X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בלב רחוב הרצל התל אביבי, ולא רו דה מרטיר, מתחבא הדבר האמיתי – פטריות כמהין טריות שירה פרי ביקרה בשה רומי, ביסטרו-בר אפוף שיק פריזאי משכנע שמצליח לשיר בצרפתית מבלי לזייף
▪  ▪  ▪
[צילום: Chez Romy ]

ישנן חוויות שלרוב קורות רק כשנמצאים בחו"ל, כמו למשל, מציאת מציאות. אח, מציאות! תחושת הסיפוק של מציאת מציאה! תודו שתמיד יותר משמח לקנות מעיל וינטג' ישן, כזה שבטוח אין לאף אחד בארץ, בחנות יד שנייה או בשוק פשפשים מאשר לקנות בגאפ. ובוודאי ובוודאי שיותר כיף לאכול בביסטרו פשוט ונחמד שמצאתם במקרה ברחוב צדדי בזמן שוטטות, מאשר במקום מפורסם. אם כן, אני שמחה לבשר לאלה שלא נוסעים בקרוב לחו"ל, שאמנם מעיל וינטג' אמיתי עוד לא מצאתי בארצנו הקטנטונת, אבל בתחום הקולינארי עוד לא אבדה תקוותנו.
באמצע רחוב הרצל (כן, כן, הרצל בתל אביב) מתחבא לו "שה רומי" (אצל רומי, בצרפתית), ביסטרו קטן, שמרגע שתעברו את סף הדלת תתקשו להאמין שבחוץ יש רחוב מלא בחנויות בדים ורהיטים ולא רחוב "רו דה מרטיר" הפריזאי. הכל, אבל הכל, פריז: מהמוזיקה הצרפתית, התמונות של אדית פיאף, ועד יושבי הבר והשפה הנפלאה הזו שנשמעת בכל מקום. העיצוב גם הוא על-פי עקרונות האומה - בר ארוך המוביל לפינה קטנה ואינטימית בה לא יותר מחמישה שולחנות, ביסטרו בר צרפתי כמו שביסטרו בר צרפתי אמור להיות. המקום מתפקד כמסעדה בצהריים ומ-19:00 ועד 23:00 הופך לבר שוקק חיים, אנשים ואלכוהול.
מיד לאחר ששרנו את המרסייז בליבנו בשילוב עם הצדעה שקטה לרזיסטנס, התיישבנו על הבר והתחלנו את הערב בגמיעה של שתי כוסות יין מזן סירה (25 שקל). כשכבר לא הצלחנו לשיר, הבנו שכנראה הגיע הזמן לאכול ועברנו לכבוד מלאכה קדושה זו לשולחן בפינה הקטנה, שהשרתה עלינו חמימות וביתיות. למי שאינו בקי בעולם המסעדות הצרפתי, כדאי לדעת שביסטרו הוא לרוב מסעדה עם תפריט לא גדול במיוחד אך מגוון, שאליו נוספות בכל יום מנות מיוחדות בהתאם לדיג, ציד ומצב רוחו של השף. למעשה, הרבה מהמסעדות בארץ קוראות לעצמן ביסטרו ללא קשר לביסטרו הצרפתי המקורי. רוב הביסטרואים בפריז מגישים אוכל צרפתי מסורתי, ללא פיוז'ן וללא פוזה מיותרת. אוכל פשוט, נפלא, וחשוב מאוד: לא יקר.
להפתעתי, דווקא ברחוב הרצל, נמצא הדבר האמיתי - השף, ששמו אני בן קד, למד והתחנך בצרפת, והביא עימו את המסורת הביסטרואית כפי שהיא אמורה להיות. בתפריט מספר לא גדול אך מספק של מנות של בשר, דגים, פסטות וסלטים, יחד עם מנות מיוחדות שמשתנות בכל יום. הבישול, כמובן, צרפתי כמו שרק צרפתי יכול לבשל. פתחנו בטרין של כבד עוף שהוגש עם ריבת תאנים (שילוב גאוני) וטוסטים קטנים מלחם לבן (36 שקל), שהיה נימוח ונהדר.
בחירת העיקריות הייתה לשמחתי קלה במיוחד, שכן נאמרה מילת הקסם שלי: טרופ, או פטריות כמהין בשבילכם. אח, כמהין! למי שלצערי ולצערו לא מכיר את הטעם - מדובר בפטריות נדירות שגדלות לזמן קצר בחורף וגם אז הן עושות את זה מתחת לאדמה וצריך חזירים שאומנו במיוחד שיריחו ויגלו אותן. הזמנתי ללא היסוס את מנת הפטוצ'יני פטריות כמהין (63 שקל) והתענגתי על כל ביס. מילת הקסם הביסטרואית היא פשטות. מנה פשוטה של פסטה עם שמנת, חמאה ופטריות פורצ'יני וכמהין, אך מדהימה בגלל דיוק בבישול וחומרי הגלם. הכמהין עשתה את העבודה והפכה את המנה לחוויה קולינארית מיוחדת ונפלאה.
המנה השנייה שהזמנו הייתה גם היא מאותו בית יוצר של קלאסיקה צרפתית ביסטרואית - פילה ברוטב יין אדום (89 שקל). הפילה הגיע בדיוק במידה, רך מאוד, ועם רוטב מצוין ולא מתוק וסמיך מדי, כמו ברוב המסעדות שמנסות לשיר בצרפתית, אלא עדין מספיק כדי לכבד את טעמי הבשר. לסיום חגגנו על סופלה שוקולד (29 שקל), שהיה חביב אך קצת מאכזב אחרי הסטנדרט הכל כך גבוה של האוכל.
לסיכום - לכל מי שלא נרגע מאז הביקור האחרון שלו בפריז וחולם עליה בלילות, או למי שאין לו כסף לנסוע אבל רוצה לטעום קצת חו"ל - רוצו ותקבלו לפחות קצת פריז, במחיר שהוא הרבה יותר מסביר (נצלו את עונת הכמהין!).

* הכותבת הייתה אורחת המסעדה
הרצל 10 תל אביב, 03-5175474
תאריך:  09/12/2007   |   עודכן:  09/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
אמר את הדברים בוועידת ישראל לעסקים    בדבריו על השפעות התהליכים הגלובאליים על המערכת הבנקאית בישראל אישר הממונה כי "השפעות המשבר לא פסחו על ישראל"
משה ריינפלד
נדחה ערר של האחים לווינשטיין שהורשעו בניסיון להצית מכוניות בכביש המהיר במחאה על ההינתקות 8 ערערו על מעצרם עד גזירת עונשם
עכבר העיר
אחרי שנים של ספוקלציות, חשפה פוסטר בפומבי את נטיותיה המיניות והודתה לאם השניה של ילדיה במהלך טקס הענקת פרסים
דרור מרום
ענקית האנרגיה נובל-אנרג'י מנהלת מגעים עם חברת רציו, דלק ואבנר - לשותפות אסטרטגית בהתר חיפושי הנפט רציו-ים הממוקם במרחק 120 קילומטרים מערבית לעיר חיפה
משה ריינפלד
שופט חייב את יאן קליימן, נציג חברת פולק, להחזיר לחברת הפרזול כ-30 אלף שקל שגבה תוך הטעייתה לחשוב שתזכה ב-700 אלף שקל החזר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il