X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העיר רשמה הפסד של מעל 600 אלף לינות תיירים ההפסד בחישוב הארצי מסתכם בכ-2 מיליון לינות תיירים ו-2,000 משרות עובדים במלונות בתיירות הפנים נשבר שיא בלינות הישראלים
▪  ▪  ▪
[צילום: רון פלד]
טבריה, התרוקנה ממבקרים

ירושלים היא העיר שהפסידה את המספר הגדול ביותר של לינות תיירים עקב המלחמה בצפון. עיר הבירה של ישראל רשמה הפסד של מעל 600 אלף לינות תיירים. כך עולה מנתוני אגף הכלכלה של התאחדות המלונות בישראל.
מנתוני ההתאחדות עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמו בירושלים כ-1.4 מיליון לינות תיירים, גידול של 47% בהשוואה ל-2005. לעומת זאת, במחצית השנייה של השנה נרשמו כ-925 אלף לינות, ירידה של 21% בהשוואה ל-2005. סך לינות התיירים הסתכם בכ-2.3 מיליון, זאת בהשוואה לצפי של 3.2 מיליון לינות.
פגיעה קשה וכואבת ספגה גם העיר טבריה. בעקבות המלחמה רשמה העיר הפסד של כמעט 190 אלף לינות תיירים. מנתוני ההתאחדות עולה כי במחצית הראשונה של השנה רשמה העיר גידול של 96% במספר הלינות לעומת 2005. לעומת זאת, במחצית השנייה של השנה נרשמה ירידה של 39% במספר הלינות בהשוואה ל-2005. סך לינות התיירים הסתכם ב-398 אלף, זאת בהשוואה לצפי של 585 אלף לינות.
טבריה סבלה מירידות חדשות גם בתיירות הפנים. מנתוני ההתאחדות עולה כי בחודשי המלחמה נגרעו מטבריה כ-112 אלף לינות ישראלים צפויות. לכן ההפסד הכולל של הלינות בטבריה בתיירות נכנסת ובתיירות פנים מסתכם בכ-300 אלף לינות.
ההפסד בחישוב ארצי מגיע ל-2 מיליון לינות תיירים ואובדן של 2,000 משרות עובדים במלונות.

בשנת 2006: נשבר שיא בתיירות הפנים

לינות הישראלים הסתכמו בשנת 2006 בכ-12.4 מיליון, מדובר בשבירת השיא הקודם משנת 2005, שהסתכם בכ-12.3 מיליון לינות.
במחצית הראשונה של השנה הסתכם מספר לינות הישראלים בכ-5.2 מיליון, גידול של 1% בהשוואה ל-2005. גם במחצית השנייה של השנה חל גידול של 1% בסך לינות הישראלים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2005, והן הסתכמו בכ-7.2 מיליון.
כמעט מחצית מלינות הישראלים היו באילת: כ-5.9 מיליון, עלייה של 6% בהשוואה ל-2005. עליות נרשמו גם: בים המלח - כ-1.8 מיליון לינות (8%+), בירושלים: כ-837 אלף לינות (3%+), בת"א: כ-613 אלף לינות (11%+), בנתניה: כ-211 אלף לינות (10%+) ובהרצליה: כ-89 אלף לינות (11%+).
ירידות נרשמו: בטבריה - ירידה של 24%, בקיבוצים - ירידה של 2% ובחיפה - ירידה של 2%.
תפוסת החדרים הגבוהה ביותר - בים המלח
תפוסת החדרים הארצית הסתכמה בכ-58% בהשוואה לצפי של כ-63% לפני המלחמה. תפוסת החדרים הגבוהה ביותר נרשמה בים המלח כ-71%. באילת נרשמה תפוסה של 68%, בת"א: 65%, בהרצליה: 64%, בקיבוצים ובירושלים: 55%, בחיפה כ-52%, בנתניה כ-51% ובטבריה- כ: 45%.
ממלא-מקום מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, שמואל צוראל, אמר בתגובה: "למרבה הצער, המלונות בכל הארץ מדווחים על מיתון קשה בביקושים גם ברבעון הראשון של שנת 2007, ואין פלא בכך, שכן ההחלטות לגבי יעדי הנופש לתחילת 2007 התקבלו אצל הסוכנים ומארגני התיירות הנכנסת במהלך חודשי המלחמה ובחודשיים שלאחריה. זאת כבר הפכה עובדה ידועה כי הפגיעה בתיירות עקב המלחמה היא הקשה ביותר ביחס לשאר ענפי המשק".

תאריך:  23/01/2007   |   עודכן:  23/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות המלחמה - התיירים ברחו מירושלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טוב שהיקף התיירות לישראל יורד
אזרח מן השורה  |  23/01/07 11:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ועדת הכנסת אישרה היום להקדים הדיון במליאת הכנסת על הצעת החוק המקנה שקיפות לעבודת ועדת השרים לענייני חקיקה    "תנאים אלו יבטיחו דיון ענייני, שקיפות ושיקולים עניינים", טוענים חברי הכנסת
מוטי אקסמיט
חוקרי היחידה הכלכלית אומרים כי חלה התפתחות בפרשת "כרטיס פתוח"    מעצרם של שלושת החשודים המרכזיים הוארך    עוה"ד קרן שטיינפלד תישאר עוד שבוע במעצר בית
עידן יוסף
בציונות הדתית מנתחים את כשלי מלחמת לבנון השנייה ומגיעים למסקנה כי כל מהלכי המלחמה הושפעו משאלות מוסריות וכשליה נובעים מסיבות מוסריות    הרב אורי שרקי: "לראשונה בתולדות מדינתנו, הועלתה בצורה ברורה השאלה המוסרית על שדה הדיון הציבורי אף על-פי שעדיין לא נמצאו כל הפתרונות"
מתי טוכפלד
הבוקר פורסם בעיתון מעריב כי 12-17 חברי סיעת קדימה מתכוונים לפתוח במהלך להדחת אולמרט    שר הפנים רוני בראון: "מדובר בשניים-שלושה ח"כים, והמפלגה 'תטפל' בהם"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי פעילות באזור מסויים במוח יכולה לנבא התנהגות אלטרואיסטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il