוב, בדיון בוועידת ישראל לעסקים בנושא התחרות העולמית. מקוב העריך כי גם בזירה הגלובלית וגם בישראל "בשלו התנאים להאצת התהליך של גלובליזציה של חברות ישראליות".
לדבריו, התנאים בשלו היות וכיום אין צורך בשוק מקומי גדול לצורך השגת יתרונות של מסה קריטית בתחומי ייצור ושיווק ויש נגישות טובה יותר למימון. מקוב הוסיף כי חברות מבצעות היום גלובליזציה לאחר שהשכילו לפתח חדשנות ויזמות בתוך תהליך הגלובליזציה, לא רק בתחום הטכנולוגי, אלא בניהול הייצור ובשימוש ביתרונות של מדינות שונות בעולם. למשל, ביצוע העיצוב באיטליה, הייצור בטייוואן וההרכבה באירלנד.
"נוקיה, בובות ברבי וטבע - עושות את זה", אמר מקוב. אנחנו יכולים להתחיל לייצר חומר בסין, להמשיך בהודו ולסיים בישראל. לעשות את הפיתוח בקנדה, לייצר באירופה ולמכור בארה"ב. החדשנות בניהול וביזמות העסקית הופכים למשתני מפתח בזירה הגלובלית". מקוב הוסיף כי טבע הכניסה למהלך הגלובליזציה "תחכום גדול מאוד", לאחר שתחום הפרמצבטיקה הגנרית לא היה מתוחכם בארגונו הגלובלי. טבע, אמר, חיברה את היתרונות על פני הגלובוס.
"בגלל התחכום העסקי שהכנסנו למקום לא מתוחכם, הגענו למעמד של חברה מובילה בשוק הגלובלי. היום כל השחקנים רצים אחרינו ומנסים ללמוד מה עשינו". עוד ציין כי חברות כדלתא גליל, נס טכנולוגיות וחברות ייצוא שירותים ישראליות מביאות גם הן תחכום עסקי לתחום הגלובלי.
מקוב טען, כי המכשול העיקרי בגלובליזציה של חברות ישראליות, שבו נכשלים רוב תהליכי הגלובליזציה, הוא הגישור על תרבויות. לדבריו, טבע התגברה על כך בשל כך שהכניסה תרבות כוללת הנקראת TEVA WAY, ומכך שבשום מדינה לא ניסתה "לעשות ישראליזציה של החברות הנרכשות", אלא חיברה אותן אל טבע והשאירה בהן הנהלות מקומיות.
מקוב הוסיף כי חשוב מאוד שחברות ישראליות לא יתפתו להוציא את מטה הנהלותיהן מישראל. שכן, לדבריו, אם יעבירו את מטה טבע לארה"ב, כל סגנון הניהול היה משתנה".
לדבריו, חברות ישראליות, מעדיפות, בטעות לרכוש עוד ועוד חברות קטנות, אף שהן מבזבזות משאב במחסור של כוחות ניהוליים, שכן האנרגיה שמוציאים על קליטת חברה קטנה או גדולה - כמעט זהה. האסטרטגיה מאפשרת לא להיבהל מהמספרים הגדולים.
גם ה"הריצה מסטארט-אפ לאקזיט מהיר", גורס מקוב, "היא טעות פטאלית. לכן, אמר, כי הוא שמח לראות יותר מנהלים שמוכנים להתמודד עם האתגר הקריטי של החברה, אשר לדבריו אינו הפיתוח אלא הפיכתה לחברה תעשייתית גדולה וגלובלית במקום להובילה לאקזיט. מקוב העריך, כי עקב האצת קצב הגלובליזציה, חברות ישראליות גדולות יוכלו לפרוץ את מחסום הגלובליזציה בקצב מהיר יותר מזה שטבע התקדמה בו".

תאריך:  10/12/2006   |   עודכן:  11/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חברות ישראליות מעדיפות בטעות לרכוש עוד ועוד חברות קטנות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אור מרינגר
יואב שמחי, שמתמודד לראשות הסתדרות העובדים הלאומית, טוען בפני בית המשפט כי ועדת הבחירות של ההסתדרות נוקטת במהלכים שערורייתיים שנוקטים בחוסר שוויון    מההסתדרות משיבים שטעוניו חסרי כל בסיס
הדר פרבר
אשתו של סוכן הק.ג.ב שהורעל למוות בראיון לתקשורת הבריטית מספרת על הימים האחרונים לקראת מותו של בעלה
אור מרינגר
שופט בית המשפט המחוזי הורה לחברת "אלמור" לאסוף את כל מוצרי הלכה מתוצרתה, שדומים מאוד ללכה שמשווקת "יעקבי"
הדר פרבר
בנאומו השבועי קרא ללבנונים לפעול לטובת ההרמוניה במדינה
הדר פרבר
במאמר בבטאון החמאס 'אל-רסאלה', אשר תורגם על-ידי מכון ממר"י, שיבח עבד אל-לטיף אל-קאנוע את ההתנגדות כאמצעי לשחרור פלשתין "מן הים עד הנהר" וקרא לבצע פיגועי התאבדות בלב ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il