X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בורסת תל אביב: חודש ספטמבר נפתח בעליות - המעו"ף מטפס ב-1.5%; מדד הנדל"ן עולה ב-2.6%; גמול מזנקת ב-26% מחזור המסחר מסתכם ב-560 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

סוף שבוע של עליות בוול סטריט מחזיר את המגמה החיובית גם לתל אביב - לאחר שסגרה את אחד מחודשיה הגרועים בשנים האחרונות, עם ירידה של למעלה מ-5%. מדד המעו"ף עולה ב-1.4% לרמה של 1,070 נקודות, מדד תל אביב 100 מוסיף שיעור דומה לרמה של 1,052 נקודות. מדד התל-טק מתחזק ב-1.2%. מחזור המסחר בינוני ומסתכם ב-560 מיליון שקל.
נאומו של נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ביום שישי האחרון עודד את המשקיעים בארה"ב לשוב ולרכוש מניות. אלה היו עסוקים בלחפש רמזים לכך כי הבנק יוריד את הריבית בחודש הקרוב.
המשקיעים נתלו במשפט "הבנק יעשה ככל שיידרש" כדי למנוע מהמשבר בשוק הדיור בארה"ב מלפגוע בכלכלת ארה"ב כרמז לכך. גם הנשיא בוש הבטיח סיוע לרוכשי הדירות. מדד הנאסד"ק טיפס ב-1.2% ומדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.9%.
"פוטנציאל העליות בשוק מאוד מוגבל בתקופה הקרובה", אומר הבוקר פעיל בכיר בשוק המוסדי, "הדבר נובע משתי סיבות עיקריות - האטה בצמיחה העולמית והערכה מוחדשת של הסיכון. הכלכלה האמריקנית מאטה ותשפיע על כל העולם, גם על סין והודו".
"יש הגורסים כי אלה יצליחו לתת את הטון בצמיחה העולמית למרות ההאטה בארה"ב, אבל זה לא מדויק. הצמיחה שם מתבססת גם על הצריכה בארה"ב. בנוסף, זרימת הכספים מקרנות הגידור לאור המצב החדש עשויה להאט. כמו כן, המשקיעים חוזרים להעריך מחדש את הסיכון ויבקשו תשואה גבוהה יותר על ההשקעה. המשמעות היא ירידה בשיעורי המניות. עם זאת, אני לא רואה פה מפולת אלא ירידה מוגבלת, של עד 15% מהשיא שבו היינו לפני חודש וחצי".
עונת הדוחות הכספיים הסתיימה באופן רשמי בסוף השבוע, כאשר בסך-הכל דיווחו מרבית החברות על תוצאות טובות למשקיעים. כעת נכנסים הפעילים לחודש שרובו חופשות של חגים, כך שבסך-הכל לא נראה כי צפויות התפתחויות דרמטיות בחודש הקרוב.
את העליות בשוק מוביל מדד הנדל"ן שאיבד 10% בחודש שעבר תוך תנודתיות מעלה ומטה. המדד עולה היום ב-2.6%. אפריקה ישראל עולה ב-2.3%.
במניות הבנקים, לאומי עולה ב-1.5% והפועלים מטפסת ב-0.9%. המשקיעים במניית הפועלים לא מתרגשים מהעובדה כי הדירקטור החיצוני אמיר ברנע פורש, עקב חילוקי דעות עם שרי אריסון.
בנק דיסקונט הולך על מגזר הנדל"ן. היום פורסם ב-TheMarker כי הבנק ישקיע 3.15 מיליארד שקל בארץ ובחו"ל בענף. המניה עולה ב-1.4%. במניות הדואליות, טבע עולה ב-0.8% בעקבות פער חיובי דומה עימו פתחה. השבוע צפויות לחברת התרופות הישראלית שתי הכרעות בבית המשפט בארה"ב. זאת, בקשר להשקת שתי תרופות בהיקף מכירות כולל של 2.7 מיליארד דולר בשנה, במונחי התרופות המקוריות. ההכרעות צפויות לקראת סוף השבוע.
שורה של עסקות רכישה היום בבורסה. גמול קופצת ב-26% במחזור ער של 3.5 מיליון שקל כאשר בעלי השליטה הודיעו על מכירת אחזקותיהם בחברה לקבוצת בראשות ליאון רקאנטי לפי שווי כפול משווי החברה בשוק - 630 מיליון שקל.
אלרן נדל"ן הודיעה שקרן מרקסטון רוכשת 24% ממניותיה, תמורת כ-83 מיליון שקל. הרכישה תתבצע לפי שווי חברה של 328 מיליון שקל - 50% מעל שווייה של החברה בשוק. אלרן עולה ב-9% במחזור רדום של 150 אלף שקל.
אינספייר שבשליטת אבירם ורטהיים רכש את השליטה במ.ט.י - 50% מעל שוויה של החברה בשוק. המניה עולה ב-23% במחזור ער.

תאריך:  02/09/2007   |   עודכן:  02/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בין המשקיעים - ליאון רקנאטי, מודי קרת ויצחק חממי    ישלמו כ-400 מיליון שקל תמורת כ-63.5% ממניות החברה הפועלת בתחום הנדל"ן, המזומנים וההשקעות לטווח-קצר
דרור מרום
בעקבות הידוק הקשרים בין מכון התקנים הישראלי ומכון התקנים הקוריאני, צפויים במחצית השנייה של 2007 הקלות בסחר הבינלאומי בין המדינות - בתחומים וענפים שונים בעלי עדיפות
עידן יוסף
הרב הראשי פנה בקשה לראש הממשלה לגלות יותר רגישות ולהביא לתשלום שכרם    הממונה על הרשות לשירותי דת מבטיח תשלום של 20 מיליון ש"ח החל מהיום
דרור מרום
הסתכמו בחודש שעבר ב-28.8 מיליארד דולר    העליה נובעת בעיקר מהעברות שבוצעו בסקטור הפרטי
אלעזר לוין
בלעדי: הקונה, הקבלן והיזם אילן סולקין, יבנה 33 דירות יוקרה על המגרש בגבעתים    ימכור פנהטהאוזים ב-1 עד 1.5 מיליון דולר    בונה גם 100 דירות יוקרה על מגרש אולפני גבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il