X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר התמ"ת: תוכנית החממות היא שילוב מוצלח ביותר של הישגים כלכליים עם הישגים חברתיים פעילות המו"פ מתחוללת באמצעות החממות כמעט בכל אזור בארץ
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה [צילום: AP]

האירוע השנתי של תוכנית החממות הטכנולוגיות בישראל יתקיים מחר (ג', 6.3.07) בהיכל התרבות בקריית שמונה. בכנס ישתתפו, סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, יזמים, מנהלי מיזמים, משקיעים, תעשיינים, אנשי אקדמיה, מנהלי חממות ואנשי ציבור.
במסגרת האירוע יוכרז על הפרויקטים המצטיינים בחממות לשנת 2006 מבין 15 פרויקטים מועמדים לתחרות וכן על החממות המצטיינות לשנה זו.
החממה המצטיינת לשנת 2006 היא חממת עם שב משדה בוקר. החממה המצטיינת נבחרה על-ידי ועדת החממות בראשותו של המדען הראשי, ד"ר אלי אופר. בתמ"ת מציינים, כי החממה הנבחרת פיתחה יכולות ראויות לציון בקליטת מייזמים ובהובלתם להצלחה בגיוס השקעות פרטיות.
בשנת 2006 גוייסו במסגרת חממת עם שב, השקעות פרטיות למיזמי החממה שבגרו ממנה בשלוש השנים האחרונות המסתכמות בלמעלה מ-15 מיליון דולר, 10 מיליון דולר מתוכם במסגרת סבב גיוס ראשון. סך ההשקעות הפרטיות בחממות בשנת 2006 היו למעלה מ-400 מיליון דולר, כ-70 מיליון דולר מתוכם במסגרת סבב גיוס ראשון.
חממת עם שב הופרטה בינואר 2007 על-ידי חממת מעי"ן מבאר שבע. החממה מתמקדת בתחומי תוכנה, תקשורת ואינטרנט ובכוונתה להקים מסלול חדש לפרויקטים בתחום טכנולוגיות מים בשנה הקרובה.
בנוסף לבחירת החממה המצטיינת, נבחרו גם הפרויקטים המצטיינים בחממות בשנת 2006. הפרויקטים נבחרו על-ידי ועדת שיפוט מיוחדת שאותן מינה המדען הראשי, ד"ר אלי אופר.
הפרויקטים המצטיינים של תוכנית החממות לשנת 2006:
חברת קונטיפי -
מוצר חד פעמי למניעת דליפת שתן לנשים - חממת ל.נ. יזמות במפרץ חיפה.
חברת "קונטיפי" פיתחה את התקני "טיפי" שהינם תפישה חדשנית ויעילה מאוד בטיפול שמרני בדליפת שתן. ההתקנים מוחדרים בדומה לטמפון בתוך מוליך לנרתיק, בתוכו הם משנים ממדים ותומכים בשופכה, וקטנים שוב לצורך הרחקתם על-ידי משיכה בחוט. ההתקנים נבדקו בניסוי רגולטורי נרחב שתוצאותיו הראו יעילות גבוהה מאוד (זהה לזו המושגת בניתוח) ושיפור ניכר באיכות החיים של הנבדקות.
תוצאות הניסוי זיכו את החברה באישורי FDA (בארה"ב), CE (באירופה) ואמ"ר (בישראל). החברה גייסה עד כה סכום של 4 מיליון דולר, ומצויה בהליך מתקדם עם חברה מובילה בעולם בתחום מוצרי הצריכה, במטרה להשיקו בסוף שנת 2007 כמוצר רפואי.
חברת אתוס -
כרטיס תקשורת מבוסס פרוטוקול את'רנט - חממת עם שב בשדה בוקר
אתוס רשתות מפתחת מתג מתקדם לספקי תקשורת ברשתות עירוניות. לאתוס פתרון מהפכני המאפשר להסתפק בפרוטוקול האת'רנט בלבד לתשתית תעבורת רשת מטרופוליטנית ברמת איכות גבוהה, ומאפשר לספקי תקשורת חיסכון של מאות אחוזים בעלויות ההקמה והתפעול של רשתות תקשורת נתונים.
שוק המטרו-דאטה/מטרו-את'רנט הוא אולי שוק התקשורת ה'חם' ביותר כיום בעקבות החלטת מפעילות התקשורת להסב את כל תשתיות המטרו למבוססות דאטה על פני 15 השנים הקרובות. בין השנים 2004-2005 זינקו ההכנסות העולמיות של מפעילות התקשורת משירותים מבוססי את'רנט ביותר מ-132% ליותר מ 5.9 מיליארד דולר.
החברה הגישה 4 פטנטים בישראל, בארצות הברית ובעולם. אתוס גייסה כ-8 מיליון דולר ונמצאת בשלב ראשוני של שיתוף פעולה עם מיטב היצרנים של ציוד התקשורת בעולם כגון סיסקו, אלקטל-לוסנט, אריקסון ונוקיה-סימנס, ועם מובילי התעשיה, בהם בריטיש טלקם, טליה-סונרה, דויקשה טלקום, סוויסקום ועוד.
חברת קולפלנט -
ייצור קולגן הומאני מצמחים - חממת מיט"ב בקריית שמונה
חברת קולפלנט הצליחה בתהליך רב שלבי ליצר מצמחי טבק טרנסגניים קולגן אנושי, שהוא חלבון בעל מבנה שניוני מורכב, ולאפיין אותו כבעל תכונות הזהות לחלוטין לקולגן המצוי בתאים הומאניים. החברה הצליחה במקום שחברות בינלאומיות התאמצו ונכשלו- יצור קולגן עמיד תרמית בכמויות ובניצולת שיכולות להיות מסחריות.
לקולגן חשיבות רבה בבניית רקמות דוגמת עצמות, גידים ועור, ויש לו תפקיד חשוב בתהליכים של ריפוי ואיחוי של רקמות אלו. לפיכך, קיימים היום מוצרים רפואיים רבים המשתמשים בקולגן שמקורו בבעלי חיים, דבר המלווה בחששות ממעבר מחלות (דוגמת מחלת הפרה המשוגעת) ומתגובות אימוניות. קולגן הומאני שמיוצר מצמחים יאפשר יישום במגוון צרכים בעלי שווקים צומחים כמו: קוסמטיקה ואורטופדיה.
בנוסף לכך, החברה שולטת בטכנולוגיה מתקדמת ליצור חלבונים הומנים מורכבים בצמחים. יכולות אלה בולטות על-רקע הצרכים הגוברים בתעשיה הפרמצבטית לייצור חלבונים הומאניים רקומביננטים בכמויות מסחריות. שוק המשקיעים זיהה את הפוטנציאל הגלום בחברה, מה שסייע לחברה להשלים בימים גיוס כסף בסכום של כ-2 מיליון דולר שיאפשר את הגדלת נפח העבודה (גידול צמחים והפקת קולגן) לכמויות מסחריות, כמו גם את פיתוחם של מוצרים רפואיים מבוססי קולגן.
סגן רה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי, מציין כי תוכנית החממות היא שילוב מוצלח ביותר של הישגים כלכליים עם הישגים חברתיים. פיתוח טכנולוגיות חדשניות, הקמת חברות הזנק חדשות כשכל זה מתרחש בפריפריה - זה הישג מיוחד הראוי לציון מיוחד. "כדאי לשים לב שהמצטיינים הם משדה בוקר, קריית שמונה, חיפה ואריאל.
פעילות המו"פ מתחוללת באמצעות החממות כמעט בכל אזור בארץ, מדרום הנגב ועד הגליל העליון", אמר השר ישי.
המדען הראשי של משרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר אמר: "אני שמח וגאה שאנו מקיימים את האירוע השנתי החגיגי של תוכנית החממות בקריית שמונה, בסימן של הצדעה לצפון".

תאריך:  05/03/2007   |   עודכן:  05/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החממה המצטיינת ב-2006: "עם שב" משדה בוקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
תבע חברת תעופה קפריסאית לאחר שחפציו אבדו ונגרמה לו עוגמת נפש. "לבשתי את הבגדים של החברים שלי"    חברת התעופה שילמה 500 דולר מחוץ לכתלי בת המשפט
אסף דוד-מרגלית
השוטר שימש כרכז מודיעין    לקח שוחד מבעל בית קזינו בתמורה למתן התרעות פשיטה    בית המשפט קבע כי לא היתה זו מעידה חד פעמית
הדר פרבר
בבית המלוכה אמרו כי לא מדובר במחלת הסרטן אך סירבו להרחיב בנושא
עומר שיקלר
אחד על מדד ה-Nikkei 225 ושניים נוספים על מדד ה-MSCI World
הדר פרבר
לפני יציאתו לפעילות מבצעית בעירק ילמד כיצד להתמודד עם ניסיון חטיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il