X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זקני ראשל"צ זוכרים אולי את Rafaelo כבית קפה לא ממש דומיננטי באזור תעשיה שהפך למתחם קולינארי מוביל בארץ דוד רוזנטל מגלה שהמקום השתדרג לכדי מסעדה שנותנת פייט מרשים למתחם כולו
▪  ▪  ▪
[צילום: אסף עברון, עכבר העיר]

לא רבים המקרים שבהם אתה מגיע למקום מסוים ומקבל תיאבון רק מלראות את התפריט. ברפאלו שבאזור התעשיה הישן בראשל"צ, הבינו שהכל מתחיל מהבסיס וכבר כשנכנסנו למסעדה המהודרת, הובלנו על-ידי המארחת היפהפייה לשולחן והעפנו מבט על התפריט המרשים. הבנו שזה עומד להיות ערב כהלכתו.
זקני ראשל"צ, שיודעים את מיקומה של כל בלטה באזור התעשיה הישן, מכירים את רפאלו כבית קפה, שכמו כל בית קפה היה מגיש סנדביץ' פה, פסטה שם, איזה אספרסו וסוגר עניין. לאחר מתיחת פנים מאסיבית הפך רפאלו למסעדה איכותית, שנותנת פייט לשאר המסעדות באזור. כמי שבילה לא אחת במתחם ותמיד נהנה (ללא ספק אחד המתחמים האיכותיים ביותר בארץ), זה לא עניין של מה בכך.
אחרי שהפסקנו להתפעל מהתפריט הרגיל, גילינו שבנוסף לו קיים תפריט שף שכולל מנות מיוחדות. הומלץ לנו על כמה מהן, אבל כמו פשוטי עם אמיתיים ובגלל שכבר נפלנו לרגלי התפריט הרגיל, הלכנו איתו. לפתיחה לקחנו גלילת חצילים - פרוסות חציל קלוי עם פלפלים בליווי ברוסקטות ((30 ₪), קריספטריות- פטריות שמפיניון בציפוי פריך עם גבינת שמנת (33 ₪), מנת רוסטביף מוקפץ עם ירקות בליווי טורטיות קטנות (33 ₪) וקרפצ'יו פילה - מנה ענקית של פרוסות פילה מיושן ברוטב בלסמי (40 ₪).
משם המשכנו לעיקריות. רציתי מאד את הלזניה הבשרית, אבל מכיוון שהשמן שלצדי לקח את לזניית החצילים המעולה (42 ₪) "הסתפקתי" במנה מקסיקנית של צ'ימיצ'נגה- טורטיות ממולאות בבשר טחון עם גוואקמולי ורוטב סלסה (49 ₪). חתיכת מנה שסיפקה את כל החושים. לצד הארוחה לקחנו שתי כוסות יין לבן, אחת ריזלינג (25 ₪) והשנייה גוורצטרמינר (27 ₪).
קינחנו עם אחת מגאוות הבית, עוגת הביסקוויט - שלוש שכבות של קרם וניל, ריבת חלב ושוקולד מריר כשבתווך ביסקוויטים (27 ₪) ופאי פקאן עם כדור שוקולד (36 ₪).
התפריט הזה פשוט לא נגמר. אם תיכנסו לאתר המסעדה (שכמו התפריט, גם הוא מושקע ברמות גבוהות), תוכלו למצוא עוד עשרות מאכלים ממיטב המטבח האיטלקי והמקסיקני, תפריט אלכוהול רחב, הרבה מאוד מנות בשריות מכל הסוגים, טוסטים, סלטים, פיצות ומה לא. קצת הצטערנו שאנחנו לא יכולים להזמין עוד, אבל באמת - אם אנחנו אומרים שלא יכולנו להכניס עוד סיכה לבטן, פשוט תאמינו לנו, כי יש לנו קיבולת גדולה. מאד. אחר כך, כשהזמנו את התה שירגיע אותנו קצת, הסתכלנו גם על העיצוב המופלא במקום. הכל מושקע, הכל מסודר, הכל... נכון. והמחירים, כפי שיכולתם לראות, מאד לא מבהילים.
לפני שעזבנו ביקשנו הסבר על העסקיות במקום וכאן נכונה לנו הפתעה. אם אתם רוצים להגיע למקום ולהזמין רק מנה ראשונה, עיקרית או קינוח - אין בעיה. אבל זה לא חדש, מה שכן מחדש כאן היא העובדה שאתם יכולים להרכיב לכם מכל התפריט ארוחה עסקית לבחירתכם ועדיין לצאת עם "נזק" סביר של 59-79 ₪, והכל כולל קינוח. כל כך פשוט, ואני לא זוכר מישהו שחשב על זה קודם. יש גם משלוחים לכל רחבי ראשל"צ ובמקום מסרו לנו שמתוכננת התרחבות גם בתחום הזה.
אם להיות אובייקטיביים, גם אם קצת קשה אחרי ארוחה כל כך טובה, קשה להגיד שבמקום שבו מאוגדות כל כך הרבה מסעדות איכותיות רפאלו מאפילה על כ-ו-ל-ן, אבל אילו היתה זו ריצת מרתון, היא בהחלט הייתה מגיעה בין הראשונים, נותנת פייט רציני ומסיימת שנייה או שלישית בפוטו פיניש. מומלץ בהחלט, גם ובעיקר לאלה מביניכם שמכירים את הגלגול הקודם של המקום.
Rafaelo
משה בקר 12 ראשון לציון, 03-9666440

* הכותב היה אורח המסעדה
תאריך:  02/07/2007   |   עודכן:  02/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר הוכנר
"אל תדאגו, אני בסדר" היה יכול להיות סרט אפל וקשה למדי אבל הוא מסופר בצורה מאוד פשוטה    בסוף הוא מצליח להפתיע ולרגש
אלון רוזנבלום
אלון רוזנבלום צפה בגרסת ה-DVD של הסרט "הגרמני הטוב" והבין מדוע מפיצי הסרט בחרו מראש שלא להקרינו בבתי הקולנוע
רותי אברהם
בימ"ש בירושלים זיכה שוטר מג"ב מאשמת תקיפת אל"מ (מיל.) יוגב במהלך אירועי עמונה    זכויות האדם ביש"ע: פסק הדין שערורייתי
מתי טוכפלד
נתניהו הודיע בישיבת הסיעה כי החליט להקדים את הפריימריז ולקיימם בהקדם    ההחלטה טעונה אישור של המרכז שיכונס בשבוע הבא    הערכות: יהיו ב-7 באוגוסט
עומר כרמון
שרלוט קסיראגי היא הרביעית בסדר הירושה בבית המלוכה במונאקו    כבר בגיל חמש קיבלה אי במתנה בשווי תשעה מיליון דולר    היא לא פחות סקסית וחכמה מאמה, הנסיכה קרוליין, וסבתה, כוכבת הקולנוע האגדית גרייס קלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il