X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עם משחק מעולה ועלילה אנושית, עוסקת ההצגה "אהובתי הנשואה" בדילמה הנצחית - לחיות את הפנטזיה או להסתפק בנישואין אפורים אך יציבים
▪  ▪  ▪
[צילום: עכבר העיר]

"אהובתי הנשואה" היא הצגה "קטנה וחכמה" העולה בימים אלו בתיאטרון תמונע, בעיבודה ובבימויה של שרון שטרק. שטרק, שחקנית להקת תיאטרון החאן בהווה ("מאכינל", "עירם של האנשים הקטנים" ועוד) ורקדנית בעבר, העלתה שני מופעים קצרים בבימויה ("נרקיסים" ו"פבלובה"). הפעם מדובר בעיבוד בימתי לסיפור של הסופר הבריטי חניף קוריישי שכתב בין היתר את "מכבסה יפהפייה שלי", "בודהה מן הפרברים", "סמי ורוזי עושים את זה" ועוד.
העיבוד הדרמטי המוצלח, של שטרק יוצר מעבר חלק מהפרוזה לבמה, עד כדי כך שהוא נדמה כמחזה מקורי כתוב היטב. העיבוד המתמקד במשולש רומנטי: אישה, בעל ומאהב צעיר - חושף מערכת יחסים מורכבת בה רב הנסתר על הגלוי, ועיקר כוחו טמון במה שאין בו, כלומר במה שלא נאמר במפורש ולא מתרחש בפועל ונרקם אולי בדמיונו של הצופה.
חיי פשרה ובדידות
העלילה מתרחשת ברובה במלון נידח, אליו נקלעים זוג האוהבים במהלך החופשה הראשונה שלהם. הצטרפותו הפתאומית של הבעל המקורנן משבשת את מהלך האירועים ומתבלת אותם במידה לא מבוטלת של אומללות, התעללות, פחדנות וסדרי עדיפויות חדשים. הבימוי היצירתי של שטרק מצליח ליצור בעזרת חפצים בימתיים מועטים (בעיצובה של גילי כוכבי) את אווירת המלון המפוקפק וכן את תחושת הדחיסות האינטנסיבית שנוצרת בין הגיבורים. התאורה בעיצובו של אורי רובינשטיין, מצליחה ללכוד את אותה מלנכוליה החומקת מבעד לקומדיה של טעויות, ומרמזת על חיים של פשרה ובדידות.
מורכבות אנושית מועברת בדייקנות
קטעי התנועה המשובצים במהלך ההצגה, לא תמיד מוצדקים ולעיתים נראים כקטעי מעבר קונספטואלים. למרות נטייתם להרחיב את העולם הריאליסטי למחוזות ההזיה והרגש התת-מודע - הם מרדדים את הדרמה וחוזרים על מה שכבר הובן ביתר עוצמה ללא הדגשה נוספת ומיותרת.
למרות זאת, המורכבות האנושית מועברת בדייקנות בזכות משחקם המצויין של יואב היימן כמאהב ודור צויגנבוים כבעל. שניהם מוסיפים עומק ונפח לדמויות, משלימים את הפערים הטקסטואלים ומהווים יריבים נאותים המתחרים על ליבה של האישה הבורגנית והמפונקת.
החיבור העלילתי לאמנות התיאטרון (האישה שחקנית לשעבר שבחרה בחיי נוחות מפנקים והמאהב שחקן מתחיל, המעורר בה געגוע ישן לחוסר היציבות במקצוע ההרפתקני) - מאפשרים לשטרק להביע אמירה אישית ומשמעותית על המדיום המתעתע ואף לשבץ ציטוטים מהמונולוג המפורסם של ליידי מקבת: "אז, כשהיה בך העוז לפעול, היית גבר... אז הזמן והמקום לא הזדמנו, אבל נחרץ היית לזמנם: ועכשיו הם כאן, הכל מושלם, אתה - נסוג לי". בסופו של דבר הדמות הנשית מתגלה באופן אירוני כפחדנית העיקרית שמעדיפה את חיי הנישואים הכושלים אך הבטוחים על-פני אי-הוודאות היצירתית.

תאריך:  27/05/2007   |   עודכן:  27/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל גרונדלנד ואור שפונדר
הקבוצה של בן-זקן פנתה לקרואטי, שמסיים את חוזהו במכבי ת"א, והציעה לו לעבור לשורותיה תמורת 400 אלף דולר לעונה. מקורבים לרוסו אישרו את הידיעה
עידן יוסף
בצמרת הדירוג: קוסט פורר גבאי את קסירר, סומך חייקין, ברייטמן אלמגור, קסלמן וקסלמן, זיו האפט ופאהן קנה    הקפיצה המשמעותית של השנה: ברזלי ושות' זינק מהמקום ה-19 למקום ה-12   למרות הצמיחה בפעילות הענף, מספר מקבלי הרישיונות ב-2006 הוא הנמוך ביותר בשש השנים האחרונות כ-780 איש
עידן יוסף
יארח באולפן אורחים שונים הקשורים ביצירה הדוקומנטרית הישראלית    סדרת תוכניות זו הינה הקדמה לטקס הענקת פרס הסרט הדוקומנטרי
אריאל שמידברג
יו"ר הארגון הארצי של הכבאים הודיע כי בכל מקרה לא יהיה סיכון לחיי אדם
אלעזר לוין
מירלנד, בשליטת שלוש חברותיו הבורסאיות, חתמה על חוזה לשיתוף פעולה עם חברה רוסית, ותממן את הבנייה ב-116 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il