השוק של אמצעי תקשורת כשירות (CaaS) יצא לדרך באיטיות באופן יחסי, כאשר הספקים קובעים כיצד להגדיר את החבילות ושירותי השוק כשירות טלפוניית IP בעל ערך מוסף ,כך על-פי גרטנר, חברת המחקר והייעוץ לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת. בעולם, היקף ההכנסות מ-CaaS צפוי להסתכם ב-251.9 מיליון דולר, גידול של 37.6% לעומת השנה שעברה. השוק צפוי להגיע ל-2.3 מיליארד דולר בשנת 2011.
מתחילים לאמץ CaaS
גרטנר מגדירה את CaaS כטלפוניית IP הממוקמת במרכז הנתונים של הצד השלישי ואף מנוהלת ונמצאת בבעלותו. הנכסים לא שייכים לספקיות, השירות לא נמצא בתוך הרשת והנכסים הינם מרובי משתמשים.
"המשתמשים יתחילו לאמץ את ה-CaaS בהתלהבות גדולה יותר בשנת 2009, כאשר הם נמשכים על-ידי המחירים הניתנים לחיזוי לטלקומוניקציה נייחת", אמר אריק גודנס, סגן נשיא למחקר בגרטנר. "משתמשים יימשכו ל-CaaS גם בגלל השיטה שתחליף סכנה טכנולוגית בספק שירותים".
התחלה איטית
אנליסטים של גרטנר אומרים שההתחלה האיטית של ה-CaaS תפוצה על-ידי מעגל מכירות ארוך יותר, מאחר שללקוחות יידרש זמן ארוך יותר להתרגל למחירים משולבים, אך גבוהים יותר. "חשבון אחד שישלב שירותי טלקום ותשתית ציוד יהווה יתרון מבחינת הלקוחות בסופו של דבר" אמר גודנס. "הספקים הינם אופטימיים בנוגע לפוטנציאל של ה-CaaS, הודות להזדמנות להכניס תכונות ויכולות חדשות על-מנת למונע התמסחרות השירות.