X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקהל שהגיע לראות אותו בקיסריה קיבל שואו גרנדיוזי של קיטש מהונדס, שירים חדשים וכמה רגעים מביכים. את הלב הוא השאיר בבית
▪  ▪  ▪
השאיר את הרגש בבית. שלמה ארצי [צילום: אסף עברון, עכבר העיר]

שלמה ארצי חזר אתמול לבסיס האם, אמפי קיסריה, לרגל פתיחת סיבוב ההופעות הקיצי שלו בעקבות האלבום האחרון "שפויים". מול קהל של אלפי מעריצים משולהבים הוא עשה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב - לתת שואו. זה היה גרנדיוזי, ראוותני, נוצץ, חגיגי וכל הסופרלטיבים שרק אפשר לחשוב עליהם. אבל דבר אחד היה חסר אתמול בקיסריה - רגש.
שלמה ארצי זה קונצנזוס, ולכן נגזר עלינו להיתקע בפקק אינסופי בדרך להופעה שלו, כשמסביבנו כל עם ישראל. ארצי הוא כנראה המכנה המשותף היחיד בין פרחות בנות 17, זוגות צעירים שבאו לספוג קצת רומנטיקה מלאכותית ובני גיל הזהב שאהבו אותו עוד כשהיה חייל מבויש בלהקה צבאית. לכן, שנייה לפני שנכנסים לאמפי, מומלץ לנטרל את בלוטת הציניות, לנסות להנות מהקיטש המהונדס היטב שארצי מספק ולהצטרף לשירה בציבור סביב מדורת השבט.
הקהל של שלמה ארצי רוצה לשיר עם שלמה, לחבק ולנשק את שלמה, להצטלם עם שלמה ולהדליק את מצלמת הטלפון הסלולרי בשירים הרומנטיים של שלמה, כי זה מה שהקהל של המותג שלמה ארצי מחפש. הרי ברור שהאיש מאחורי האגדה כבר אבד מזמן בין עשרות העיבודים המחודשים, האוספים ושיתופי הפעולה, והתמימות של הנרות מתקופת "אהבתיה" הוחלפה במסכי דור שלישי בוהקים באור כחול זרחני. ועל זה נאמר, לא נרות, לא תמימות ולא נעליים.
מי שהגיע אתמול לקיסריה לא היה צריך הרבה כדי להתניע. ארצי התחיל את המופע עם שני שירים מהאלבום החדש, מה שהיה יכול להיות חיסרון מבחינתו, אבל באופן מפתיע ואולי לא, כולם דיקלמו את השירים כאילו היו להיטים ותיקים. כמובן שכשהוא עבר בשיר השלישי ל"האהבה הישנה" כולם כבר היו על הרגליים, בעיקר כשהוא שאג את ה"ערב טוב קיסריה" המפורסם שלו. שלמה ארצי כבר הבין את הנוסחה ואין לו שום שיר ברפרטואר של השנים האחרונות שאי אפשר לשלב בו את המשפט האלמותי הזה.
הערב אתמול היה בעיקר נוסחתי, אבל היו בו גם כמה רגעים הזויים ומפתיעים, שלא ברור אם הם היו מתוכננים או ספונטניים. כך למשל כשאסי ישראלוף מ"מה קשור" - שמפורסם בחיקוי שלו לשלמה ארצי עם המגבת ובקבוק המים - הגיח מהקהל והתחיל לשיר איתו מעין דואט ספק ספונטני בו לא היה ברור מי המקור ומי החיקוי. רגע הזוי נוסף היה כשארצי שיתף את הקהל בכמויות הזיעה ששורפות לו בחריץ של התחת. בהחלט רגע מביך.
אולי זה קרה בגלל האופן שבו נבנה התיאטרון הרומי או סידורי האבטחה שיוצרים חיץ בין השורות הראשונות היוקרתיות ובין שאר הקהל, אבל בזמן ההופעה נדמה היה לנו שארצי עורך מסיבה פרטית לחבר'ה הקבועים מהשורות הראשונות. הוא ירד אליהם כמעט כל שיר, ובזמן שהם רקדו איתו, צחקו איתו, התחבקו איתו ונהנו איתו, לשאר הקהל נותר רק לצפות מהצד.
שלמה ארצי ריענן את השורות לקראת המופע החדש והוסיף את פיטר רוט המצוין כבסיסט ואת קרן טננבאום על הכינור. וצריך להגיד - עם כל ההערצה ופולחן האישיות - שלמה ארצי יודע גם לפרגן. עם טננבאום הוא שר דואט ופיטר רוט קיבל את כל הבמה לעצמו כששר את אחד השירים הקלאסיים של ארצי. גם מאיר ישראל שהולך איתו כבר שנים קיבל את הבמה לכמה דקות של סשן תיפוף סטייל מיומנה, וסינגולדה הביא אותה בסולו בוזוקי סטייל פוליקר שרק בשבילו היה שווה להגיע.
מצד שני, יכול להיות שזו היתה טעות אסטרטגית מבחינת שלמה ארצי, כי הרגע היחיד שסחט מאיתנו קצת רגש היה כשרוט פתח את הלב בשיר שהוא ביצע. איכשהו, התמימות שלו והפשטות בה הוא שר כבשו אותנו. ואת זה אי אפשר להגיד על שלמה ארצי, שאמנם הרביץ אתמול בלילה וואחד שואו, אבל השאיר את הרגש בבית.
שלמה ארצי, אמפיתיאטרון קיסריה, שבת 14.7.07

תאריך:  15/07/2007   |   עודכן:  15/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה הרגש של שלמה ארצי?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אותו חציל מטוגן מבושל וצלוי ל"ת
המבקר  |  15/07/07 14:25
 
- נכון אבל......
ארצית  |  15/07/07 17:21
2
בשבילי שלמה ארצי ישאר תמיד..
מיכאל ב  |  15/07/07 14:58
 
- אכן כן ניסים ימיני המתופף
יניב ימיני  |  12/11/07 18:23
3
נו באמת
בן1985  |  16/07/07 01:36
4
גם בקיטש יש שמץ של אמת ל"ת
תמיר  |  1/08/07 15:09
5
ההופעה שפויים בקיסריה
ד.ל.  |  12/08/07 00:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
טסקו, רשת המרכולים הגדולה בבריטניה, נאלצה לסגור את החנויות בשבת בעקבות סדרת איומים
אלעזר לוין
חברה-בת רכשה בנייני משרדים רפואיים בקיימברידג', אונטריו, בכ-7 מיליון דולר קנדי
עידן יוסף
70% מהישראלים בוחרים את בעל המקצוע על-פי המלצת חבר או קרוב משפחה    נשים נעזרות בהמלצות יותר מגברים    16% בלבד משתמשים ב"דפי זהב"
עומר כרמון
סוניה פרס לא תעבור להתגורר עם בעלה בבית הנשיא בירושלים    מי שתגענה יהיו ידידותיו ומעריצותיו הרבות של נשיא מדינת ישראל, בראשן, שרון סטון
אלעזר לוין
עו"ד המתמחה בנושא: חברות הביטוח, קופות החולים והפוליסות של חברות כרטיסי האשראי אינן מבטחות מחלות שונות וצורות שונות של התפתחות מחלה קיימת בחו"ל    לקראת שיא עונת הנסיעות לחו"ל, על כל מי שעבר מחלה בשנה האחרונה לבדוק יפה את הפוליסה שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il