X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוששים: השותפות תפגע בייעוץ ובתחרות לדעתם העיסקה נוגדת רוח ועדת בכר המכירה עלולה להחמיר את המבנה הריכוזי של השוק הפיננסי
▪  ▪  ▪
קן, הממונה על ההגבלים

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, והממונה על ההגבלים, רונית קן, צפויים להתנגד לעסקת הפניקס-ישראכרט. זאת מכיוון שהיא נוגדת את רוח ועדת בכר - שלא מתירה לתאגיד בנקאי להחזיק מעל 10% בחברת ביטוח, ולהפך.
אתמול דיווחו בנק הפועלים וחברת הביטוח הפניקס כי האחרונה תרכוש 25% ממניות תשלובת ישראכרט, שבבעלותו המלאה של הבנק. הפניקס תשלם 637.5 מיליון שקל תמורת 25% ממניות ישראכרט. המחיר משקף לחברת כרטיסי האשראי של הפועלים שווי גבוה של כ-2.55 מיליארד שקל.
למרות שאין מגבלה חוקית שהפניקס תרכוש את המניות, הביעו אתמול בכירים בבנק ישראל הסתייגות מהעסקה, העלולה להחמיר עוד יותר את המבנה הריכוזי של השוק הפיננסי המקומי. החשש בבנק הוא כי השותפות האסטרטגית בישראכרט תיצור בין שתי החברות שיתוף פעולה הנוגד את עקרונות הייעוץ האובייקטיבי והגברת התחרתיות שהותוו בוועדת בכר.
הפועלים והפניקס, שסיכמו את פרטי העסקה ביום שישי, לא פנו למפקח על הבנקים או למפקח על הביטוח, ידין ענתבי, על-מנת לקבל את חוות דעתם. זאת מכיוון שלכאורה הם לא זקוקים לאישור עקרוני על-מנת לבצע את העסקה. עם זאת, הסכנה הנשקפת מהעסקה צפויה לגרום לשני המפקחים, לרבות הממונה על ההגבלים העסקיים, להביע את התנגדותם לעסקה.
לפני שבועות מספר פורסם כי חברת הביטוח מגדל מגלה עניין ברכישת מניות ישראכרט או לאומיקארד. כבר באותה הזדמנות הביעו חזקיהו וקן הסתייגויות מהמהלך.
יהלי שפי עוקף את איזי כהן
בין אם העסקה תאושר ובין אם לאו, מנכ"ל הפניקס, יהלי שפי, יכול להיות מרוצה. בשבועות האחרונים פורסם כי מגדל מעוניינת לרכוש חלק ממניות ישראכרט, ואולם מאחורי הקלעים פעל גם שפי, שהצליח להקדים את מנכ"ל מגדל ביטוח, איזי כהן, במירוץ.
השווי הגבוה לפיו נקבעה העסקה - כ-2.55 מיליארד שקל - הפתיע רבים. ההערכות בשוק לפני העסקה היו כי ישראכרט, הצפויה לצאת להנפקה בחודשים הקרובים, תונפק לפי שווי של כ-1.8-2 מיליארד שקל. זאת ועוד, הפניקס אף עשויה לשלם מחיר גבוה יותר. על-פי הסיכום, אם תונפק ישראכרט ב-15 החודשים הקרובים, יותאם המחיר לשווי שיירשם בהנפקה. בכל מקרה המחיר שתשלם חברת הביטוח לא ישקף שווי גבוה מ-2.7 מיליארד שקל.
שפי אמר אתמול ל-TheMarker כי "מניות ישרכארט לא נרכשו כאחזקה פיננסית, אלא כהשקעה בעלת אופי אסטרטגי. הפניקס, שעד היום נתנה אשראי בעסקות גדולות בלבד, מתכוונת לעשות שימוש בצינורות השיווק ובכספים שלה על-מנת להנפיק כרטיסי אשראי ולתת אשראי למגזר המסחרי והפרטי".
הפניקס, שהיתה חברת הביטוח הראשונה שנכנסה לפני מספר שנים לתחום האשראי העסקי, היא גם חברת הביטוח הראשונה שעושה צעד משמעותי בכיוון האשראי הקמעוני. שיתוף הפעולה עם בנק הפועלים, שנחשב לאחד מערוצי ההפצה החזקים במשק, יוכל לתרום לשיפור תוצאות החברה שאיבדה בשנים האחרונות גובה.
בין היתר מתכננת הפניקס להנפיק באמצעות ישראכרט כרטיס אשראי משותף, ואף תשתף פעולה עם חברת כרטיסי האשראי בהעמדת הלוואות קמעוניות ללקוחות של הבנק. ישראכרט, שהוקמה ב-75', נחשבת לחברת כרטיסי האשראי הגדולה במשק. חלק ניכר ממחזיקי הכרטיסים של החברה הם לקוחות של בנק הפועלים, - הנחשב לבנק הגדול במדינה. בבנק הפועלים אמרו אתמול כי העסקה תצרף לישראכרט שותף אסטרטגי באיכות גבוהה.

תאריך:  12/03/2007   |   עודכן:  12/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזקיהו וקן ינסו לטרפד את את עסקת הפניקס-ישראכרט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
גוף ממשלתי סיני הצהיר, כי "המדינה שלנו אינה יכולה להפסיק את עונש המוות אך צריכה בסופו של דבר להפחית את יישומו"
הדר פרבר
מטוס חזר לשדה התעופה בכלכותה לאחר שנוסעת שלחה SMS לקרוב משפחתה כי היא חושדת בניסיון חטיפה
יפעת גדות
הנזק הנגרם כתוצאה מגלוקומה הוא בלתי הפיך ולכן מומלץ לטפל במצב עוד לפני שהנזק מופיע    לא לחכות לרופא ולא לתת לרופא לחכות לתסמינים
הדר פרבר
מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בבית קפה-אינטרנט    בפיצוץ נפצעו קל 4 בני אדם    חברו של המחבל נעצר
יפעת גדות
האם מידת האושר בחיינו יכולה להשתנות לתמיד? האם אירועים משמעותיים בחיים יכולים להשפיע על רמת הסיפוק בחיים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il