X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התעשיין מציע להקים בנתניה אזור תעשיה כמו שפיתח בגליל לדבריו, ערבים ויהודים צריכים לעבוד זה לצד זה ללא כל פחד
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ 10]

+עו"ד כספי: זליכה גורם נזקים למדינה - לפטרו

"תעודת הבגרות זה סתם קשקוש שנועד רק לספק למורים עבודה", אמר (ב', 12.3.07) התעשיין סטף ורטהימר בוועידת מכללת נתניה לעסקים.
בנוסף, קרא ורטהימר להקים אזור תעשיה בין טולכרם לנתניה בדומה לאזור התעשיה שהקים הוא עצמו בתפן בגליל. הוא נאם בטקס בו העניקה לו המכללה האקדמית נתניה את תואר "איש השנה" בתעשיה ל-2006. ורטהימר הוסיף, כי יש לשאוף למצב שבו ערבים וישראלים באזור התעשיה המוצע יוכלו לפעול במשותף כתעשיינים ולא לפחד איש מרעהו.
נשיא המכללה, פרופ' צבי ארד, נימק את הענקת תואר איש השנה לורטהימר בתרומתו לפיתוח הגליל והפיכת "ישקר" ממסגרת קטנה לאימפריה עולמית.
תאריך:  12/03/2007   |   עודכן:  12/03/2007
עו"ד כספי: זליכה גורם נזקים למדינה - לפטרו

0
"יש לפטר את החשב הכללי באוצר ד"ר ירון זליכה, משום שדבריו גורמים נזקים אדירים למדינה ופוגעים במשקיעים בה", אמר הבוקר (ב', 12.3.07) עו"ד רם כספי, שדיבר בוועידה לנושאי נדל"ן ופיננסים, הנערכת בשעות אלו בת"א.
זליכה עצמו, שדיבר לפני עו"ד רם כספי, דיבר על "ארבעה כשלים של השלטון בתחום הפיננסי-בנקאי", שלדעתו הם גרועים יותר מהשחיתות. הוא גילה, כי החל מסוף 2007 אפשר יהיה לרכוש אגרות חוב ממשלתיות לזמן קצר באמצעות האינטרנט או בנק הדואר. זליכה גם קרא להפוך את בנק הדואר למתחרה לשני הבנקים הגדולים.
החשב הכללי מנה את ארבעת כשלי השלטון והציע דרכים לטפל בהם:
1) מערך הפצה: "לשני הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי, מונופול על הפעילות הבנקאית, בעיקר בתחום הקמעונאי. הם מהוים 60% מכלל המערכת, יש 7 בנקים, אך רובם קטנים ולא יכולים להתמודד מול שני הגדולים. הם גוברים רבית גבוהה מהסקטור הצרכני".
זליכה אמר כי לפועלים ולאומי 700 סניפים בכל הארץ והם שולטים במערך ההפצה הבנקאית. הוא אמר כי ועדה בינמשרדית בראשותו ערכה מכרז בין 75 גורמים בארץ ובעולם על הפעלת בנק הדואר כמתחרה לשני הגדולים, וקיבלה כמה וכמה הצעות. הוא מקוה שהאוצר יאמץ מסקנות אלו ויפתח את בנק הדואר כמתחרה לשני הגדולים.
2) שירותים בנקאיים: בנק יהב, בשליטת בנק הפועלים, שולט בשירותים ל-140 אלף עובדי המדינה וגימלאים. זליכה אמר כי המדינה נתנה פלח שוק זה לבנק הפועלים ללא מכרז, וזו פעולה לא ראויה. האוצר הוציא מכרז לשירותים בנקאיים לעובדי המדינה, "למרות התנגדות של גורמים אינטרסנטיים", שבשמם לא נקב. זליכה אמר כי במכרז יזכה מי שישלם את המחיר הגבוה ביותר בעד רכישת זכות השיווק.
3) כרטיסי אשראי: לדברי זליכה, זהו מונופול של שני הבנקים הגדולים, שסגרו שוק זה לכל הגורמים האחרים. ועדה בראשותו הכינה הצעת חוק שתאפשר כניסה של גורמים אחרים. הצעת החוק מונחת על שולחנו של שר האוצר, ויש לקוות שיקדם אותה.
4) הנפקת אגרות חוב קמעונאיות לזמן קצר, חדשים-שלושה, על-ידי הממשלה, כמקובל בכל העולם. אג"ח אלו יונפקו ביוני-יולי, וכאמור, החל מסוף 2007 יוכל הציבור לרכשן בבנק הדואר או באינטרנט. זליכה הבטיח כי הרבית נטו לאחר עמלות מהאג"ח אלו תהיה גבוהה מרבית הפק"מ שמשלמים הבנקים, ובוודאי גבוהה מהריבית הזעומה שמשלמים כיום הבנקים על פקדונות עו"ש.
עו"ד רם כספי אמר בתחילת דבריו כי הופתע מכך שזליכה דיבר על נושאי בנקאות, ולא על הון-שלטון. כספי: "כנראה שזליכה עבר סדרת חינוך". עו"ד כספי אמר כי אפשר לחלוק על כמה מדבריו של זליכה בנושא זה. הוא הזכיר, לדוגמא, כי 50% מבנק יהב נמצאים בידי הסתדרות עובדי המדינה, ובנק הפועלים הוא בעל שליטה חלקית בבנק.
עו"ד כספי הקדיש את עיקר דבריו להתקפה חריפה על זליכה. כספי: "צריך לפטר אותו, כי לא יתכן שאדם יהיה בבוקר פקיד בכיר בשלטון, ואחר-הצהריים יתקיף את השלטון. אני מוחה על דבריו שישראל היא מדינה מושחתת. יש אנשים מושחתים, כמו בכל מקום, וצריך לטפל בהם. אבל אין לומר שהמדינה כולה מושחתת. התקשורת מפרסמת את דבריו תוך דקה בכל העולם, והדברים גורמים לנזקים אדירים. האשמותיו גורמות לשיתוק מערכות. יש לנו מגזרים שלמים של כלכלה פורחת".
עו"ד כספי הגן על הבנקים, ואמר: "נדהמתי לקבל בימים אלו סקר, שלפיו המירווח של הבנקים למשכנתאות הוא 0.4% עד 0.5% בלבד, לעומת 1.5% כמקובל בעולם. מירווח נמוך זה מקזז מכך את הריבית הגבוהה על שירותים קמעונאיים".
עוד סיפר, כי כשפירסם לפני חודשיים בגלובס מאמר הקורא לפטר את זליכה קיבל 620 תגובות, ש-80% מהן תומכות בזליכה. לעומת זאת, פירסם באותו עיתון מאמר עם הצעה לשלושה פרויקטים לאומיים - ולא קיבל אף תגובה אחת! "זה מראה", אמר הדובר, "שהציבור רוצה לראות כל בוקר פרשה, ולא איכפת לו מהאתגרים האמיתיים של המדינה. אם נעמ"ת היתה פותחת סניף בדימונה, איש לא היה כותב על כך. אבל אם היה מתברר שפתיחת הסניף קשורה באחות של איזה סגן שר, מיד היו כותרות ראשיות".

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ורטהימר: בחינות הבגרות - קשקוש
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
זליכה - כל הכבוד!! ל"ת
הניה  |  12/03/07 18:53
2
זליכה = רובין הוד ל"ת
איציק11  |  23/06/07 20:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
למרות המלחמה בלבנון נרשם זינוק של 330% ברווח הנקי של מלונות החברה
עידן יוסף
מועצת הרשות השנייה דרשה להעביר את נתוני התוכן לרשות והזכייניות רשת וקשת מתעכבות בהגשת הדוח    לצדדים ניתנה ארכה עד יום חמישי הקרוב
רונן ליבוביץ
ח"כ כץ ביקש מחברי הכנסת לאשר הבאתה של הצעת החוק להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק לקריאה טרומית עוד השבוע    כאשר יו"ר הקואליציה הבין כי לכץ יש רוב בוועדה, החליט להוציא את חברי הכנסת החוצה כדי שלא תתקיים הצבעה
עומר שיקלר
רשות שדות התעופה: גידול של 10% צפוי בתנועת הנוסעים בנתב"ג במהלך הפסח    ימי השיא - יום ראשון ה-1.4.07 עם 47,700 אלף נוסעים ויום חמישי ה-12.4.07 עם 43,380 אלף איש
אלעזר לוין
תשקיע 200 עד 340 מיליון דולר, אך תהיה בעלת מניות מיעוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il