X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עשרות הורי תאומים התכנסו בכנס פנימי מיוחד בתל אביב, שבו השתתף גם כמנחה הפסיכולוג גדעון לוי, מומחה לבעיית התאומים
▪  ▪  ▪

פסיכולוגית אנגליה הגדירה פעם את בעיית התאומים כ"היותם תמיד חצי או כפליים, אבל אף פעם לא אחד שלם". אז כיצד צריכים הורים לתאומים להתמודד עם הבעיה? איך להבטיח לכל אחד את ההרגשה העצמית השלמה והנפרדת? כיצד לבצע את ההפרדה ובאותו זמן להיות מודע לעובדת תאומיותם? וכיצד להתמודד עם הסביבה, ה"מאלצת" אותם להיות תאומים?
על שאלות אלה ואחרות ניסו לשוחח, לשמוע ולהשיב, עשרות הורי תאומים, שהתכנסו בכנס פנימי מיוחד בתל אביב, שבו השתתף גם כמנחה הפסיכולוג גדעון לוי, מומחה לבעיית התאומים.
המשותף והמפריד
סיפר בכנס הפסיכולוג לוי: "כששאלו תאום אחד מהזוג, מדוע אינו לומד, השיב ש"אחד לומד בשביל שנינו, וזה מספיק". מסתבר שבכל הנוגע לחינוך תאומים, נפוצות שתי אסכולות: האחת דוגלת בהדגשת המשותף, ואילו השניה - דווקא בהדגשת המפריד. לוי, למשל, משייך עצמו, באורח חד-משמעי, לאסכולה המבקשת להדגיש את המפריד, שכן בכך ניתן, לדעתו, להבטיח לכל אחד מהם את המסגרת והצמיחה האישית, מבלי שיצטרך לפזול לעבר אחיו התאום.
לדבריו, גם מסייעת ההפרדה לכל תאום להתייחס לחברים שהוא רוכש, ללא צורך להתחשב בדעתו של אחיו עליהם. הדבר מתבטא בהגברת הפעילות המוטורית, החברתית והלשונית. ההפרדה מומלצת בכל מקרה, ואפילו כשברור שבבית הספר, שבו לומדים שניהם, הם עלולים להיפגש. בכל מקרה, סבור לוי, עדיף שלא ילמדו בכיתה משותפת.
אני ואנחנו
לדעת הפסיכולוג לוי, שלוש השנים הראשונות בחייו של הילד הן המכריעות ביותר ומהוות את המפתח למה שיקרה אותו בעתיד. לפיכך חשוב מאוד להפריד את התאומים כבר בגיל שלושה עד חמישה חודשים.
לתאומים, מסתבר, קשה מאוד לומר את המלה "אני". בלשונם היא מוחלפת, לעיתים קרובות, במלה "אנחנו", ועל כן צריך, לדעת לוי, לא רק לשאוף לשמות שונים לתאומים, אלא גם לדאוג לכך שיהיו בעלי צליל ומשמעות שונים בתכלית. לוי מציע להפרידם גם בתלבושותיהם (למרות רצונה הטוב של אמא להפכם ל"דומים"), כדי שניתן יהיה לזהותם בקלות-יתר.
הצעצועים הם, לדעתו, מישור נוסף להפרדה.יש, לדבריו, לקנות לכל אחד צעצוע שונה, לאו דווקא מאותו סוג. לא כדור אדום וכדור כחול לעומתו, אלא כדור לאחד, ומכונית - לשני. הוא גם ממליץ על שתי פינות-משחק שונות בבית.
אולם, בעיית הבעיות של התאומים, החוזרת בכל שנה מחדש, היא זו של יום ההולדת. לוי מציע לחגוג לכל אחד את יום הולדתו בנפרד ובשום פנים ואופן לא ביחד. "ההפרדה", מטעים לוי, "לא רק שלא תביא להתעלמות מתאומיותם, אלא תביא כל אחד מהם ליכולת-ביטוי ריגשותיו העצמיים, וברבות השנים עשוייה להיווצר ביניהם ידידות וחברות, ללא תלות, קנאה ותחרות".

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  17/05/2007   |   עודכן:  17/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עד שנת 2030 COPD תהפוך לגורם הרביעי השכיח ביותר למוות    המחלה אינה מקבלת את תשומת הלב לה היא ראויה מהקהילה הרפואית, הממשלות ותעשיית הרוקחות
עידן יוסף
רצועה יומית חדשה תביא את בחירות החיילים במוזיקה    תורחב תוכנית הבוקר המרכזית "מדינה בדרך"    המטרה: שיקוף טעמם המגוון של מאזיני התחנה
הדר פרבר
מאפשר למחלקת המשפטים לסייע לרשויות אכיפת החוק הפדרליות, לאומיות ומקומיות בחקירה ותביעת פשעי שנאה המבוססים על גזע, מוצא אתני ודת, ומרחיב את ההגדרה של פשעי שנאה להגן על הומוסקסואלים
ניר יהב, עידן יוסף
מאות מתושבי העיר נרשמו על-מנת לקבל חדר במתקני "האגודה למען החייל" ברחבי הארץ    נציגי משרד הביטחון מסייעים לתושבים לצאת מהעיר להתרעננות
הדר פרבר
נשיא אסטוניה, תומס הנדריק אילווס, והמשנה לראש ממשלת ישראל שמעון פרס גזרו את הסרט האדום בחזית בית הכנסת הראשון באסטוניה מאז הושמדו בתי הכנסת במלחמת העולם השנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il