X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ההסתדרות הכריז על פתיחת שביתה כללית במשק ההסתדרות טוענת, כי משכורותיהם של 3,700 עובדים מולנות בית הדין לעבודה דחה בקשת המדינה למנוע ההשבתה
▪  ▪  ▪

(עידכון) במאמץ של הרגע האחרון זומן הלילה לבית הדין לעבודה יו"ר ההסתדרות עופר עיני. ההסתדרות הסכימה לקבל את הצעתו של השופט סטיב אדלר לדחות את השביתה לשעה 09:00. עיני הודיע כי ב-09:00 ייבדקו חשבונות הבנקים, ואם הכסף לא הועבר - המשק יושבת. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, אמר כי אין מחלוקת על המהות ואי-ההסכמה היא בניסוחים.
עד השעות הקטנות של הלילה נמשך חוסר הוודאות. המגעים לסיום השביתה נמשו, לאחר שעיני הכריז במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס (ג', 20.3.07) בשעה 17:00, כי מהבוקר תיפתח שביתה כללית במשק החל מהשעה 06:00. "מחר בבוקר תיפתח שביתה כללית במשק", אמר עיני וביקש סליחה מהציבור על הפגיעה באורח החיים.
כאמור, עם זאת עד לשעות הלילה המאוחרות קיימו הצדדים מגעים זאת לאחר שבשעות הערב הגישה הפרקליטות, בשם משרד האוצר ומשרד הפנים, עתירה לבית הדין הארצי לעבודה נגד השביתה. המדינה ביקשה מבית הדין להוציא צו מניעה למניעת השביתה הכללית במשק. הדיון נקבע לשעה אחת אחר חצות. בית הדין דחה את הבקשה להוצאת צו מניעה, אך הציעה פשרה: לדחות את השביתה עד 09:00.
במסיבת העיתונאים אמר עיני, כי "יש עובדים שעד לרגע זה הכסף לא בחשבונות הבנק שלהם. מה שקורה פה זו חרפה, אין מילה אחרת. זו חרפה שעובדים לא מקבלים את שכרם. לא יהיה מצב בו עובד אחד שעובד לא מקבל את שכרו".
במהלך השביתה לא יפעלו משרדי ממשלה, הרשויות המקומיות, בנקים, נמל התעופה בן-גוריון, רכבת ישראל והביטוח הלאומי. עם זאת, הלימודים בבתי הספר יתקיימו כסדרם. גם הבנקים יופעלו כרגיל.
ההסתדרות: 3,700 עובדים עדיין אינם מקבלים שכר
כשעה לפני מסיבת העיתונאים הפיצה ההסתדרות דוח מיוחד בו טענה כי 3,700 עובדים עדיין אינם מקבלים את שכרם ב-36 רשויות מקומיות ו-16 מועצות דתיות.
לעומת זאת, באוצר הודיעו כי מדובר כעת בכ-1,000 עובדים בלבד שטרם קיבלו את שכרם. שר הפנים ושר האוצר טענו במסיבת עיתונאים, כי עד השעה 17:00 תועבר משכורת לכלל העובדים, למעט כ-500 עובדים המועסקים ברשויות מקומיות להן גרעונות גבוהים במיוחד. במקביל הודיעו השרים, כי הם עושים ככל יכולתם לסיום המשבר והעברת המשכורות לעובדים.
התעשיינים: מדובר בנזק למשק, אך הממשלה אשמה
שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, אמר בצהריים: "אנחנו כאזרחים לא יכולים לסבול את הלנת השכר של 3,500 עובדים ב-39 רשויות מקומיות ב-19 מועצות דתיות. כל מה שאפשר לפתור היום היה אפשר לפתור לפני ארבעה חודשים. זו בעיה שאסור שתהיה חלק מנורמת התנהגויות מתוקנות". עם זאת ציין, כי "מדובר בנזק כלכלי כבד מאוד שעלול להיגרם למשק. הנזק למשק בגין יום שביתה אחד הוא כ-200 מיליון שקלים, הנזק ביום השני, הוא 300 מיליון שקלים, וכך הלאה בסדר עולה".
לדבריו, הדבר האחרון שישראל צריכה "זה חס וחלילה ערעור של מצבה הכלכלי הטוב. הפעם האצבע המאשימה מופנית לממשלה ושר הפנים. את החרפה הזו היה צריך לפתור מזמן".

הערכות לקראת השביתה:

- בעקבות הצפי לשביתה כללית במשק, החלה רשות שדות התעופה בהכנות להתמודדות עם השביתה ובעיקר לתקופת החילוץ מהשביתה. בין היתר הוחלט, כי תוגברו משמרות הערב והלילה בנתב"ג.
בהוראת מנכ"ל רש"ת אושרה פתיחת הלילה לטיסות. עקב כך, נעשתה הכנה להפניית חלק מהטיסות המתוכננות לבוקר יום רביעי ללילה שבין שלישי לרביעי – כמובן שעל-פי דרישות המתקבלות מחברות התעופה ובהתאם ליכולתן הלוגיסטית. בנוסף, נשלחה הודעה לחברות הזרות על שיבושים צפויים ונערכו הכנות מקדימות לחילוץ מהשביתה – קרי, התמודדות עם עומס ההמראות והנחיתות אחרי סוף השביתה.
מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, אמר כי "אני חושב שהפגיעה הכרוכה בסגירת שדה התעופה הבנ"ל היחיד של מדינת ישראל לפני החגים, איננה מידתית".
- מאל-על נמסר, כי בשל השביתה הכללית במשק, הוקדמו טיסות אל-על שהיו מיועדות להמריא בבוקר יום ד', לשעות הלילה. כל טיסות הבוקר שמועד יציאתן חל עד השעה 7:30 תצאנה על-פי לוח הזמנים המקורי. אל-על קוראת לקהל הנוסעים לעקוב אחר לוח הטיסות המעודכן באתר האינטרנט של החברה www.elal.co.il ואחר הפרסומים בתקשורת. כמו כן, החברה מבקשת להדגיש כי השביתה אינה כוללת את החברה ועובדיה.
- הנהלת בתי המשפט הודיעה שבמידה ותתקיים השביתה הכללית המתוכננת במשק, הדיונים במערכת בתי המשפט יתקיימו כסדרם.

תאריך:  20/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השביתה נדחתה בשלוש שעות לבדיקת החשבונות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הרוש- היכן היית, אתה המבכיין.
רן.  |  20/03/07 18:57
2
רוב העובדים הם ברשויות הערביות
שושי  |  20/03/07 19:12
3
אולמרט - צ'ק ללא כיסוי ! ל"ת
רק במזומן  |  21/03/07 06:39
4
שר אוצר החשוד בגניבה אינו יכול
הירשון התפטר  |  21/03/07 06:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
בתשובה הוועדה לבית המשפט העליון נטען: עדויותיהם של אולמרט, פרץ וחלוץ בוינוגרד יפורסמו בהקדם    הוועדה לא התחייבה לפרסמם לפני דוח הביניים ואף לא לפני הדוח הסופי    התשובה ניתנה לבית המשפט בתגובה לעתירת חברת הכנסת זהבה גלאון
אריאל שמידברג
עמרו מוסא קרא לישראל להיות פעילה יותר לקראת חידוש התהליך המדיני בעקבות הקמת ממשלת האחדות ברשות הפלשתינית
גלית יצחק
ועדת הכנסת אישרה הפחתת תקרת התרופות למבוטחים קשישים, לאחר גיל פרישה, חולים כרוניים, המקבלים הבטחת הכנסה    שר הבריאות: "זהו צעד נוסף בדרך אשר לה התחייבנו כלפי בוחרינו"
אריאל שמידברג
עשרות עיתונאים קראו לשחרר לאלתר את העיתונאי אלן ג'ונסטון, שנחטף לפני למעלה משבוע בעזה    העיתונאים קיימו עצרת ברחבת המועצה המחוקקת הפלשתינית
אריאל שמידברג
הסוכנות היהודית, בשיתוף ההסתדרות הציונית העולמית, ישיקו קמפיין אינטרנטי לגיוס מאות אלפי גולשים במאבק נגד האנטישמיות של נשיא אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il