X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך גורסים באלטשולר שחם ממליצים: תמיד מומלץ לשמור על פיזור הסיכונים בין מניות שונות מדגישים: להתמיד בהשקעה נבונה לאורך זמן
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

"בורסות עולות ויורדת, ממש כמו בריקוד תימני - צעד אחד קדימה, שניים לאחור", זהו הדימוי שמעניקים בבית ההשקעות אלטשולר שחם למתרחש בימים אלה בשוקי העולם.
"המפולת הזמנית בבורסות של הכלכלה הצומחת במהירות הגדולה ביותר בעולם עוררה דאגה מובנת בשווקים והשפיעה על ירידות שערים בעולם, רובן זמניות. אך כדאי לזכור - בפועל לא קרה שום אירוע כלכלי או פוליטי משמעותי בסין שיצדיק שינוי מגמה. בסין לא התחוללה שום מהפכה והמשק הסיני ממשיך לצמוח וכמוהו גם משקים אחרים בעולם, דוגמת הודו, רוסיה וברזיל", כך מרגיעים הבוקר בבית ההשקעות אלטשולר שחם נוכח הקריסות בבורסת סין שגררו ירידות בכל שוקי העולם.
"אז מה לעשות? בעיקר לא להתרגש. בורסות עולות ויורדת, אך מה שמנצח זו המגמה הכללית לטווח ארוך. לכן גם לא כדאי להיכנס ולצאת מהבורסה בתזזיתיות, אלא להתמיד בהשקעה נבונה לאורך זמן, תוך פיזור סיכונים רחב".
אחת הסוגיות שהטרידו את המשקיעים בבורסה בחודש האחרון נגעה לשאלה האם העליות משקפות בועה חדשה. באלטשולר מסבירים כי מרבית המומחים המפוכחים אינם סבורים שהמחירים בבורסה מלמדים על בועה חדשה. לדעתם, המחירים הם בהחלט הגיוניים וכך גם ממוצע המכפילים, הן יחסית לעולם והן יחסית לישראל. "המניות עולות ויורדות על-פי פרמטרים כלכליים מובהקים ולא בגלל תנודות פסיכולוגיות", אומרים בבית ההשקעות.
הסקטור המומלץ: ביטוח
"סקטור המניות הבנקאיות נראה 'תקוע' ואינו טומן בחובו הבטחות מרעישות, בפרט לאור המגמה של החלשת הבנקים הגדולים", כותבים באלטשולר. "סקטורים אחרים נראים מבטיחים: אחד מהם הוא הסקטור הפיננסי, בדגש על חברות הביטוח, שנראה מבטיח במיוחד. העובדה שחברות הביטוח חולשות על מרבית החיסכון לטווח הבינוני והארוך רק מחזקת תחושה זאת. גם הצפי להגדלת החיסכון הפרטי מדגישה את עוצמתן של חברות הביטוח, שהופכות לתאגידים פיננסיים ענקיים ובקרוב אף צפויות להיכנס לתחום האשראי הקמעונאי - מאבק 'ראש בראש' בבנקים, שמצידם דוחפים להשתלבות מהירה בתחום הביטוח הפנסיוני", מוסיף בית ההשקעות.
אג"ח? עדיף צמוד
באלטשולר מפנים למגמה נוספת שבולטת בשוק ההון: התחזקותן של איגרות החוב הקונצרניות. החברות הציבוריות מנצלות את הגאות בשוק להנפקות ענק ובכך עוקפות את הצורך בגיוס אשראי בנקאי יקר. היקף הגיוסים של החברות בשנת 2006 עמד על לא פחות מ-47 מיליארד שקל. נראה שמגמה זו תימשך, בפרט כשיש ביקוש לאג"ח אלה מצד המשקיעים. כידוע הצטמצמות המרווחים בין איגרות החוב הקונצרניות לאיגרות החוב הממשלתיות, מגמה שקיימת בכל העולם, רק מגבירה את האטרקטיוויות שלהן, במיוחד באג"ח הגבוה.
באלטשולר שחם, ממליצים על איגרות החוב הצמודות על פני איגרות החוב השקליות, כי הן מכשיר יעיל להגנה מפני אינפלציה. "האינפלציה בשנה הקרובה צפוייה לגדול בארץ ובעולם עקב גידול בשכר העבודה הגלובלי, זינוק במחירי הסחורות ועלייה במחירי הנדל"ן. בישראל היו עד עתה שלוש הורדות ריבית רצופות שמגלמות נחישות מצד בנק ישראל לעמוד ביעד האינפלציה שקבעה הממשלה, ולא להחמיץ אותו כבעבר - 1%-3%. זהו נימוק נוסף להעדפת איגרות חוב צמודות".
הישראלים צריכים להשקיע 70% בחו"ל
באטשולר מזכירים כי תמיד מומלץ לשמור על פיזור הסיכונים בין מניות שונות, לרבות השקעה במניות זרות או במדדים שעוקבים אחריהן. הצורך בהסטת חלק מההשקעות לשוקי ההון בעולם נועד לנטרל את הסיכון הגיאופוליטי של ישראל ולפצות על קוטנו של השוק המקומי.
"אם המשקיעים בשווייץ, ארץ רגועה בדרך כלל, משקיעים כמעט 40% מכספם בחו"ל, הישראלים בוודאי צריכים להשקיע יותר מרף 8% שהם משקיעים בחו"ל כיום. לפחות 50% מההשקעות מומלץ לנווט לחו"ל, גם במניות וגם באג"ח. בעתיד אפילו 70%".

תאריך:  04/03/2007   |   עודכן:  04/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הירידות בבורסות בסין אינן מבשרות על מפולת פיננסית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
במהלך שהותה במרכז לגמילה מסמים במאליבו, החלה הזמרת לזעוק "אני השטן" וניסתה לתלות את עצמה בעזרת סדין    הצוות הרפואי הצליח לחלצה בזמן
מערכת PCאון
כפר הונגרי שנקלע למשבר כספי קטן החליט לפנות אל ליבם של עשירי העולם כדי שיעזרו לו למלא את קופת המידלדלת ולמכור את שמות הרחובות של הכפר ברשת
אסף דוד-מרגלית
סטודנטית בקריה האקדמית תוכל להוכיח למוסד לביטוח לאומי כי היא זכאית לקצבה, על אף היותה סטודנטית    מבחן התעסוקה הוא שקובע
אריאל שמידברג
אסטוניה הפכה למדינה הראשונה בעולם המאפשרת הצבעה בבחירות לפרלמנט דרך האינטרנט    בוחר שהתחרט רשאי להגיע אישית לנקודות ההצבעה ולשנות את בחירתו
מערכת PCאון
אם גם לכם יש חיבה לצעצועי הייטק המשלבים כמה פעולות במכשיר אחד, ודאי תשמחו לשמוע על ה-USB MP3 Pen, העט שמשמש גם כנגן MP3 וגם כהתקן זיכרון נייד    וזה כמובן, עוד לא הכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il