X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"אדית פיאף - החיים בוורוד", על חייה המרתקים של הזמרת האגדית, הוא סרט ארוך ולא ממוקד שחוטא בסצינות קיטשיות המזכירות לעיתים אופרת סבון
▪  ▪  ▪
לובשת את דמותה של פיאף. קוטיאר [צילום: עכבר העיר]

גם אם לא שמעתם על אדית פיאף, מלכת השאנסונים הצרפתייה, בוודאי יצא לכם לשמוע שירים שלה. הזמרת נולדה בשנת 1915 ונחשבה לאגדה עוד בחייה. היא נפטרה בשנת 1963, אך קולה העניק לה חיי נצח מוזיקליים. הבמאי והתסריטאי אוליבייה דאהאן ("נהר הרפאים"), החליט להפוך את סיפור חייה העמוס, לסרט "אדית פיאף - החיים בוורוד" (על שם שיר מפורסם שלה). ולמען האמת, זהו חתיכת סיפור.
אדית פיאף (מריאן קוטיאר, "טקסי") נולדה בפריז, בשם אדית ג'ובנה גאסיון. היא היתה ילדה של אף אחד, והגורל הכה בה בכל דרך אפשרית. אמה הייתה ענייה מרודה, שהפקירה אותה לחיות בין הזונות של בורדל מקומי. אביה היה לוליין דלפון ושיכור, שהכריח אותה לפרנסו. חייה השתנו בעקבות מפגש מקרי עם לואי לפלה (ז'ראר דפרדייה, "גרין קארד"), בעלים של מועדון שירה. הוא שמע אותה מפזמת ברחוב, וסלל את דרכה לצמרת.
פיאף מעולם לא הפרידה בין הקריירה שלה לחייה האישיים, וסבלה מעליות ומורדות קיצוניות ביותר. היא הואשמה ברצח, חוותה תאונות דרכים ודאבה אבדות טרגיות של אנשים קרובים. למרות שהתרועעה עם מגה-סטאריות כמרלן דיטריך ונגעה בשמי התהילה, היא תמיד נשארה עממית ומיוחדת במינה.
הסרט מתקדם בשני קווי זמן שונים. האחד, מתחיל בהתמוטטות של פיאף המזדקנת והחולנית על הבמה, וצועד אל עבר מותה הבלתי נמנע. השני, מספר לנו את הסיפור מראשיתו, ועד לאותו הרגע. כאשר פיאף המזדקנת מוצאת עצמה בתחתית החבית, אדית המתבגרת נהנית משגשוג ראשוני, ולהיפך. כך מתגלגלים חייה של "ציפור הדרור הקטנה" (בשפת המקור - La Mome Piaf) - מן הביבים אל הכוכבים, וחוזר חלילה.
גלגל החיים הזה, מתחלק במהלך הסרט בין שלוש שחקניות שונות. שתיים צעירות, המגלמות את אדית בגילאים 5 ו-10, ואחת מבוגרת, המשחקת את דמותה של פיאף מנעוריה ועד למותה. זוהי מריאן קוטיאר, והיא מעוררת התפעלות משתי סיבות. ראשית, הדמיון הפיזי בין השתיים כה מדוייק, עד כי נדמה שמדובר בשכפול גנטי של המקור. שנית, קוטיאר לא סתם משחקת את פיאף, היא ממש לובשת את דמותה כאילו היתה חליפה, ומתהלכת בתוכה בטבעיות. כנראה ששחקנים המגלמים פורטרטים של אישים ידועים, נוטים להפיק מעצמם הופעות משובחות. חישבו על זוכי האוסקר של השנה - הלן "המלכה" מירן, ופורסט "יותר אמין מאמין" וויטאקר.
אך כמו חייה דמויי הנדנדה של הכוכבת, כך גם הסרט מתקשה לשמור על יציבות. עניין הזמנים מתחיל לאבד חדות ברבע השלישי, כאשר שני הקווים נפגשים. פיאף המבוגרת מגיעה בעצם לאותו מאורע המתרחש בסצינת הפתיחה, ומשם הסרט והגיבורה שלו רק ממשיכים להידרדר. כאשר משרטטים ביוגרפיה כל כך עשירה, של אדם כל כך מרתק, המיקוד הוא גורם מכריע. דאהאן לא מצליח לשמור על רמה אחידה, ומורח את הסרט על פני מאה ארבעים דקות. וזה לא האורך שמפריע, זוהי דווקא האיכות. הסרט נגרר לכמה מלודרמות גוזמאיות, שהיו צריכות להיחסך מאיתנו. אם היה מדובר ברגע אחד קורע לב, ניחא. אבל עודף רגשנות הזה, נע בין אופרת סבון לאופרה וינפרי.
למרות שמדובר בהפקה אירופאית מובהקת, המדיפה ניחוח חזק של צרפת, מצאתי את אדית פיאף מטיילת בשדרת הקלאסיקות המודרניות של הוליווד. ראיתי אותה מהרהרת על הספסל של "פורסט גאמפ", חווה סצינות איגרוף כמו אצל "רוקי", ומתעוורת בילדותה, לאות הזדהות עם "ריי". היה גם הקרקס של פליני, אבל הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו זה שהוא הוליוודי. כנראה שהסרט שוב מזדהה עם הגיבורה שלו, ולא יכול להסתפק בהצטיינות לוקאלית ברחובות פריז. הוא מתכנן לזרוח גם כאשר מכוונים אליו הזרקורים של ניו-יורק. במילותיו של אגדה אחרת, ליאונרד כהן הגדול - "קודם נכבוש את מנהטן, אחר כך את ברלין". או במקרה של אדית פיאף - את העולם.

לדף הסרט - "אדית פיאף - החיים בוורוד"
קבלו טעימה קטנה מהמקור [קישור]
תאריך:  19/03/2007   |   עודכן:  19/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרשות השנייה נוקטת בהליכים להפרת כללים לאחר שנמצא כי השדרן נתן זהבי עבר על הכללים כאשר כינה גוף ימני קיצוני בכינויי גנאי
אריאל שמידברג
הרשויות במצרים עצרו פלשתיני בן 21 סמוך לגבול עם ישראל, בחשד שתכנן לבצע פיגוע התאבדות    ככל הנראה האיש המתין במקום לקבלת הוראות
אריאל שמידברג
גורם ברשת ה-BBC הבריטית מסר כי התקבל מידע לפיו מצבו של כתב החטוף בעזה "טוב"    אלן ג'ונסטון נחטף לפני שבוע בידי חמושים
עידן יוסף
שכרו את כל הקומה הרביעית בבניין רשת לשעבר    הקומה עוברת בימים אלה שיפוץ    בקרוב יתבצע מעבר לשיטת ה-PAY
רונן ליבוביץ
כך אמר ח"כ אורלב ביחס לדוח נציב תלונות הציבור    מבקר המדינה הגיש לוועדת ביקורת המדינה את דוח נציב תלונות הציבור    מאה עורכי דין טיפלו השנה בכ-10,000 תלונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il