X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"קריינ'ס ביזנס": ברונפמן נאלץ לפרוש מדירקטוריון דיסקונט ניו-יורק מכיוון שנחשד בניצול התפקיד לטובתו האישית
▪  ▪  ▪
ברונפמן, האם ביצע מעשים בלתי תקינים

הדרמה שהתחוללה בסוף השבוע בבנק דיסקונט ניו-יורק מעניינת, כך נראה, גם את העיתונות הכלכלית בניו-יורק. כמה שעות לאחר שפרש מתיו ברונפמן מתפקידו בדירקטוריון הבנק בעקבות החלטה של דירקטוריון דיסקונט ישראל, מדווח המגזין האמריקני הכלכלי "קריינ'ס ניו-יורק ביזנס", כי ברונפמן נאלץ לפרוש מהתפקיד בעקבות חקירה של הדירקטוריון, שבדקה האם ניצל את תפקידו לטובתו האישית.
המגזין מספר כי ההתפטרות של ברונפמן ושל נציג המשפחה בדירקטוריון, מייקל ראובינוף, אירעה בישיבה של הדירקטוריון אתמול, וכי יו"ר הדירקטוריון של דיסקונט ניו-יורק, נציגה של משפחת שרוהן, לאונרד גרונשטיין, סירב לפרוש, לא נכח בישיבה והודח מתפקידו על-ידי הדירקטוריון.
המגזין גורס כי ההתפטרות של ברונפמן נובעת מ"התנגשויות" שהיו לו עם הרגולטורים בניו-יורק. מוקדם יותר השנה, שכר דירקטוריון הבנק את משרד עוה"ד סאליבן אנד קרומוול כדי שיערוך בדיקה לגבי הפעילות של ברונפמן. הדוח הוגש לדירקטוריון במרס השנה. הדוח אומנם לא פורסם, מציינים בקריינ'ס, אולם טוענים כי שני מקורות שצפו בו אומרים כי הוא כולל טענות לפיהן ברונפמן שכנע קצין אשראי בבנק דיסקונט ניו-יורק לתת הלווואה של מיליון דולר לאחת השותפויות של ברונפמן, מבלי לדווח לדירקטוריון. הדוח מגלה כי ההלוואה ניתנה בשנת 2005, לפני שברונפמן הפך לדירקטור בבנק ואף לפני שרכש את השליטה בבנק דיסקונט.
כמו כן, הדוח תוהה האם ישנה אפשרות שמתיו ברונפמן השתמש באחת מקומות הבנק, הנמצא בשדרה החמישית בניו-יורק, לצורך אחת מפעיליותיו הפרטיות, מבלי לפצות את הבנק על השימוש. עוד נבדק האם ברונפמן התערב בעניינים פנימיים של הבנק, בנוגע לפיצויים שהבנק אמור היה לשלם לחברת הברוקרים הפנימית שלו, שפעלה בשיתוף פעולה על חברת ברוקרים בוול סטריט.
לפי המגזין, הדוח אינו מטיל כל אשמה אישית על ברונפמן. דובר של משפחת ברונפמן אמר למגזין כי הוא מאמין שהדוח מנקה אותו לחלוטין מהאשמות. דירקטור בבנק, מייקל גולדשטיין, שצפוי להפוך ליו"ר זמני של הבנק, אומר על ברונפמן כי "מדובר על אדם ישר באופן בלתי ניתן לערעור. נשאלת השאלה האם הוא עשה טעות והדירקטוריון יבדוק את הנושא".
הפרשייה , אומר המגזין, מתחוללת בתקופה לא טובה למשפחת ברונפמן. האב, אדגר ברונפמן, מנהל מלחמה עם רון לאודר לגבי ההנהגה של הקונגרס היהודי העולמי, אשר יוסד על-ידי אביו של אדגר ברונפמן.
"קריינ'ס" מזכיר כי דיסקונט ניו-יורק, טרם שליטתו של ברונפמן, היה מעורב בהלבנת הון שאותה ביצעו אזרחים זרים וכי רק באוקטובר האחרון נאלץ הבנק לשלם לרגולטור קנס של 12 מיליון דולר בעקבות הפרשייה. דיסקונט ניו-יורק ממוקם כבנק המסחרי העשירי בגודלו במדינת ניו-יורק, נכסיו מסתכמים ב-8.8 מיליארד דולר והיקף פקדונות הציבור בו עומדים על כ-6.9 מיליארד דולר.
דוברה של המשפחה אמר כי משפחות ברונפמן ושרוהן ממשיכות וימשיכו ליהנות מקשרים טובים ביניהן ויפעלו יחדיו למען הבנק ובעלי מניותיו.

תאריך:  14/04/2007   |   עודכן:  14/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגזין אמריקני: ברונפמן נאלץ לפרוש בגלל אי-סדרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תראו מי הם רוכשי "ההפרטות"...
גנדל  |  15/04/07 09:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
עיתון "הסאן" הבריטי ציטט מקור בבית המלוכה הבריטי שטען כי הנסיך וחברתו מזה מספר שנים קייט מידלטון נפרדו לאחרונה בשל הזמן הרב שוויליאם נאלץ להקדיש לשירותו הצבאי
הילה רפופורט
המפגינים, המשתייכים למיעוט החילוני בטורקיה מחו נגד האפשרות שרה"מ טאייפ ארודאן בעל ההשקפות הפרו-איסלמיות, יתמודד וינצח בבחירות לנשיאות טורקיה בחודש הבא, ויפגע באופי החילוני של המדינה
הילה רפופורט
56 הרוגים בפיצוץ מטען בסמוך לאתר עליה לרגל הקדוש לדת השיעית באזור כרבלאא, ו-11 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בקרבת גשר מרכזי בבגדד
רויטל סלומון
הפרסום באינטרנט עובד: גוגל תרכוש את חברת הפרסום המקוון דאבל קליק ב-3.1 מיליארד דולר, כשנתיים לאחר שדבל קליק נרכשה ב-1.1 מיליארד דולר
מוטי אקסמיט
אדם המוכר למשטרה נעצר באזור צומת גולני לאחר שניסה לדרוס מתנדבי מג"ב שניסו לעוצרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il